FANDOM

Hangar

Smoczy hangar

Smoczy hangar (ang. Dragon Hangar) — miejsce znajdujące się w wiosce Berk, pojawiające się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Występuje również w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. W jego wnętrzu znajdują się smocze stajnie.

Lokalizacja

Smoczy hangar jest miejscem, w którym żyją dzikie smoki mieszkające w wiosce. Zbudowany jest na zboczu stromego klifu, opadającego do morza, a część jego wnętrza wydrążona jest w skale. Do wnętrza hangaru prowadzą podziemne, spiralne schody.

Opis

Przypomina Smoczy Dom. W jego wnętrzu znajdują się stajnie dla smoków, które zamieszkują go najpospolitsze na Berk latające gady, m.in. Śmiertniki Zębacze, Straszliwce Straszliwe i Zębirogi Zamkogłowe.

Hangar inner

Wnętrze hangaru

Sam również jest wykonany z drewna i, jak każdy dom w wiosce, ma zaokrąglony kształt i pysk smoka nad głównym wejściem. Hangar jest koloru zielonego z czerwonymi wzorami. Po bokach znajdują się po trzy mniejsze wejścia do środka, które łączy drewniany podest.

Wewnątrz znajdują się liczne stajnie, w których mieszkają smoki. Na ścianach wiszą pochodnie oświetlające wnętrze pomieszczenia.

Historia

Na końcu świata

Hangar w budowie

smoczy hangar w budowie

Hangar pojawia się w Na końcu świata, gdzie została pokazana jego konstrukcja. Czkawka przelatuje obok konstrukcji, stanowiącej dopiero początek późniejszego smoczego hangaru.

Wybudowana już budowla pojawia się na początku filmu Jak wytresować smoka 2, podczas wprowadzenia. W czasie wyścigów smoków do środka hangaru wlatują Astrid na Wichurze oraz Sączysmark z Hakokłem, ukazując wnętrze pomieszczenia. Później Stoick zamyka tam smoki, w obawie przed atakiem Drago.

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Hangar game

Hangar w grze

W grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk smoczy hangar jest miejscem, w którym można przechowywać smoki, które w danej chwili nie mieszczą się w wiosce. Dostępny jest od początku gry i - podobnie jak w filmie - zbudowany jest na urwisku. W nowej aktualizacji jest w 3D. Można w nim przechowywać maksymalnie 60 smoków. Dodana została opcja karmienia smoków w hangarze.

Galeria

Zobacz też