Wikia

Smoczy Podręcznik

Komentarze67
1059stron na
tej wiki

Przekierowano z Smoczy podręcznik

Artykuł
Wszystko co wiemy, o wszystkich smokach, o których wiemy.

Pyskacz Gbur, Jak wytresować smoka

Smoczy Podręcznik.png

Smoczy Podręcznik

Smoczy Podręcznik (ang. Dragon Manual), znany również jako Smocza Księga (ang. Book of Dragons) — encyklopedia wszystkich gatunków smoków odkrytych przez plemię Wandali, przeznaczona głównie dla uczestników smoczego szkolenia. Dzięki niej wikingowie z Berk mogą poznać słabości i metody tresowania smoków.

JęzykEdytuj

Smoczy Podręcznik napisany jest pismem używanym przez wikingów. Są to runy, których używa się do pisania i czytania. Niektóre ze znaków oznaczają kilka liter jednocześnie, inne zaś nie mają odpowiednika w naszym piśmie. Runy z filmu różnią się nieco w porównaniu z tymi z serialu.

Smoki w księdzeEdytuj

Smoczy Podręcznik zawiera opisy wszystkich znanych wikingom gatunków smoków. Do tych przedstawionych w filmie należą:

W serialu Jeźdźcy smoków, podczas odkrywania nowych gatunków smoków, Czkawka dodaje ich opisy do księgi i uzupełnia już istniejące. Do tych nowych gatunków należą:

HistoriaEdytuj

Jak wytresować smokaEdytuj

Pyskacz dał Smoczy Podręcznik rekrutom biorącym udział w smoczym szkoleniu, by zapoznali się ze smokami, z którymi w przyszłości przyjdzie im się zmierzyć. Oprócz Astrid i Śledzika, którzy już czytali księgę, nikt nie był chętny do zapoznania się z jego treścią.

Tej samej nocy Czkawka czyta podręcznik, szukając informacji na temat Nocnej Furii, by w jakiś sposób zbliżyć się do zestrzelonego przez niego przedstawiciela tego gatunku. Niestety chłopak nie odnajduje w nim przydatnych informacji.

W krótkometrażówce Book of Dragons, Czkawka aktualizuje podręcznik, wpisując do niego fakty wynikające z jego osobistych obserwacji, a także opinii przyjaciół, gdyż smoki są już oswojone.

W serialuEdytuj

Smoczy Podręcznik pojawia się wiele razy, gdy bohaterowie poznają nowe smoki. W serialu znany jest jednak jako Smocza Księga. To głównie Czkawka i Śledzik zajmują się podręcznikiem.

Księga odegrała ważną rolę w odcinkach Słodka Heathera. Dziewczyna imieniem Heathera kradnie ją Czkawce dla Łupieżców w zamian za rodziców. Ostatecznie jednak jeźdźcom udaje się odzyskać ją z rąk Albrechta.

CiekawostkiEdytuj

  • Smoczy Podręcznik został stworzony przez pra-pra-pra-pradziadka Pyskacza - Borka Wielkiego;
  • Możliwe, że Marazmor pojawia się już w Jak Wytresować Smoka. Kiedy Czkawka przegląda Podręcznik, pojawia się fragment skrzydła, przypominający skrzydło Marazmora.

BłędyEdytuj

  • Kilkakrotnie pojawia się także ta sama strona z Gromogrzmotem;
  • W filmie, kiedy Czkawka czyta stronę o Skrzydłochlaście, Zębirogu czy Wandersmoku, po ich prawych stronach znajduje się dokładnie taka sama strona - z głową Śmiertnika Zębacza.

Inne Wiki

Losowa wiki