Fandom

Ripwrecker

Przekierowano z Submaripper

1626stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze21 Udostępnij
Artykuł
Wodna klasa box.png Ripwrecker
Submaripper.png
Informacje podstawowe
Klasa wodna klasa
Tresura tak
Wygląd
Barwa ciemnoniebieska, turkusowa
Główne cechy masywny tułów
małe łapy
brak szyi
długi ogon
Statystyki

Ripwrecker (brak polskiego tłumaczenia) - gatunek smoka, pierwszy raz ukazany w napisach końcowych filmu Jak wytresować smoka, potem w komiksie i Rise of Berk. Jest przedstawicielem wodnej klasy.

Wygląd

Ripwrecker jest ogromnym, morskim smokiem, osiąga rozmiary większe od łodzi wikingów. Pysk ma trójkątny kształt, między nozdrzami znajduje się ostry róg. Paszcza jest pojemna, wyposażona w rząd małych, ostrych zębów. Sam łeb bezpośrednio przylega do tułowia, bowiem zwierzę nie posiada szyi.

Ma charakterystyczne, masywne cielsko, podobne do Gromogrzmota, i podobnie zakończone długim ogonem. Ogon ten jest silny i smok używa go do atakowania statków. Cztery łapy, umożliwiające poruszanie się po lądzie, są bardzo krótkie i nieproporcjonalne. Wzdłuż grzbietu smoka ciągnie się rząd zaokrąglonych, rzadko rozmieszczonych szpikulców. Jedna para dość dużych skrzydeł pozwala smokowi latać.

Moce i umiejętności

Ogień

Podobni jak inny przedstawiciele klasy wodnej, Ripwrecker nie zieje typowym dla smoków ogniem. Zamiast tego jego bronią są strumienie gorącej wody.

Ogon

Jednym z atutów tego smoka jest giętki, długi i masywny ogon. Służy zwierzęciu za napęd w wodzie, jednak ma jeszcze zastosowanie w atakowaniu i zatapianiu z jego pomocą ludzkich łodzi, gdzie jedno jego machnięcie może okazać się zabójcze.

Słabości

Symbol.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo smoka pojawia się jedynie w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Trudno określić kształt jaja, ponieważ jest dość nietypowe. Posiada owalne, świecące na turkusowy kolor jądro, wokół którego kręcą się "fale" wody. Wygląd jaja prawdopodobnie spowodowany jest tym, iż jest to smok klasy wodnej.

Pisklę

Ripwrecker w okresie pisklęcia jest anatomicznie przybliżony do dorosłego osobnika, aczkolwiek nie jest jego wierną "kopią". Na pewno główną cechą jest o wiele bardziej proporcjonalna głowa w stosunku do reszty ciała, większe łapy oraz, podobnie jak to było w przypadku Sand Wraith'a, płetwa na ogonie, której nie posiada dorosły smok.

Tytan

Tytaniczny Ripwrecker różni się nie tylko barwą, ale i charakterystycznymi wypustkami na grzbiecie, jak i na ogonie, które przybierają kształt wodorostów. Kolory zmieniają się natomiast znacznie - z granatu łuski gada zmieniają się na szare, pojawiają się również neonowobłękitne pasy i plamki na całym ciele, tej samej barwy są też pazury oraz paszcza Ripwreckera.

Pojawienie się

Jak wytresować smoka

Ripwrecker pojawia się po raz pierwszy w napisach końcowych filmu jako szkic, lecz w samej animacji nie pojawia się żaden przedstawiciel, a i nie odgrywa tam żadnej roli.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Ripwrecker

Submaripper.png

Submaripper-tytan.png

Submaripper Egg.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ rzadki
Poziom Szczerbatka 69
Dostępność zawsze
Główne siedlisko Sullen Sea
Czas poszukiwania jaja 20 godzin
Czas wyklucia 4 dni 16 godzin
Cena RoB-runa.png 2,650
Opis z gry
This Tidal Class denizen of the deep is extremely high strung. It has been known to create massive whirlpools to suck down ships that disturb calm waters above.
Tłumaczenie
Ten mieszkający na głębinach smok klasy wodnej jest bardzo wysoko naciągnięty. Wiadomo było, że potrafi stworzyć masywne wiry wodne, które zasysają statki, zakłócając spokojne wody na dno.

Ciekawostki

  • Ripwrecker pojawia się w gazetce Dragons w komiksie Potwór z głębin cz.2.
  • Smok początkowo nosił nazwę Submaripper, jednak gra Rise of Berk zmieniła ją na Ripwrecker. Z kolei nazwę poprzednią posiada w tej chwili zupełnie inny gatunek.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Ognista klasa.png Czerwona ŚmierćEgg BiterKoszmar PonocnikKoślawy MrukKrólowa OgnioglistKsiężniczka OgnioglistMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaPaszczogonSrebrny UpiórStraszliwiec StraszliwyTajfumerang
Wodna klasa.png Desert WraithGromogrzmotMudrakerOszołomostrachRaziprądRipwreckerSand WraithShellfireShockjawSliquifierTide GliderWindwalkerWrzeniec
Tajemnicza klasa.png BawoleńForeverwingGnatochrupJaskiniowy RabuśMarazmorSidlarzSlithersongSweet DeathSword StealerŚmiercipieśńWilkoskrzydłyZaduśny ZdechZbrojoskrzydłyZębiróg ZamkogłowyZmiennoskrzydły
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Inne Wiki

Losowa wiki