FANDOM

Artykuł

Stormcutter (brak polskiego tłumaczenia) — gatunek smoka, który pojawia się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Należy do ostrej klasy. Jedynym poznanym przedstawicielem gatunku jest Chmuroskok

Wygląd

Smoki te są ogromne (przerastają człowieka około ośmiokrotnie) i mają dwie pary silnych skrzydeł, z czego jedna ukryta jest pod drugą i nie zawsze jest używana podczas lotu - jest wówczas złożona wzdłuż ciała. Kiedy jednak smok używa obu par skrzydeł, jest jednym z najbardziej manewrowych, zwrotnych i zwinnych smoków poruszających się w powietrzu. Ogon zakończony jest trzema dużymi lotkami w kształcie podobnym do liścia.

Kości smoka są puste w środku, co niweluje jego wagę wobec ogromnego rozmiaru i czyni smoka jeszcze lepszym, szybszym i zwinniejszym lotnikiem.

Szpony wyrastające z przodu skrzydeł są takie ostre, że są w stanie zniszczyć smocze pułapki.

Smoki te poruszają się na jednej silnej parze nóg i spodniej parze skrzydeł. W tym czasie większa para skrzydeł jest złożona i trzymana po bokach ciała.

Skóra smoka ma jasnobrązowy kolor, grzebienie na głowie są pomarańczowe. Na dolnej szczęce znajduje się pojedyncze niebieskie pasemko. Ma też szare elementy. Nad sowimi oczami (przez które smok sprawia wrażenie tego właśnie ptaka) wyrasta para wielkich, połączonych ze sobą,twardych rogów, dalej zaś kołnierz złożony z wielu płatów skórnych, ukształtowanych w fantazyjne wzory. Szyja jest dość krótka, a głowa może obracać się na niej nawet o 180 stopni.

Siedlisko i dieta

Nie wiadomo, gdzie żyją smoki z tego gatunku. Jedynego znanego Stormcuttera o imieniu Chmuroskok posiada Valka, który zamieszkuje Berk. Dawniej, podobnie jak wiele innych smoków, zamieszkiwał Smocze Sanktuarium. W Rise of Berk można je spotkać między innymi na Wyspie Nocy.

Stormcutter uwielbia ryby. Nie pogardzi też prawdopodobnie owcami czy kurczakami.

Zachowanie

Smoki te są niezwykle dumne i pewne siebie. Wzbudzają szacunek u innych, mniejszych gatunków, potrafią nad nimi zapanować i przywołać do porządku. Są także spokojne i opanowane.

Są również ufne w stosunku do ludzi. Nie atakują, chyba że same zostaną zaatakowane. Stają się wówczas agresywnymi, groźnymi przeciwnikami w walce. 

Tresura

Metoda tresury jest nieznana. Kluczem do stworzenia więzi między smokiem a człowiekiem to głębokie zaufanie ze strony smoka i jego akceptacja, a także podobieństwo charakterów.

Moce i umiejętności

Ogień

Stormfire
Ogniem tego smoka jest trwały torus (pierścienie) ognia, który stanowi zwyczajne, pomarańczowe płomienie. Potrafi przybierać spiralny kształt, dlatego przypomina on płonące tornado. Smok jest w stanie ziać nim na dalekie odległości.

Latanie

Dzięki swojej potężnej budowie, dużym rozmiarom oraz silnym mięśniom smok jest bardzo dobrym wojownikiem. Zwinny w powietrzu, używa zazwyczaj jednej pary skrzydeł, jednak, aby wykonać skomplikowany lub gwałtowny manewr, a także podczas walki, rozwija drugą parę. Prócz tego, potrafi spadać poziomo w powietrzu, hamując spadek swoimi wielkimi skrzydłami.

Umiejętności bojowe

Posiada szpony na końcach skrzydeł, które są na tyle zręczne, aby ostrożnie otworzyć zamek smoczej pułapki - lub wystarczająco silne, aby zniszczyć maszynę wojenną.

Obracanie głowy

Charakterystyczną umiejętnością Chmuroskoka jest obracanie swojej głowy nawet o 180 stopni. Dzięki temu smok, zwłaszcza podczas lotu, może objąć wzrokiem całe swoje otoczenie i odpowiednio wcześnie obronić się przed nieprzyjacielem lub podjąć atak na ofiarę.

Ślina

Podobnie jak Koszmar Ponocnik, gatunek posiada łatwopalną ślinę, która bez żadnych przeszkód może być stosowana jako wkład do Piekielnika. Umiejętność została ukazana w jednej z wyciętych scen z filmu.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jako smoka zostało przedstawione jedynie w grach. Prawdopodobnie ma wielkość zbliżoną do innych smoczych jaj, klasyczny, owalny kształt oraz strukturę małych, smoczych łusek. Wzdłuż skorupy, w płaszczyźnie pionowej, biegnie pojedynczy pas większych, szerokich łusek takich samych, jak u samego gada.

Pisklę

Młody Stormcutter jest, podobnie jak inne pisklęta, o wiele mniejszy i słabszy od swojego rodzica. Wszystkie proporcje są dość dobrze zachowane, poza dużą głową, większą płetwą na ogonie oraz o dwie pary skrzydeł, które, w przeciwieństwie do dorosłego, są niezwykle małe w stosunku do reszty ciała.

Tytan

Podobnie jak inne tytany, Stormcutter w tej formie nieznacznie zwiększa swój rozmiar oraz niektóre elementy ciała ulegają powiększeniu, między innymi rogi na głowie czy pazury na zgięciach skrzydeł. Barwa łusek również nie zmienia się zbyt widocznie, jedynie czerwony kolor staje się mizernie jaskrawszy.

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

Smok pojawia się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Jedyny poznany przedstawiciel tego gatunku, Chmuroskok, przed laty zaatakował Berk i porwał matkę Czkawki, Valkę. Zabrał ją do Smoczego Sanktuarium, gdzie kobieta wytresowała i została bliskim przyjacielem smoka. Później, wraz z innymi mieszkańcami Sanktuarium, Chmuroskok zamieszkał na wyspie Berk.

Znane Stormcuttery

W grach

Rise of Berk

School of Dragons

Jajo Stormcuttera jest dostępne do kupienia w sklepie od 7 listopada. Jajo kosztuje 1000 diamentów (w promocji 800). Po aktualizacji (z dnia 6 listopada 2015 roku) posiada własną animację. Zostały a grze zmniejszone do rozmiarów Furii (jedynie Chmuroskok posiada właściwe rozmiary).
Ten masywny, sowio-podobny smok o dwóch parach skrzydeł jest jednym z najbardziej oczekiwanych kompanów. Dzięki płetwowemu ogonowi oraz dużych skrzydłach Stormcutter może latać w wąskich miejscach i łatwo zwijać się w powietrzu. Dzięki niemu staniesz się obiektem zazdrości wikingów

—Część tłumaczenia ze strony gry

Ciekawostki

  • Stormcutter jest połączeniem sowy, doga niemieckiego i nietoperza, dodatkowo posiada dwie pary skrzydeł w układzie "X".
  • Jest to pierwszy poznany smok z dwiema parami w pełni sprawnych skrzydeł (drugim jest Paszczogon).
  • Budowa ciała i kształt skrzydeł Stormcuttera przypominają te u Nocnej Furii.
  • W The Art of How To Train Your Dragon 2 okazuje się, że Stormcuttery mają iryzujące łuski, podobnie jak ryba.
  • Według książki Guide to the Dragons, gatunek ten jako jedyny posiada pneumatyczny szkielet, co oznacza, że jego kości są puste w środku.
  • Ze względu na starą ideę wyglądu Stormcuttera (do złudzenia przypominającą Wandersmoka o czerwonych łuskach) oraz nazwę, która zawiera człon storm (burza), smok może mieć jakieś, jeszcze niepoznane, umiejętności związane z piorunami i burzą.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćEgg BiterFire TerrorFlame WhipperKoszmar PonocnikKoślawy MrukMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaPaszczogonSrebrny UpiórStraszliwiec StraszliwyTajfumerang
Boulder clas EruptodonGrapple GrounderGroncicleGronkielHotburpleKrzykozgonMiażdżytłuk KafarOstrykiełSzeptozgonSentinelShovelhelmThunderpede
Tracker class GruchotnikRockstomperSnifflehunchŚmiertnik ZębaczThunderclawWindgnasher
Sharp class Diabelski DerwiszDrzewokosGrim GnasherHackatooKroplorwijPrickleboggleShivertoothStingerStormcutterSzponiakSzybki SzpicThornridgeWindstrikerZbiczatrzasł
Mystery class BawoleńDramillionForeverwingGnatochrupGobsuckerJaskiniowy RabuśMarazmorSandbusterSidlarzSlithersongSlitherwingSweet DeathSword StealerŚmiercipieśńZaduśny ZdechZbrojoskrzydłyZębiróg ZamkogłowyZmiennoskrzydły
Strike class MroziczortNocna FuriaPotrójny CiosThreadtailWandersmokWoolly Howl
Krzyż Berk Crimson GoregutterDzienna FuriaDeathgripperHob GobblerMały CieńSilkspannerSkrzydłocieńWilkoskrzydłyNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki