Fandom

Smok w opałach

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Smok w opałach - tytuł komiksu, opublikowanego na łamach magazynu Dragons. Komiks ten ukazał się w trzech częściach w trzech pierwszych numerach magazynu.

Fabuła

Część 1

Życie na Berk toczy się zwyczajnym, spokojnym rytmem. Wikingowie pochłonięci są swoimi codziennymi zajęciami, zaś smoczy jeźdźcy szaleją nad oceanem na grzbietach swoich smoków. Czkawka i Szczerbatek chwalą się swoją nową sztuczką - odbijają się od wody niczym kamień, którym puszczane są "kaczki". Astrid i Wichura prezentują tornado wodne, które wywołują szybkim obracaniem się nad powierzchnią oceanu, zaś Sztukamięs strzela wieloma małymi kulami ognia naraz. Bliźniaki na grzbiecie Jota i Wyma pokazują zwyczajne zianie ogniem.

Natomiast Hakokieł, zdaniem Sączysmarka, jest "jeszcze bardziej pełen energii niż zwykle". Chwilę później chłopak czuje spaleniznę i uświadamia sobie, że płonie jego ubranie. Jeźdźcy z przerażeniem uświadamiają sobie, że smok linieje, zrzucając na ziemię kawałki płonącej skóry, które z kolei podpalają domy wikingów.

Sytuację wykorzystuje Pleśniak, usiłując przekonać Wandali o szkodliwości smoków. Pyskacz zwierza się Stoickowi, że ma złe przeczucia w związku z Pleśniakiem, wódz jednak zauważa zbliżającą się do wyspy burzę. 

Pyskacz rozmawia ze smoczymi jeźdźcami, każąc im odizolować Hakokła od pozostałych smoków, dopóki linienie nie dobiegnie końca. Wieczorem spada deszcz. Smok opuszcza wioskę Berk i nocuje w niszy w skalnym klifie, podczas gdy inne smoki śpią bezpiecznie pod dachem. W pewnym momencie Hakokieł z jakiegoś powodu opuszcza Berk i odlatuje.

Następnego dnia Sączysmark woła swojego smoka, chcąc dać mu jego smakołyk - mysz. Jego wołania jednak nie przynoszą skutku i przyjaciele uświadamiają sobie, że smok odleciał. Czkawka pociesza Sączysmarka, mówiąc, że Hakokieł z pewnością wróci, ten jednak usiłuje udawać twardziela i nie przyznaje się, że boli go odejście smoka. 

Jeźdźcy lecą na poszukiwania Hakokła. Burza jednak okazuje się zbyt uciążliwa i smoki ledwie sobie radzą z lataniem. Tymczasem Stoick, dowiedziawszy się o wyprawie ratunkowej, jest wściekły. Kiedy młodzież wraca, daje im szlaban. Sączysmark jest zły na Czkawkę, że nie znalazł sposobu, aby zarzymać Hakokła w wiosce. Astrid usiłuje go pocieszyć, on jednak stwierdza, że chłopak ma rację.

Gronkieliki.png
Ta strona jest dopiero pisklęciem!
Jeśli posiadasz czas, ochotę i wystarczająco dużo informacji, by rozwinąć artykuł, pomóż projektowi Wiki i rozbuduj go! Smoki będą ci bardzo wdzięczne!

Inne Wiki

Losowa wiki