FANDOM

Artykuł

Poprzedni odcinek
Powrót smoka
Szpony i topory (część 1) Następny odcinek
Szpony i topory (część 2)

Szpony i topory (część 1) (ang. Maces and Talons (Part 1)) - dwudziesty piąty odcinek trzeciego sezonu Jeźdźców smoków. Jego premiera w USA odbyła się 8 stycznia 2016 roku na platformie internetowej Netflix, zaś w Polsce 27 września 2016 roku na kanale Cartoon Network.

OpisEdytuj

Jeźdźcy smoków, z pomocą Heathery, poznają przywódcę łowców, Viggo. Okazuje się on przeciwnikiem, o jakim nawet im się nie śniło.

FabułaEdytuj

Jeźdźcy atakują statki Łowców smoków. Ryker ma podejrzenia, że ktoś jest szpiegiem i zdradza im każdy następny ruch. Heathera, atakując jeźdźców, specjalnie daje wbić jeden z kolców Wichury, do swojego smoka. Ryker, zaczyna z nią kłótnie do której wtrąca się Dagur. Przerywa ją jeden z łowców, mówiąc, że wracają na wyspę na rozkaz Viggo. Ryker odchodzi, a Dagur opowiada Hetherze o ich przywódcy.

Tymczasem na wyspie, Astrid i Czkawka prowadzą ożywioną rozmowę na temat Viggo i Heathery. Sączysmark i Mieczyk, ogłaszają się oficjalnymi najlepszymi przyjaciółmi. Astrid, zirytowana ich zachowaniem wychodzi. Mieczyk proponuje by znaleźć miejsce w którym mogą robić co chcą.

Ryker, Dagur i Heathera przypływają na wyspę by spotkać się z Viggo. Ten, mówi, że jutro omówią resztę planów, ale zatrzymuje Heathrę. Prosi ją o pomoc, w znalezieniu zdrajcy. Podejrzenia spadają na Rykera i Dagura. Viggo wtajemnicza ją również w poszukiwania Marazmora.

Do zakątka Mieczyka i Sączysmarka, przychodzi Szpadka ze Smoczym Okiem. Mieczyk, urządza teatrzyk cieni. W tym czasie chłopaków i Szpadkę znajduje Śledzik. Wpada w zaskoczenie, gdy widzi przedmiot w ich rękach.

Astrid i Czkawka, oczekują przybycia Heathery. Dziewczyna tłumaczy im, plan złapania Viggo. Zanim Heathera odlatuje, daje jeźdźcom, mapę z szlakiem, którym podąży Marazmor. Czkawka, Astrid, Sączysmark, Śledzik i bliźniaki, lecą na wyspę Marazmora. Tam, jeźdźcy, wpadają w pułapkę. Heather, rozpoczyna walkę z Viggo i jego łowcami. Tymczasem Mieczyk I Szpadka zbierają, glony. Zostają oni ochlapani świecącą wodą, przez co Marazmor zaczyna ich gonić. Czkawka wpada na pomysł, by napuścić smoka na armię Viggo. Heathera ucieka z rąk łowców, ale Marazmor zostaje złapany. Dziewczyna, rusza na statek lecz zostaje złapana w sieć. Astrid i pozostali jeźdźcy, chcą odbić Heatherę, a Czkawka leci na spotkanie z Czarcioustym. Na statku nie zastaje nikogo. Przylatuje Astrid, mówiąc że było ich za dużo.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzeniaEdytuj

  • Sączysmark i Mieczyk zostają najlepszymi przyjaciółmi.
  • Viggo pojawia się po raz pierwszy.
  • Powraca Marazmor.
  • Heathera zostaje zdemaskowana jako szpieg.

PostacieEdytuj

LudzieEdytuj

SmokiEdytuj

ScenariuszEdytuj

Symbol Osobny artykuł: Szpony i topory (część 1) (scenariusz)

BłędyEdytuj

W tym odcinku Ryker mówiąc o paraliżującej mgle Marazmora nazywa go Mroziczortem.

Zobacz teżEdytuj