Fandom

Szok i zgroza

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Artykuł
Poprzedni odcinek
Na skraju katastrofy (część 2)
Szok i zgroza Następny odcinek
Powrót smoka
Szok i zgroza
Shock and Awe
Seashocker RTTE.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 23 września 2016
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 8 stycznia 2016
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków: Na końcu świata
Numer odcinka 23
Ogólny nr odcinka 63

Szok i zgroza (ang. Shock and Awe) - dwudziesty trzeci odcinek trzeciego sezonu Jeźdźców smoków. Jego premiera w USA odbyła się 8 stycznia 2016 roku na platformie internetowej Netflix, zaś w Polsce 23 września 2016 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

W zatoczce Śledzik odnajduje Raziprąda. Wiking wykorzystuje okazję do poznania bliżej tego rzadkiego gatunku.

Fabuła

Na Końcu Świata nadchodzi Dzień Lokiego, święto żartów i kawałów, ulubiony dzień bliźniaków Thorston. Bezkarnie płatają figle komu się da, zaczynając od Śledzika, który spokojnie poszukuje kamieni w urokliwej zatoczce. Naiwny chłopak łatwo się nabiera zarówno na numer z uciekającym kamieniem, jak i z "uciętą" ręką. Kiedy słyszy we mgle podejrzany dźwięk, wraca do siedziby w celu podzielenia się tym z resztą, jednak żaden z jeźdźców nie chce mu do końca uwierzyć, podejrzewając, że to kolejny żart.

Śledzik postanawia złapać istotę, którą słyszał i udowodnić przyjaciołom, że się mylą. Wielogodzinny połów nie przynosi jednak rezultatów, do chwili kiedy Sztukamięs zanurza się w wodzie i płoszy stworzenie, które rzuca się do ataku. Chłopak zagradza drogę ucieczki i więzi je w zatoce.

Pozostali wracają z nim na to miejsce, ale nadal są sceptycznie nastawieni. Szybko jednak okazuje się, że mają do czynienia ze smokiem i to nie byle jakim, bo Raziprądem. Podczas gdy Czkawka ze Śledzikiem debatują o smoku, Mieczyk wycina numer swojej siostrze, za który dostaje słowa uznania Sączysmarka.

Mimo nalegań przyjaciół, Ingerman nie zamierza wypuszczać smoka zanim go dokładnie nie zbada. Raziprąd się denerwuje i zaczyna atakować smoki jeźdźców, które ranią go w obronie własnej. Chłopak próbuje oswoić smoka, podczas gdy pozostali niszczą zaporę, którą stworzył. Okazuje się jednak, że Raziprąd nie może wypłynąć na wolność z powodu atakujących go dwóch dzikich Wrzeńców, które są jego naturalnymi wrogami.

Jeźdźcy starają się odeprzeć atak, ale Wrzeńce łatwo się nie poddają. Pomocą nie służą również bliźniaki nie wiedzące, kiedy należy przystopować z żartami. Czkawka wykorzystuje ich zapał w celu uratowania smoka, ale plan zawodzi, napastnicy zdają się wygrać. Przyjaciele myślą, że jest już po wszystkim i Raziprąd przegrał, jedynie Śledzik nie chce w to wierzyć. Jego przypuszczenie znowu się potwierdza, ale do ostatecznego przepędzenia agresorów potrzeba czegoś więcej. Chłopak rzuca się do wody i uczy młodego smoka sztuczki odstraszającej przeciwników, którą uprzednio odkryli.

Wrzeńce uciekają, radość nie trwa jednak zbyt długo. Okazuje się, że wracają ze wsparciem. Na szczęście stado młodego Raziprąda odnajduje go i przybywa z pomocą. Smoki odpływają, a jeźdźcy wracają na Koniec Świata.

Tam, Czkawka wzywa bliźniaki do swojej chatki, jednak rodzeństwo zostaje przy wejściu zasypane rybami. Okazuje się, że przywódca wykręcił im numer. W ucieczce przeszkadzają porozstawiane sidła i podpiłowane drabinki, będące robotą Śledzika. Gdy wpadają do domku, swoją szansę na zemstę dostaje Astrid. Przenosi chatkę Thorstonów na szczyt wzgórza i odlatuje. Bliźniaki przyznają, że to święto nie jest tak wspaniałe, kiedy to oni są ofiarami.
Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

  • Pojawia się nowy gatunek smoka - Raziprąd.

Postacie

Ludzie

Smoki

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki