FANDOM

Snaptrapper transparent
Strona dotyczy fikcyjnej gry. Być może szukać Szpony i topory (część 1), odcinka serialu.
Maczugi i szpony

Plansza do gry

Szpony i topory (ang. Maces and Talons) to gra planszowa pojawiająca się w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, w której specjalizuje się Viggo Czarciousty, przywódca Łowców Smoków.

OpisEdytuj

Gra składa się z planszy w kształcie lądów i wyspy poprzedzielanych wodą. Plansza ma wymiary około 50 x 50 cm i znajduje się w głębokiej kwadratowej misie, obramowanej drewnianymi deskami.

W skład gry wchodzą również cztery pionki:

  • Wódz wikingów
  • Przywódca maruderów (rabusiów)
  • Oszust / zdrajca
  • Ośmiu łowców

Przebieg i znaczenieEdytuj

Nie wiadomo, na czym dokładnie polega ta gra. Optymalne jest, aby grały w nią dwie osoby. Prawdopodobnie pionki ustawia się w jak najlepszym układzie, tak, by w rzeczywistym życiu "dobrzy" mogli wygrać ze "złymi". Według Śledzika, jest to gra udoskonalająca umiejętności planowania i podejmowania decyzji. Poddawano jej przyszłych wodzów, by sprawdzić, jak nadają się do tej roli.

Pojawienie sięEdytuj

Gra wielokrotnie pojawia się bądź jest wspomniana w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. Nałogowo gra w nią Viggo, co po raz pierwszy widzimy w odcinku Szpony i topory (część 1). Mężczyzna jest wielkim znawcą tej gry. Wciela postaci oraz wydarzenia układane przez siebie w grze w prawdziwym życiu, często porównując różnych otaczających go ludzi do poszczególnych pionków w grze. 

Viggo zwykł grać w tę grę ze swoim dziadkiem i wówczas zawsze wybierał rolę wodza wikingów, zawsze też przegrywał. Prawdopodobnie dlatego Viggo stał się wrogi wobec wikingów i w ten sposób zapoczątkowała się jego obsesja. Viggo jest w stanie dokonać wielkich poświęceń, by osiągnąć swój cel. Według niego, żaden pionek nie jest niezastąpiony. 

Jako dziedzic tytułu wodza Berk, Czkawka również zna tę grę i wykazuje w niej duże zdolności. Z jego słów dowiadujemy się, że "zdrajca musi na końcu zginąć". 

W tym samym odcinku, Dagur gra we własną wersję tej gry z Viggo, jako pionków używając ośmiu jego strażników. Udaje mu się schwytać siedmiu, jednak to pozwoliło na to, by jego "wódz" został stracony.