FANDOM

Snaptrapper transparent
Ten artykuł dotyczy klanu z książek. Jeżeli szukasz klanu z filmów, zobacz artykuł Berserkowie.

Szaleńcy (ang. Berserk; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — klan szalonych wojowników, odizolowany od reszty społeczeństwa wikingów. Na ich czele stoi nieznany z imienia wódz.

Opis

Są to ponurzy ludzie, z których większość nosi na swoich ciałach łańcuchy, którymi często są związani. Ich wodzem jest wódz nieznany z imienia. Klan poświęca ofiary swojej Bestii

Miejsce zamieszkania

Szaleńcy zamieszkują lesistą wyspę Berserk na terytoriach Oprychów. Ich budynki mieszkalne i więzienia wydrążone są wewnątrz drzew, a między nimi rozciągają się wiszące mosty.

Historia

How to Break a Dragon's Heart

W książce How to Break a Dragon's Heart zostaje ujawnione, że Śledzik urodził się w klanie Szaleńców, jednak ze względu na jego słabość rodzice porzucili go, wkładając do koszyka i puszczając na wody rzeki. Śledzik trafił do Chuliganów. Będąc nastoletnim chłopakiem, postanowił udać się w podróż w poszukiwaniu swoich korzeni i trafił na Berserk.

W tym również tomie do klanu Szaleńców trafia Czkawka, poszukujący przyjaciela. Zostaje przez nich porwany i uwięziony jako jeden z Zaręczonych, których poświęcić mają wiekiemu smokowi Wściekłemu. Kiedy Czkawka w dobrej wierze uwalnia smoka, ten niespodziewanie zwraca się przeciwko ludziom, atakując klan Szaleńców i niszcząc ich wioskę.