FANDOM

Artykuł
Thornridge (brak polskiego tłumaczenia) - jeden z gatunków pojawiających się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Przedstawiciel Ostrej klasy.

WyglądEdytuj

Smok budową ciała przypomina nieco połączenie Koszmara Ponocnika z Drzewokosem. Głowa jest wąska i smukła, na której oczy rozmieszczone są w tym samym położeniu co nozdrza i para rogów na nimi. Z jej tyłu zaś rozpościera się charakterystyczna kryza przyozdobiona wykręcowymi w różne strony rogami.

Szyja jest długa i smukła, podobnie jak u Kroplorwija. Biegną po niej zakrzywione do tyłu kolce, które kończą się dopiero na ogonie. Tułów gada jest smukły, z dwoma parami wręcz śmiesznie małych kończyń oraz dość skrzydeł, które umożliwiają zwierzęciu lot. Co można zaobserwować chociażby u Zębiróga, tak i Thornidge posiada rozwidloną końcówkę ogona.

ZachowanieEdytuj

Smoki z tego gatunku są jednymi z bardziej skrytszych i trzymających się na uboczu, aczkolwiek o silnym charakterze. Są niezwykle lojalne kiedy zostaną oswojone i dzięki tej cesze bardzo cenione. Wytresowane zwierzę porzuci wszystko, by tylko rzucić się swojemu panu bądź innej bliskiej osobie czy smoku na ratunek.

SiedliskoEdytuj

Przedstawicieli tego gatunku spotkać można w Smoczym Sanktuarium, nie wiadomo natomiast, jakie jest ich naturalne środowisko. Według gry Rise of Berk, smoki te zamieszkują Odin's Grassland.

DietaEdytuj

Prawdopodobnie tak jak większość innych gatunków, smoki te żywią się rybami oraz innym mięsem zwierzęcym.

SłabościEdytuj

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwojuEdytuj

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

JajoEdytuj

Jajo tego gatunku wygląda dość charakterystyczne, różniące się od innych kształtem, choć ogólne założenie nie różni się znacząco. Jajo tak samo podchodzi pod owalny kształt, ma prawdopodobnie i podobny rozmiar, lecz skorupa wygląda tak, jakby była "owinięta" błonami i zaopatrzona jest w kolce.

PisklęEdytuj

Pisklę Thornridge'a już niezwykle wiernie oddaje wygląd dorosłego osobnika. Choć jest znacząco mniejsze, to i tak ciało zachowuje proporcje. Jedynie rogi nad nozdrzami, kolczasta kryza oraz kolce biegnące przez cały grzbiet nie są aż tak okazałe, jak w przypadku rodzica.

TytanEdytuj

Tytaniczny gad nie za wiele różni się od osobnika w dorosłym stadium rozwoju. Poza zwiększeniem rozmiaru niektórych elementów ciała, m. in. rogów, kryzy i pojawieniem się nowych kolców na ogonie, różni się też barwą. Tytan posiada zielonkawo-żółtą barwę ciała, z wszelkimi rogami w kolorze różu.

Pojawienie się Edytuj

Thornridge po raz pierwszy pojawia się w filmie Jak wytresować smoka 2. Pojawia się w Smoczym Sanktuarium. Bierze także udział w walce w trakcie jego oblężenia. Później osobniki z tego gatunku, jak reszta smoków z Sanktuarium, przenosi się na Berk.

Znane ThornridgeEdytuj

W grachEdytuj

Rise of BerkEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Do swojej został przydzielony ze względu na dużą liczbę rogów i kolców.
  • Nazwa gatunku została ujawniona dopiero w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Zobacz też Edytuj

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Wodna klasa Fioletowa ŚmierćGromogrzmotLuminous KrayfinMudrakerOgniowa BurzaPodwodny RozpruwaczOszołomostrachRaziprądRipwreckerSand WraithShockjawSliquifierTide GliderWindwalkerWrzeniec
Tajemnicza klasa BawoleńDramillionForeverwingGnatochrupGobsuckerJaskiniowy RabuśMarazmorSandbusterSidlarzSlithersongSlitherwingSweet DeathSword StealerŚmiercipieśńWilkoskrzydłyZaduśny ZdechZbrojoskrzydłyZębiróg ZamkogłowyZmiennoskrzydły
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki