FANDOM

Artykuł

Sweet Death (brak polskiego tłumaczenia) - nowy gatunek rzadkiego smoka tajemniczej klasy, pojawiającego się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk oraz School of Dragons. Jego siedlisko znajduje się w Wiecznych Drzewach.

WyglądEdytuj

Smok swoim wyglądem przypomina powieściowego Czaszkowca. Ma masywne ciało i równie masywne cztery łapy, umożliwiające szybkie poruszanie się po lądzie. Skóra jest jasna, gładka, pozbawiona jakichkolwiek kolców lub wypustek. Dopiero wytresowany do tytanicznego rozmiaru smok zyskuje kolczasty pancerz, pokrywający niemal całe ciało. Z grzbietu wyrasta para skrzydeł, dość dużych, by smok mógł wzbić się w powietrze. Mówiono że jest to jeden z najpiękniejszych gatunków smoków.

Głowa jest umieszczona na krótkiej szyi, paszcza szeroka. Smok ma małe oczy. Między nozdrzami znajduje się pojedynczy, mały kolec.

Siedlisko i dietaEdytuj

Nieznane jest środowisko smoka, jednak prawdopodobnie są to tereny leśne. Według gry Rise of Berk, głównym i jedynym siedliskiem smoka są Wieczne Drzewa.

Smok jest mięsożerny, żywi się mniejszymi od siebie zwierzętami. Prócz tego żywi się kwiatami, niezbędnymi, by wytworzyć wabiący ofiarę miód. Smoka można karmić rybami.

Moce i umiejętnościEdytuj

OgieńEdytuj

Smok zieje gorącyn miodem, który dodatkowo wabi potencjalną ofiarę prosto do smoka - dzięki tej umiejętności przypomina Sidlarza. Aby w ogóle móc wytworzyć w sobie miód, Sweet Death musi zjadać dość duże ilości kwiatów.

SkóraEdytuj

Skóra tego gatunku przypomina bardziej skorupę ula, aniżeli faktyczne łuski. Możliwe, iż jest gruba i twarda, posiadając właściwości obronne, chroniące smoka przed atakami potencjalnych drapieżników i większych od siebie smoków.

SłabościEdytuj

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwojuEdytuj

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły smok
  • Tytan

JajoEdytuj

Jajo smoka zostało pokazane w grze. Jest bardzo charakterystyczne. Jego kształt przypomina nieoszlifowany diament, jest bardzo nieregularny i kanciasty. Wypukłości na skorupie wyglądają niczym zastygła ciecz. Barwa jaja jest ciemniejsza od barwy ciała smoka - jest to kolor miodowy. 

PisklęEdytuj

Młody Sweet Death jest proporcjonalnie podobny do dorosłego, w pełni rozwiniętego osobnika. Jedynymi cechami różniącymi są niezwykle duże, w przeciwieństwie do dorosłego smoka, oczy pisklaka, a także niekompletny rząd zębów, a kilka już wyrośniętych dodaje zwierzęciu żmijowego wyglądu.

TytanEdytuj

Sweet Death na etapie rozwoju tytana przypomina nieco ankylozaura (dinozaura z okresu późnej kredy), głównie ze względu na twarde, płytopodobne łuski biegnące przez cały grzbiet, głowę i ogon w to wliczając, dodatkowo przykryte przez kilka rzędów gęsto rozsianych kolców. Kolce pojawiają się również na ogonie, imitując tym samym maczugę.

W grachEdytuj

Rise of Berk Edytuj

School of DragonsEdytuj

Smok został dodany 27 lutego 2015r. Posiada on animację Szczerbatka.

CiekawostkiEdytuj

  • Smok, aby pluć miodem musi jeść duże ilości kwiatów.
  • Jako pisklęta mają bardzo duże oczy, w przeciwieństwie do dorosłych osobników, które posiadają oczy niezwykle małe.
  • Jego głowa oraz łuski przypominają skorupę ula, a kolec na ogonie żądło pszczoły.
  • W Rise of Berk jako pisklęta mają białe oczy, zaś w School of Dragons od urodzenia mają czerwone.

Zobacz teżEdytuj

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Wodna klasa Fioletowa ŚmierćGromogrzmotLuminous KrayfinMudrakerOgniowa BurzaPodwodny RozpruwaczOszołomostrachRaziprądRipwreckerSand WraithShockjawSliquifierTide GliderWindwalkerWrzeniec
Tajemnicza klasa BawoleńDramillionForeverwingGnatochrupGobsuckerJaskiniowy RabuśMarazmorSandbusterSidlarzSlithersongSlitherwingSweet DeathSword StealerŚmiercipieśńWilkoskrzydłyZaduśny ZdechZbrojoskrzydłyZębiróg ZamkogłowyZmiennoskrzydły
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki