Fandom

The Day of the Dreader

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

The Day of the Dreader
The day of the dreader.png
Informacje
Autor Cressida Cowell
Data wydania 23 lutego 2012
Wydawca Hodder Children's Books
Liczba stron 128

The Day of the Dreader (brak polskiego tłumaczenia; Dzień Przerażacza) - jedno z krótkich opowiadań autorstwa Cressidy Cowell, nie wchodzących w skład cyklu Jak wytresować sobie smoka i stanowiących jedynie jej uzupełnienie. Została wydana w 2012 roku z okazji Światowego Dnia Książki. Książka nie została przetłumaczona na język polski.

Opis fabuły

Głuplandia jest nawiedzana przez wielkiego morskiego smoka zwanego Wielkim Przerażaczem, ogień trawi lasy, a Kudłaci Chuligani zostają uwięzieni na wyspie bez jedzenia! Wszyscy prócz Oseska, który znalazł ukryte jaja i zamierza je zatrzymać tylko sobie... Ale nie zrobi tego, jeśli Wielki Przerażacz będzie miał coś do powiedzenia!

- opis z tylnej okładki książki (tłumaczenie z języka angielskiego)

Bohaterowie i smoki

Główni bohaterowie:

Pozostali bohaterowie:

Gatunki smoków:

Fabuła

W tej przygodzie, wielki smok przypływa do wybrzeży Głuplandii. Jest to Wielki Przerażacz. Wikingowie z wioski słyszeli wiele opowiadań o przerażającej bestii i postanawiają pozostać na wyspie, dopóki niebezpieczeństwo nie minie. Wkrótce jednak kończą im się zapasy jedzenia i jedyne, co im pozostaje, to skałoczepy. Niestety muszą głodować. 

Po 6 tygodniach potwór wciąż czuwa przy wyspie, zmuszając wodza, Słoicka Wielgiego, do podjęcia Mądrego i Inteligentnego Planu, który miałby pomóc wikingom uniknąć ataku smoka. Plan Czkawki, który proponuje zapytać smoka, czego pragnie,  zostaje odrzucony przez Słoicka. Następnego dnia wikingowie podejmują atak. 

Tymczasem głodny Osesek przypomina sobie, że zagrzebał 3 jaja w okolicach Wielkiej Sali. Decyduje się wykopać je pod nieobecność wikingów i zatrzymać je. Ku jego rozczarowaniu, z jaj wykluwają się trzy maleńkie smoki, które nazywają Oseska tatą. Kiedy ten widzi Ognistą Glistę latającą w pobliżu, postanawia pozwolić jej zjeść smoczki, wciąż zawracające mu głowę.

Czkawka, płynący wraz ze Śledzikiem na pokładzie Grubego Pingwina, usiłuje dowiedzieć się od Wielkiego Przerażacza, czego chce. Plan jednak nie udaje się. Bestia wrzeszczy i żali się, że wikingowie skradli jej przyszłość. Pluje obrzydliwą cieczą w stronę chłopców. Czkawka przekonuje się, iż wszystko wskazuje na to, że smok jest w rzeczywistości ogromnym okazem Cuchniaka.

Osesek decyduje się zatrzymać smoczki przy życiu, te jednak sieją spustoszenie w domu Czkawki. Gdy chłopak wraca na wyspę, już nie bojąc się Przerażacza, zauważa kolumnę dymu wydostającą się z jego domu. Tam znajduje trzy smoczki, a jeden z nichi strzela w niego śmierdzącą cieczą. Wówczas Czkawka uświadamia sobie, że jaja znalezione przez Oseska były jajami Wielkiego Przerażacza i właśnie to doprowadziło bestię do wściekłości. Zwraca więc dzieci Przerażaczowi, który znów jest zadowolony i odpływa. Słoick rozkazuje Śledzikowi napisać opowieść o Dniu Przerażacza, w której wyolbrzymiłby moce smoka i opisał Słoicka Potężnego, mającego z nim walczyć.

Uff, koniec spoilera.

Inne Wiki

Losowa wiki