Fandom

Tarcza Czkawki

1536stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze29 Udostępnij

Shield 1.png

Tarcza Czkawki

Tarcza Czkawki (ang. Hiccup's Shield) — specjalny rodzaj tarczy zrobionej i należącej do Czkawki. Pojawiła się po raz pierwszy w odcinku Żyj i pozwól latać i później jest obecna w wielu innych odcinkach serialu. 

Wygląd

Pierwsza tarcza Czkawki.png

Początkowy wygląd tarczy

Tarcza Czkawki początkowo nie wyróżniała się od innych tarcz. Była zwykłym orężem obronnym wykonanym z brązowego drewna i otoczonym żelaznym prętem. Na niej widniał wizerunek Szczerbatka.

Kiedy odkryto gronkielowe żelazo, Czkawka użył go, aby ulepszyć swoją tarczę. Tym lekkim i niezwykle wytrzymałym materiałem chłopak zastąpił drewniane części swojego oręża, a żelazo posłużyło do wzmocnienia przedniej części. Na nowej tarczy również widnieje podobizna Nocnej Furii z czerwonym ogonem.

Funkcje

Jws944.png

Wyrzutnia z tarczy Czkawki

Tarcza Czkawki jest wielofunkcyjnym orężem, służącym nie tylko do obrony, ale także do ataku. Jest wykonana z niezwykle trwałego i lekkiego materiału, przez co łatwo można ją wykorzystywać.

Tarcza posiada wbudowaną linę, która jest wystrzeliwana z wnętrza tarczy. Może służyć do schwytania wroga, jak również do innych czynności unieruchamiających. Może także rozłożyć się i zamienić w kuszę oraz ma wbudowaną katapultę/wyrzutnię. Może również posłużyć jako dysk do rzucania.

Historia

Czkawka zbudował swoją tarczę w odcinku Żyj i pozwól latać dla zapewnienia sobie ochrony przed ponownym atakiem Albrechta i Łupieżców na wyspę Berk. Korzystając ze swoich umiejętności, chłopak stworzył tarczę, którą nawet Pyskacz zachwycił się niezwykle. Próbując rozwiązać zagadkę wielofunkcyjności urządzenia, mężczyzna kilkakrotnie padł ofiarą wbudowanych w niej liny i katapulty.

W odcinku Gronkielowe żelazo, po tym jak Śledzik i Sztukamięs odkryli tytułowy materiał, Czkawka użył go, aby ulepszyć swoją tarczę. Jest ona jedną z niewielu przedmiotów na wyspie, która wykonana jest z tego właśnie tworzywa.

Od czasu wyprodukowania, tarcza stanowi podstawową broń Czkawki, jednak pojawia się wyłącznie w serialu.

W odcinku Sączysmark dostaje siekierkę tarcza powstrzymuje ogień Zbrojoskrzydłego.

Ciekawostki

  • Będąc leworęcznym, Czkawka zwykle trzyma tarczę w prawej dłoni. Pozwala mu to na łatwiejsze posługiwanie się wbudowaną w tarczę kuszą.
  • Tarcza Czkawki, odbijając promienie słoneczne, potrafi przepędzić Szeptozgony i przyciągnąć Krzykozgona.
  • Dagur uważa, że tarcza jest "ozdobą", a w dodatku "dziewczęcą".
  • Dagur mówi, że jego siostra miała podobną.
  • W odcinku Nieposkromiony apetyt Astrid mówi, że tarcza Czkawki jest "fajowska".
  • W School of Dragons, a dokładniej w minigrze Fireball Frenzy, po wykonaniu zadania Groncle iron można grać z tarczą Czkawki.

Inne Wiki

Losowa wiki