Fandom

System nawadniający

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Jws2 - 8.png

system przeciwpożarowy

System nawadniający to powstały w wiosce Berk system zaopatrujący poidła w wodę oraz zapobiegający pożarom wywołanym przez smoki. 

Budowa

System nawadniający obejmuje całą wioskę. Podstawowym jego elementem jest ogromny zbiornik na wodę (prawdopodobnie deszczówkę), znajdujący się we wschodniej części wyspy. Woda rozprowadzana jest po wiosce dzięki swoistej kanalizacji, którą stanowią wykonane z metalu rury. Znajdują się one między innymi we wnętrzach budynków oraz obejmują je od zewnątrz, tak by móc ugasić ogień rozprzestrzeniony przez smoka. 

stajniach dla smoków znajdują się specjalne urządzenia, zbudowane z dużego obracającego się koła, do którego przymocowane są wiadra na wodę. Woda pobierana jest ze zbiornika i wlewana do poideł przy smoczych zagrodach. 

Funkcja

System kanalizacyjny ma dwie funkcje. Pierwszą jest zaopatrywanie mieszkańców w pitną wodę, a druga to gaszenie pożarów wywoływanych przez mieszkające w wiosce smoki. Woda doprowadzana jest między innymi do poideł znajdujących się na powierzchni ziemi, w wiosce, a także do poideł w smoczej stajni.

Galeria

Inne Wiki

Losowa wiki