Fandom

Tarcza

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Gdybyś miał wybierać pomiędzy mieczem, a tarczą, wybierz tarczę.

Pyskacz Gbur, Jak wytresować smoka

Tarcze.png

Astrid, Sączysmark i Czkawka z tarczami

Tarcza (ang. Shield) — oręż obronny, jak i broń najczęściej używana przez wikingów. Trzyma się ją zazwyczaj w lewej ręce (nie dotyczy to tarczy Czkawki, którą trzeba trzymać w prawej ręce, by móc z niej strzelać).

Budowa

Zasadnicza większość tarcz jest okrągła i ma niecały metr średnicy. Tradycyjne modele tarcz są wykonane z drewna, zaś ich obwódki i środek są metalowe. Dość często są nabijane ćwiekami. Na froncie tarczy znajduje się malowidło wyróżniające właściciela, o dowolnej tematyce, zazwyczaj kojarzącej się z danym plemieniem lub rejonem geograficznym.

Nowe zaawansowane tarcze (np. tarcza Czkawki) są w większości wykonane z lekkiego, wytrzymałego metalu, np. z gronkielowego żelaza.

Zastosowanie

Tarcza ma szereg różnych zastosowań. Są to między innymi:

  1. Obrona przed różnymi rodzajami broni (wikingowie zawsze chronią przede wszystkim swoje głowy, ponieważ tarcze są zbyt małe, żeby chronić większą część ciała - wyjątkiem jest Czkawka, który jest na tyle mały, by w całości schować się za swoją tarczą).
  2. Atak poprzez napieranie na wroga oraz ogłuszanie uderzeniem tarczy.
  3. Hałasowanie - jeśli kilkoro wikingów naraz hałasuje, uderzając bronią w tarczę, smok dezorientuje się i łatwiej go zaatakować lub ominąć.
  4. Ozdoba na choinkę w czasie święta Snoggletoga.
  5. Czkawka użył tarczy do odbijania promieni słonecznych, dzięki temu zaprowadził Straszliwca z powrotem do klatki. Używał również odbitego światła do odstraszania Szeptozgonów i wabienia w pułapkę Krzykozgona.
  6. Ochrona boczna oraz ozdoba statku - tarcze są przyczepiane na burtach.
  7. Na tarczach malowane są portrety władców plemienia wikingów oraz ich synów.
  8. Opalanie, jest to dość nietypowy sposób wykorzystania tarczy, który został zademonstrowany w filmie krótkometrażowym Legenda o smoku Gnatochrupie przez matkę Pyskacza Gbura. Kobieta użyła metalowej tarczy, by odbijać nią promienie słoneczne i rzucać je na swoją twarz, dzięki czemu miała się ona opalić.

Galeria

Ciekawostki

  • Tarcza Astrid ma takie same wzory i kolory co Wichura pod czas Smoczych Wyścigów.

Inne Wiki

Losowa wiki