FANDOM

Na blade pioruny wielkiego Thora! To on, Pogromca Smoków!

Albrecht Perfidny, Albrecht i Łupieżcy

Thor

Thor w filmie Legenda o smoku Gnatochrupie

Thor (ang. Thor) — jeden z trzech głównych bogów nordyckich, w którego wierzą Wikingowie, obok Odyna i Lokiego. Jest bogiem burzy i piorunów. Przypuszczalnie jest najczęściej wzywanym bogiem.

Wikingowie wierzyli, że Thor wywołuje błyskawice, rzucając swym młotem, a grzmot jest stukotem jego kół od rydwanu. Wierzono również, że gdy pioruny zbyt często trafiają w miejsce, gdzie znajduje się jakaś osoba, to znaczy, że czymś bardzo rozgniewała Thora.

Historia

Thor z piorunem

Thor rzuca piorunem

Podobnie jak Odyn, Thor jest wielokrotnie wspominany w filmach i odcinkach. Jego imieniem zostało nazwane jedno z mórz Archipelagu Barbarzyńskiego - Gniew Thora. Jedna z plaż na Berk nosi imię tego boga. Poświęcona mu była również jedna z wysp Archipelagu - Skała Thora, która jednak została zniszczona przez Krzykozgona.

W książkach

W książce Jak mówić po smoczemu Czkawce z pomocą nanosmoków udaje się nabrać Rzymian tak, że ci uwierzyli, że chłopak jest Thorem.

Dodatkowo co roku na Głuplandii obchodzone jest Święto Thora.

Legenda o smoku Gnatochrupie

Thor pojawił się w retrospekcji Pyskacza w krótkometrażówce, kiedy mężczyzna poprosił go o pomoc w walce z Gnatochrupem. Bóg rzuca potężnym piorunem w ziemię, wzywając Wieloryba Młota i Jaka Młota, by pokonali smoka.

Jeźdźcy smoków

Po

Posąg Thora

W odcinku Kiedy uderza piorun, grzmoty często trafiały w okolice Szczerbatka, dlatego też twierdzono, że Thor jest na niego wściekły. Wikingowie chcieli wypędzić go z wyspy, jednak powodem piorunów był metalowy ogon Szczerbatka.

W związku z tym treserzy smoków postanowili zbudować Thorowi metalowy pomnik licząc na to, że to osłabi jego gniew wobec smoków. Jednak zamiast tego przyciągał on jeszcze więcej piorunów, gdyż cały był wykonany z metalu. Ostatecznie sprawa zostaje wyjaśniona. Od tej pory ludzie z Berk myślą, że Thor nie znosi metalu, dlatego też obchodzą się z nim ostrożnie. Ostatecznie pomnik trafił do Pleśniaka by go pognębić.

Zobacz też

Linki zewnętrzne