FANDOM

Poprzedni odcinek
Krótka historia pewnego portretu
Smoczy kwiat Następny odcinek
Słodka Heathera (część 1)
Artykuł
Smoczy kwiat (ang. Dragon Flower) — tytuł dziewiątego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 17 października 2012 roku w USA i 9 maja 2013 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Johann Kupczy przybywa na Berk z nowymi skarbami. Każdy kupuje coś dla siebie. Jednak po jego odpłynięciu na Berk pojawia się tajemnicza choroba, atakująca smoki. Jeźdźcy, zatroskani o podopiecznych, dowiadują się od Gothi, iż przyczyną jest coś nowego na wyspie. Postanawiają odnaleźć ową rzecz. Nie są świadomi, że w całym incydencie łapy maczał największy wróg smoczej rasy na wyspie - Pleśniak.

Fabuła

Na wyspę Berk przypływa łódź Johanna Kupczego, słynnego handlarza, który często handluje z Wandalami. Astrid, Sączysmark, Mieczyk, Szpadka, Śledzik, Stoick, Pyskacz, Wiadro oraz Czkawka wchodzą na pokład i szukają rzeczy dla siebie. Śledzik znajduje książce o biologii i wymienia się za mleczne, smocze zęby. Czkawka natomiast znajduje tusz od olbrzymiej kałamarnicy i wymienia się za własnoręcznie zrobiony kołowrotek. Na łódź przychodzi także Pleśniak. Johann Kupczy ma mu coś przynieść do domu. W tym momencie Straszliwiec podlatuje do koszy, które zamówił Pleśniak. Johann próbuje bezskutecznie go odpędzić, aż w końcu go odrzuca. Szczerbatek chce obronić smoka i podbiega do Johanna, jednocześnie rozbijając butelkę z tuszem.

Mieczyk kupuje wielki posąg i od razu stawia go w Smoczej Akademii w celach treningowych. Gdy smoki trenują na nim, Szczerbatek zaczyna kichać i jednocześnie strzelać plazmą. Kiedy Czkawka lata z Astrid nad wioską, Szczerbatek znowu zaczyna kichać i spada na ziemię. Obok pokazuje się Straszliwiec Straszliwy, który zachowuje się podobnie - źle się czuje i traci równowagę.

Pyskacz próbuje pomóc smokowi Czkawki i przyrządza mu specjalny napój, ale Szczerbatek nie chce go pić. Wybierają się do Gothi, która bada smoka i daje znać, że wszystkie gady mają alergię na coś, co niedawno pojawiło się na wyspie. Wikingowie postanawiają pozbyć się wszystkich rzeczy, które przywiózł im Johann Kupczy.

W tym czasie zachorowały wszystkie smoki na wyspie. Czkawka namawia, by wszyscy wyrzucili to, co kupili na stos za wyspą, ale smoki czują się coraz gorzej. Przyjaciele odkrywają pojawienie się dziwnych roślin, które jak się okazuje noszą nazwę niebieskie oleandry. Okazuje się, że od Johanna kupił je Pleśniak i zasadził je nocą w wiosce. Jedyne antidotum na kwiat to jad Wrzeńca, który żywi się tymi roślinami.

Przyjaciele zmuszają Pleśniaka i wyruszają razem na poszukiwania wodnego smoka. Zwabiony kwiatami Wrzeniec jest obezwładniony, ale szybko się uwalnia, wstrzykując jad Pleśniakowi. Po podróży wikingowie wracają do domu, gdzie Pyskacz wyciąga jad z tyłka Pleśniaka, po czym mówi, że nigdy nie widział gorszych rzeczy "niż tyły tego starucha" i musi iść pokrzyczeć do lasu. Po kilku godzinach wszystkie smoki zdrowieją.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Ciekawostki

  • Dowiadujemy się, że Pleśniak wygląda brzydko, nawet według standardów wikingów, wnosząc po wypowiedzi Pyskacza.
  • Okazuje się, że mimo że Johann jest zafascynowany tym, że na Berk trenuje się smoki, to jest nerwowy, przebywając blisko nich.
  • W walce z Wrzeńcem występuje Sven, który mówi.

Link do odcinka

Zobacz też