Fandom

Stary Dziad

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Stary dziad.png

Stary Dziad

Stary Dziad (ang. Old Wrinkly) — ojciec Walhallaramy i dziadek Czkawki ze strony matki. Jest starszym mędrcem oraz doktorem plemienia Kudłatych Chuliganów.

Wygląd

Stary Dziad ma 93 lata. Jest on zazwyczaj przedstawiany jako mądry, wątły starzec palący fajkę przy schodach domu Czkawki. Posiada czerwoną długą brodę i hełm z dwoma zakręconymi rogami. Zazwyczaj przesiaduje na schodach przed domem Czkawki, Słoicka i Walhallaramy, pykając swoją fajkę.

Charakter

Stary Dziad płynnie mówi po łacinie. Nazywany jest "myślicielem plemienia". Słynie ze zdolności przewidywania przyszłości, a także z ponadprzeciętnej wiedzy i inteligencji. Pomaga wnukowi w wielu jego problemach, daje mu rady dość rzadko, jednak są one zwykle kluczowe.

Historia

Stary Dziad zadebiutował w książce Jak wytresować sobie smoka, kiedy smutny Czkawka rozmawiał z nim, ponieważ wątpił w swoje przeznaczenie. Dziadek uświadomił mu, że ma niezwykle rzadki wśród wikingów dar logicznego myślenia, nie zaś fizycznej siły, i że swoją wrażliwością i mądrością osiągnie wiele w swoim życiu.

To on powiedział Czkawce, że "świat się zmienia" i potrzebne jest nowe pokolenie bohaterów. Pilnie obserwuje zachowania Czkawki, odkrywając jego tajemnicę - że obserwuje smoki i zna ich język. Przewidział także, że wnuk dokona w przyszłości wielkich czynów i jest mu pisane zostać bohaterem.

W książce How to Twist a Dragon's Tale okazało się, że Potężny Cwaniak Bohater ubiegał się o rękę jego córki. Mężczyzna wysłał go na misję, by znalazł Ognisty Kamień, wtedy będzie mógł poślubić Walhallaramę. Przez kilka lat Cwaniak nie wracał, przez co Słoick Wielgi zdobył kamień i został mężem jego córki.

W How to Ride a Dragon's Storm Stary Dziad był sędzią podczas Międzyplemiennych Zawodów Pływackich.

Zobacz też

Bohaterowie z książek

Inne Wiki

Losowa wiki