FANDOM

Artykuł
Klasa tropicieli box Snifflehunch
Snifflehunchtrsp
Informacje podstawowe
Klasa Klasa tropicieli
Typ ognia lodowy oddech
Tresura tak
Sposób tresury nieznany
Wygląd
Barwa rozmaita
Główne cechy duży garb
rząd wyrostków na grzbiecie
dwa kolce na końcu pyska
Statystyki
Stats icon attack Atak 9
Stats icon speed Szybkość 11
Stats icon armor Obrona 11
Stats icon fire Moc ognia 10
Stats icon shot Liczba splunięć 6/10
Stats icon venom Trucizna 0
Stats icon jaw Zacisk szczęk 5
Stats icon stealth Spryt 2

Snifflehunch (brak polskiego tłumaczenia) — gatunek smoka pojawiającego się w filmie Jak wytresować smoka 2 oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk, w której została ujawniona jego nazwa. Według tej samej gry również członek klasy tropicieli.

Wygląd

Smok ten ma podobną budowę ciała co Ostrykła czy Thunderclawa. Jego pysk jest dość charakterystyczny, bo posiada dwa okazałe, kostne wypustki zarówno na nosie, jak i brodzie. Szyja gada jest średnio masywna, to samo też można powiedzieć o jej długości.

Po głowie, szyi oraz całym garbatym grzbiecie Snifflehuncha ciągną się nieostro zakończone wypustki o kolistym kształcie. Tułów ma atletyczną budowę, smok posiada również dwie pary kończyn - wszystkie zakończone dość długimi szponami - z czego tylna jest tylko nieco większa od przednich łap. Gad ma parę silnych i proporcjonalnych skrzydeł, dzięki którym potrafi latać. Ciało wieńczy się masywnym ogonem zakończowym malutką kulą.

Zachowanie

Smoki te są niezwykle ciekawskie i nie widzą najmniejszego problemu w naruszaniu cudzej przestrzeni osobistej. Zawsze starają się podejść jak najbliżej obserwowanego przez siebie człowieka, smoka, czy też innego zwierzęcia, tak aby móc stwierdzić czy stanowi, czy też nie on dla nich zagrożenia.

Moce i umiejętności

Ogień

Jako jeden z nielicznych gatunków smoków, Snifflehunche zieją, podobnie jak chociażby Groncicle czy też Shivertooth, lodowych oddechem, przybierający kształt błękitnych obłoków.

Węch

Jak każdy gatunek należący do klasy tropicieli, również i Snifflehunche mają doskonały węch, kilkakrotnie przewyższający smoki z innych klas a także dziesięciokrotnie lepszy od węchu człowieka. Możliwe jednak że, podobnie jak Gruchotnik, smok nie potrafi wyczuć zapachu smoczej jagody.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo smoka zostało ukazane jedynie w grze Rise of Berk. Jest kształt jest zbliżony do innych smoczych jaj, aczkolwiek posiada bardziej kolistą i płaską formę. Charakterystyczną jego cechą są nieostre wypustki biegnące na górze skorupy, podobne do tych, jakie posiada dorosły smok.

Pisklę

Młody Snifflehunch jest niebywale podobny do dorosłego osobnika. Różni go jednak rozmiar sam w sobie, jak i niektórych elementów ciała. Pisklę bowiem jest nieco mniej masywnie zbudowane, jego wypustki na grzbiecie nie są jeszcze w pełni rozwinięte, brak też charakterystycznego garba. Również i skrzydła są mniej proporcjonalne do ciała, bo o wiele większe.

Tytan

Snifflehunch w formie tytana posiada inną gamę barw oraz nieco inną anatomię. Jego grzbiet zamiast wypustków, zostaje przyodziany w ostre i masywne kolce, podobna rzecz dzieje się z rogiem między nozdrzami, który wyraźnie ostrzeje. Kula na ogonie staje się też nieco większa. Tytan posiada mieszankę granatowo-fioletowych, błękitnych oraz białych barw.

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2 (film)

Smok pojawia się kilkukrotnie w filmie, miedzy innymi w Smoczym Sanktuarium, podczas wspólnego lotu Valki i jej syna oraz po wyzwoleniu wyspy. Jedynym poznanym przedstawicielem tegoż gatunku stanowi tu Pestbud.

Znane Snifflehunche

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Smok został dodany razem z Zbiczatrzasłem 20 października 2015 roku.

Snifflehunch

Snifflehunch

Snifflehunch titan

Snifflehunch egg

Rob
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ rzadki
Poziom Szczerbatka 88
Dostępność zawsze
Główne siedlisko Dead-End Island
Czas poszukiwania jaja 1 dzień
Czas wyklucia 5 dni
Cena RoB-runa 3250
Opis z gry
These inquisitive Dragons don't know the meaning of personal space! They'll get as close as they can to sniff out if someone's friend or foe.
Tłumaczenie
Te ciekawskie smoki nie znają znaczenia słów przestrzeń osobista! Są tak blisko, jak to tylko jest możliwe do czasu aż stwierdzą, czy jesteś przyjacielem czy też ich wrogiem.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Klasa strachu Common RockstomperGruchotnikSnifflehunch • • Śmiertnik ZębaczThunderclawWindgnasher
Inne SkrzydłocieńMały CieńNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki