Fandom

Speedy

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Udostępnij

Artykuł
Dragon icon.png Speedy
Speedyyyy.png
Podstawowe informacje
Imię Speedy
Gatunek Szybki Szpic
Przyjaciele Śledzik, Czkawka, Sztukamięs
Status Żyje
Lokalizacja Nieznana
Wygląd
Oczy Czerwone
Pozostałe informacje
Debiut Odkrycia chodzą parami

Speedy (brak polskiego tłumaczenia; imię nieoficjalne) - młody Szybki Szpic występujący w odcinku Odkrycia chodzą parami, w trzecim sezonie serialu Jeźdźcy smoków. Imię nadał mu Mieczyk.

Wygląd

Smok wygląda jak każdy inny przedstawiciel swojego gatunku. Ma zieloną skórę, mocne tylne kończyny, długi ogon zakończony żądłem. Jedyne, co go wyróżnia wśród innych przedstawicieli swojego gatunku, to mniejszy wzrost, spowodowany młodym wiekiem smoka.

Zdolności

Speedy jest jednym z niewielu Szybkich Szpiców, które wykształciły błony pławne między pazurami łap, dzięki której mogą biegać po wodzie. Jak każdy Szpic, potrafi biegać z olbrzymią prędkością i posiada jad w ogonie. Jednak, ze względu na młody wiek, jad nie jest tak silny jak u innych poznanych osobników i powoduje tylko częściowy paraliż ciała ofiary.

Charakter

Smok ten z początku jest nieufny i agresywny, podobnie jak inni przedstawiciele tego gatunku. Jednak gdy Czkawka udziela mu pomocy, Speedy staje się ufny i przyjacielski, szczególnie wobec Śledzika, który zajmuje się nim i go szkoli. Jest również bardzo lojalny wobec swoich tymczasowych opiekunów, których uznaje za swoje drugie stado. Jednak nadal bywa drażliwy i może zaatakować, gdy uzna, że jest zagrożony. Atakuje wtedy wszystko w zasięgu wzroku i trzeba go obezwładnić niczym dzikiego smoka.

Historia

Ranny Speedy.png

Ranny Speedy

Smok ten pojawia się w odcinku Odkrycia chodzą parami Gdy Czkawka testuje prototyp kostiumu do szybowania, słyszy głos smoka. Jeźdźcy lokalizują stworzenie, którym okazuje się młody Szybki Szpic. Ma on uszkodzoną nogę i nie może biegać. Czkawka, mimo sprzeciwu Sączysmarka, postanawia pomóc smokowi i pomimo problemów ze zbliżeniem się do zwierzęcia (smok jest nieufny i atakuje jeźdźców, ofiarą jego żądła pada Szpadka), udaje mu się unieruchomić smokowi uszkodzoną kończynę, tak że Szpic może stanąć na nogi. Wdzięczny smok nawiązuje więź z Czkawką. Wtedy też Mieczyk nadaje mu imię.

Jeźdźcy zabierają smoka na Koniec Świata, gdzie opiekę nad nim sprawuje Śledzik. Pomimo początkowych trudności udaje mu się znaleźć ze smokiem płaszczyznę porozumienia, a nawet rozpocząć trening. Więzi nie niszczy nawet Sączysmark, który rozdrażnia małego smoka. Atakuje on wszystkich i jeźdźcy są zmuszeni zamknąć go w klatce (ofiarą ponownie padła Szpadka, a poza nią także Wym). Podczas kolejnych etapów leczenia i szkolenia Śledzik odkrywa nieznaną wcześniej umiejętność Szybkich Szpiców - bieganie po wodzie.

Speedy vs Alfa.png

Speedy zwraca się przeciwko swojemu stadu

Kiedy Śledzik donosi o swoim odkryciu Czkawce, Sączysmark i Szpadka dosiadają Hakokła i porywają smoka, chcąc zwrócić go jego stadu. Jednak nie docierają na miejsce przed zachodem słońca i mały smok budzi się, po czym żądli Hakokła w prawe skrzydło, wskutek czego smok nie jest w stanie dalej lecieć i spada na ziemię. W tym stanie znajdują ich pozostali jeźdźcy. W tym momencie dochodzi do ataku stada Szybkich Szpiców. Nieoczekiwanie Speedy zwraca się przeciwko swoim krewnym, w tym przeciw przywódcy stada, stając w obronie Sączysmarka (ku jego wielkiemu zaskoczeniu). Jednak po zagnaniu stada do wody, Czkawka pozwala Speedy'emu odejść ze swoim naturalnym stadem.

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier

Inne Wiki

Losowa wiki