FANDOM

Artykuł

Spryciula (ang. Sneaky) - smoczyca, przedstawicielka gatunku Straszliwiec Straszliwy, wytresowana przez Astrid Hofferson, w odcinku Na szarym końcu.

Wygląd

Smoczyca ta, rozmiarem i budową ciała nie różni się od pozostałych przedstawicieli swojego gatunku. Jej skóra ma turkusową barwę, zaś podbrzusze zwierzęcia jest białe. Posiada również fioletowo-zielone skrzydła oraz kolce na grzebiecie, pysku i ogonie.

Charakter

Spryciula jest niewątpliwie mądra, posłuszna i spokojna, w przeciwieństwie na przykład do Bóla. Bez problemu przyswaja i wykonuje komendy swojego tresera, dobrze sprawuje się także podczas walki.

Umiejętności

Jak każdy Straszliwiec, Spryciula celnie strzela kulami ognia. Na konkursie trenowania Straszliwców zaprezentowała zdolność bezgłośnego latania i poruszania się. Jest także niezwykle sprytna i właśnie od tej umiejętności wzięło się jej imię.

Historia

Jeźdźcy smoków

Spryciula pojawia się wyłącznie w odcinku Na szarym końcu wraz z sześcioma innymi Straszliwcami przeznaczonymi do wytresowania przez młodzież. Zostaje wybrana przez Astrid i przez nią wytresowana. Dzięki niej potrafi bezszelestnie się poruszać i przechytrzyć wrogów. Obok Ostrostrzała była najlepiej oswojonym smoczkiem. W dalszej części odcinka Spryciula pomaga w walce z Łupieżcami, którzy porwali Sztukamięs. W trakcie odbijania smoczycy siada na głowie Albrechta Perfidnego i zmusza Bestiala do uderzenia go w głowę mieczem.

W grach

Rise of Berk

Relacje

Astrid

Spryciula jest niewątpliwie przywiązana do Astrid i posłuszna swojej treserce. Jednak nie są ze sobą związane do tego stopnia, by smoczyca później towarzyszyła Astrid, ponieważ więcej nie pojawia się w filmach i serialu.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier