Fandom

Szpony i topory

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Snaptrapper transparent.png
Strona dotyczy fikcyjnej gry. Być może szukać Szpony i topory (część 1), odcinka serialu.
Maczugi i szpony.png

Plansza do gry

Szpony i topory (ang. Maces and Talons) to gra planszowa pojawiająca się w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, w której specjalizuje się Viggo Czarciousty,przywódca Łowców Smoków.

Opis

Gra składa się z planszy w kształcie lądów i wyspy poprzedzielanych wodą. Plansza ma wymiary około 50 x 50 cm i znajduje się w głębokiej kwadratowej misie, obramowanej drewnianymi deskami.

W skład gry wchodzą również cztery pionki:

  • Wódz wikingów
  • Przywódca maruderów (rabusiów)
  • Oszust / zdrajca
  • Ośmiu łowców

Przebieg i znaczenie

Nie wiadomo, na czym dokładnie polega ta gra. Optymalne jest, aby grały w nią dwie osoby. Prawdopodobnie pionki ustawia się w jak najlepszym układzie, tak, by w rzeczywistym życiu "dobrzy" mogli wygrać ze "złymi". Według Śledzika, jest to gra udoskonalająca umiejętności planowania i podejmowania decyzji. Poddawano jej przyszłych wodzów, by sprawdzić, jak nadają się do tej roli.

Pojawienie się

Gra wielokrotnie pojawia się bądź jest wspomniana w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. Nałogowo gra w nią Viggo, co po raz pierwszy widzimy w odcinku Szpony i topory (część 1). Mężczyzna jest wielkim znawcą tej gry. Wciela postaci oraz wydarzenia układane przez siebie w grze w prawdziwym życiu, często porównując różnych otaczających go ludzi do poszczególnych pionków w grze. 

Viggo zwykł grać w tę grę ze swoim dziadkiem i wówczas zawsze wybierał rolę wodza wikingów, zawsze też przegrywał. Prawdopodobnie dlatego Viggo stał się wrogi wobec wikingów i w ten sposób zapoczątkowała się jego obsesja. Viggo jest w stanie dokonać wielkich poświęceń, by osiągnąć swój cel. Według niego, żaden pionek nie jest niezastąpiony. 

Jako dziedzic tytułu wodza Berk, Czkawka również wykazuje zdolności do tej gry. Według niego, "zawsze zdrajca ginie na końcu". 

W tym samym odcinku, Dagur gra we własną wersję tej gry z Viggo, jako pionków używając ośmiu jego strażników. Udaje mu się schwytać siedmiu, jednak to pozwoliło na to, by jego "wódz" został stracony.

Inne Wiki

Losowa wiki