FANDOM

Szablozębny Smok Jeździecki (ang. Sabre-Tooth Driver Dragon; nieoficjalne polskie tłumaczenie) - jeden z większych, wierzchowych gatunków smoków, pojawiający się w książkach Cressidy Cowell.

Wygląd

Gatunek ten jest potężnie zbudowany, osiąga rozmiary dwukrotnie większe od lwa. Ma białą barwę skóry. Jego łapy zakończone są licznymi, długimi i bardzo niebezpiecznymi dla człowieka pazurami. Podobnie z tyłu głowy wyrastają długie kolce, zaś z górnej szczęki dwa okazałe kły. 

Duże skrzydła o nieco ciemniejszej niż ciało barwie, umożliwiają smokowi latanie, choć ten znacznie sprawniej i szybciej biega po lądzie dzięki silnie umięśnionym łapom.

Zachowanie

Smoki te z natury są spokojne, jednak nie należy im bezgranicznie ufać. 

Tresura

Wytresowane osobniki wykorzystywane są do ciągnięcia śnieżnych sań. Są posłuszne swoim właścicielom i dość spokojne, jednak znane są przypadki, w których pożerały swoich właścicieli.

Historia

Przedstawiciele gatunku Szablozębnych Smoków Jeździeckich pojawiają się tylko w powieści How to Cheat a Dragon's Curse, gdzie ciągną sanie młodzieży biorącej udział w lekcji polowania z łuku na nartach. Jeden z nich, Jednooki, ciągnie sanie Czkawki i Śledzika. Później, podczas wyprawy Czkawki i Kamikazi na wyspę Histeryków ,Jednooki towarzyszy im, i pomaga w poszukiwaniu Ziemniaka.

Znane smoki

Ciekawostki

  • W przeciwieństwie do innych gatunków, smok ten nigdy nie zapada w sen zimowy. 

Zobacz też