Fandom

Szkoła Bystrzaka

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Szkoła Bystrzaka (ang. Flashburn Swordfighting School; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — szkoła walki na miecze należąca do Bystrzaka, jedno z bardziej znaczących miejsc, w których rozgrywa się większość akcji książki How to Steal a Dragon's Sword autorstwa Cressidy Cowell.

Opis

Zlokalizowana na szczycie Wściekłej Góry, szkoła stanowi budynek przypominający zamek. Ma okrągły kształt, ze wszystkich stron otaczają go wysokie mury, a w równych odstępach od siebie postawione są wieże (których jest osiem) oraz baszty (sześć). Wewnątrz fortecy znajdują się liczne budynki, głównie dormitoria, w których śpią uczniowie, a oprócz tego sala bankietowa, chatka czarownicy oraz wielka arena na środku, w której uczniowie walczą.

Szkoła ma również rozległe podziemie, składające się ze skomplikowanego labiryntu tuneli. W jednej z podziemnych jaskiń przez kilkadziesiąt lat spał Kieł Wodena, pilnujący korony

Stopnie wtajemniczenia

Wszyscy uczniowie w szkole są podzieleni ze względu na ich umiejętności. I tak, jest osiem poziomów, a na każdym z nich inny kolor pasa:

  • zielony (najniższy poziom)
  • niebieski
  • fioletowy
  • czarny
  • czerwony
  • brązowy
  • srebrny
  • złoty (pas ten otrzymują wyłącznie ci, którzy pokonali innego zawodnika, posiadającego złoty pas)

Historia

Powstanie

Bystrzak założył swą szkołę, bowiem czarownika Ekscelina dała mu zadanie, by odnalazł zaginioną koronę, jedno z Insygniów Władcy Zachodniej Dziczy. Mężczyzna poszukiwał jej przez 20 lat. Założył szkołę, by móc przeszukiwać jej podziemia i szukać insygnium.

How to Steal a Dragon's Sword

W dziewiątym tomie cyklu wiele klanów wikingów udaje się wspólnie do szkoły, by udoskonalić sztukę władania mieczem. Wspinają się po zboczach Stromej Góry, by w końcu dotrzeć do budynku. Tam wita ich sam mistrz, Bystrzak, wyjaśniając hierarchię uczniów. Zapowiada także zawody końcowe, które mają odbyć się w dzień Nowego Roku (później czarownika Ekscelina zmusiła wodzów, by podpisali obietnicę, zgodnie z którą zwycięzca zawodów zostanie ogłoszony Władcą Zachodniej Dziczy). Przez długi czas wikingowie walczą ze sobą, rywalizując jednocześnie o udział w końcowych zawodach.  

Pod koniec powieści szkoła zostaje zaatakowana przez ogromną armię smoków ogarniętych Czerwoną Furią, ze smokiem Wściekłym na czele. Forteca została doszczętnie zniszczona.

Zobacz też

Archipelag Barbarzyński

Archipelag Barbarzyński

Stworzyła Janinka11Stworzyła Janinka11
Zobacz

Inne Wiki

Losowa wiki