FANDOM

Krzyż Berk

Smoczy Klejnot (ang. Dragon Jewel; nieoficjalne polskie tłumaczenie) - najważniejszy z dziesięciu królewskich rzeczy zaginionych, posiadający ogromną moc. Pojęcie Smoczej Biżuterii pojawia się w książkach.

Wygląd i moce

Insygnium to stanowi dość mały wisiorek. Jest to okrągły kawałek bursztynu zawieszony na złotym łańcuchu, bogato zdobiony.

Według Kła Wodena, Smoczy Klejnot ma moc zgładzenia całej smoczej rasy. Z tego powodu jest bardzo dobrze ukryta i przez wiele pokoleń nikt nie potrafił jej odnaleźć.

W bursztynie uwięzione są dwa smoki, zastygłe w czasie walki, jeden z nich zainfekowany jest chorobą, która, jeśli zniszczyłoby się Klejnot, dostałaby się na zewnątrz i w niedługim czasie doprowadziłaby do zagłady całej smoczej rasy.

Pojawienie się

How to Seize a Dragon's Jewel

Alvin Przechera i jego matka Ekscelina próbują odnaleźć Smoczy Klejnot w Bursztynowych Ziemach Niewolniczych, rozkazują niewolnikom z Mrocznego Więziena go znaleźć. Czkawka odnalazł go w jamie Potwora z Bursztynowych Ziem Niewolniczych, jednak w How To Fight a Dragon's Fury, kiedy Czkawka zostaje koronowany na króla, Strażnicy Wyspy Jutra mówią mu, jak użyć Smoczego Klejnotu. Okazuje się jednak, że prawdziwy został ukryty w jednym ze szczypiec homara w naszyjniku Śledzika. Za jego pomocą próbuje dojść do porozumienia z Wściekłym, ponieważ jest to jedyna rzecz, której się boi. Alvinwi jednak podczas bitwy udaje się zabrać Klejnot i usiłuje go rozbić, jednak ostatecznie Czkawka odzyskuje go. W epilogu mówi, że rozkazał, żeby ukryć Smoczy Klejnot w jego grobowcu, ponieważ uznał, że tam będzie najbezpieczniejszy.

Podręcznik23
Ta strona jest niekompletna!
Jeśli posiadasz czas, ochotę oraz wystarczająco dużo informacji, by rozwinąć artykuł, pomóż projektowi Wiki i rozbuduj go!