Fandom

Szpony i topory (część 2)

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze25 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Szpony i topory (część 1)
Szpony i topory (część 2) Następny odcinek
Enemy of My Enemy
Szpony i topory (część 2)
Maces and Talons, Part 2
RTTENightfury.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 28 września 2016
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 8 stycznia 2016
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków: Na końcu świata
Numer odcinka 26
Ogólny nr odcinka 66

Szpony i topory (część 2) (ang. Maces and Talons (Part 2) - dwudziesty szósty odcinek trzeciego sezonu Jeźdźców smoków. Jego premiera w USA odbyła się 8 stycznia 2016 roku na platformie internetowej Netflix, zaś w Polsce 28 września 2016 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Czkawka jest załamany utratą Heathery. Aby ją odzyskać, ma tylko jedno wyjście - rozegrać z mistrzem "szponów i toporów" partię, w której stawką jest jej życie. Nie przypuszcza jednak, że ma do stracenia znacznie więcej.

Fabuła

Jeźdźcy smoków przeszukują statek Viggo w poszukiwaniu czegoś, co pomogłoby im w odnalezieniu przywódcy Łowców i odzyskaniu przyjaciółki. Znajdują planszę do szponów i toporów, gry uczącej strategii i refleksu, służącej głównie do sprawdzania umiejętności przyszłych wodzów. Za jej pomocą, Viggo zaprasza Czkawkę do rozgrywki w realnym życiu.

Tymczasem Heathera jest więziona i nawet własny brat nie chce mieć z nią do czynienia. Próbuje powoływać się na więzi rodzinne, ale Dagur obraca to przeciwko niej, wytykając szpiegowanie i tym samym zdradę rodziny.

Jeźdźcy starają się opracować plan, który pozwoli im przechytrzyć Viggo. Czkawka próbuje myśleć jak łowca i obejść pułapki, jakie na nich zastawiono. Częściowo mu się to udaje, zamiast ominąć stojące na straży Tajfumerangi i napotkać łowców, jeźdźcy przelatują przez strumienie ognia i zachodzą bazę z niestrzeżonej strony.

Viggo okazuje się jednak sprytniejszy, rozkazuje Dagurowi wyprowadzić Heather podziemnym tunelem, a sam przyczaja się w klatce, w której przyjaciółki szuka Czkawka. Zaskakuje go, paraliżuje przy pomocy schwytanego Marazmora i odbiera mu Smocze Oko.

W międzyczasie Dagur uwalnia siostrę, która odlatuje wraz ze swoją smoczycą. Przywódca jeźdźców próbuje odzyskać utracony skarb, ale zbirowi udaje się uciec. Przez nieostrożność i lekkomyślność Czkawki jeźdźcy tracą wszystko, przez co przywódca czuje się winny i jest na siebie wściekły.
Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

  • Dagur zwraca się przeciwko Łowcom i uwalnia swoją siostrę.
  • Czkawka przez swoją lekkomyślność traci Smocze Oko.
  • Okazuje się, że paraliżujący strumień Marazmora jest kluczem awaryjnym do otwarcia Smoczego Oka.
  • Miecia jest wspomniana.

Postacie

Ludzie

Smoki

Błędy

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki