FANDOM

Snaptrapper transparent
Artykuł dotyczy miejsca w filmu. Jeśli szukasz miejsca z powieści, sprawdź Cmentarzysko Smoków.
Jeśli szukasz lokacji z gry, sprawdź Dragon Graveyard.
Artykuł

Smoczy Cmentarz jest wyspą pojawiającą się w krótkometrażówce Legenda o smoku Gnatochrupie. Miejsce nie posiada własnej oficjalnej nazwy, jednak według gry Rise of Berk zwana jest Dragon Graveyard (czyli właśnie Smoczy Cmentarz).

Położenie

Wyspa ta leży dość daleko na zachód od wyspy Berk. Można na nią dopłynąć statkiem, wiosłując, lub dolecieć na grzbiecie smoka

Wygląd

W przeciwieństwie do powieściowego Cmentarzyska Smoków, miejsce to jest wyspą, nie zaś zatoką morską.

Jest to niewielki kawałek lądu, pozbawiony roślinności i skalisty. Szeroka plaża pokryta jest szarawym piaskiem. Zarówno z wody, jak i z dowolnego miejsca na wyspie wystają liczne kamienne iglice oraz inne formacje. Unosząca się nad powierzchnią ziemi mgła potęguje ponury charakter wyspy.

Cechą charakteryzującą to miejsce są porozrzucane liczne kości smoków (żebra, czaszki i inne). Nie wiadomo, skąd się tam wzięły - być może jest to dawne, zniszczone gniazdo smoków. 

Mieszkańcy

Wyspę zamieszkuje tylko jeden gatunek smoka - jest nim Gnatochrup, który ze względu na konieczność zdobywania kości smoków do tworzenia swojego pancerza osiedlił się na Cmentarzu. Gnatochrupy jednak ukrywają się, przez co wyspa wygląda na zupełnie opuszczoną. 

Znanym i nazwanym mieszkańcem wyspy jest Nemezis Pyskacza.

Historia

Legenda o smoku Gnatochrupie

Na wyspę trafiają młodzi jeźdźcy smoków, nakłonieni do podróży przez Pyskacza Gbura. Jakiś czas wcześniej smok podpalił jego dom, a o ten incydent mężczyzna oskarżył Gnatochrupa. Swego czasu Pyskacz nieświadomie ukradł smokowi małą kość, przez której brak w pancerzu nie mógł on wydobyć z siebie ryku. Gnatochrup gonił go przez lata, by w końcu znów zaatakować.

Młodzi wikingowie płyną łodzią, wiosłując, w kierunku wyspy. W czasie podróży Pyskacz opowiada im swoją historię, w którą młodzież mu nie wierzy. W pewnym momencie łódź wpada na skały, otaczające Smoczy Cmentarz. Statek rozbija się, a jego pasażerowie wchodzą na ląd.

Pyskacz od razu przystępuje do konstruowania pułapki na smoka. Zawiesza na skale duży smoczy korpus, w który smok miał zostać zwabiony. Przynętą zaś zostaje Śledzik. Młodzież do samego końca nie wierzy Pyskaczowi, do czasu, gdy za ich plecami ląduje Gnatochrup. Jednak to wikingowie, a nie on, zostają "uwięzieni" w kościanej klatce, chroniącej ich przed ogniem smoka. Wówczas Czkawka zdaje sobie sprawę z prawdziwego powodu gniewu smoka i namawia Pyskacza, by oddał mu małą kość. Gnatochrup natychmiast ryczy, lecz po chwili staje się potulny i daje się oswoić. Na jego grzbiecie wikingowie powracają na wyspę Berk.

Ciekawostki

Zobacz też