Fandom

Smocze pisklęta

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze72 Udostępnij

Młode.png

Pisklęta w Wylęgarni

Pisklę jest drugim z pięciu etapów rozwoju smoka, następującym zaraz po wykluciu z jaja i poprzedzającym formę dorosłą, a w końcu tytaniczną. Budową ciała i kolorystyką pisklęta przypominają swoje dorosłe osobniki, wyróżnia je jedynie mały rozmiar oraz nieproporcjonalnie duża głowa i oczy w stosunku do reszty ciała. 

Pisklęce formy wielu z gatunków smoków pojawiają się w filmach i serialu, resztę z nich ukazują gry Rise of Berk oraz School of Dragons.

Charakterystyka

Wygląd

Pisklęta wykluwają się z jaj, niekiedy przy widowiskowym wybuchu albo donośnym huku. Nigdy nie zostało pokazane, jakoby wnętrze jaja wypełnione było błoną chroniącą pisklęta, które pokryte byłyby tą błoną przy wykluciu. Wykluty pisklak jest już suchy i zdolny do samodzielnego funkcjonowania - ma już rozwinięty wzrok i słuch, a do pewnego stopnia także charakterystyczne dla swojego gatunku umiejętności. Młode są bardzo podobne do dorosłych osobników, lecz znacznie słabsze i oczywiście mniejsze. 

Umiejętności

Pisklęta tuż po wykluciu posiadają już zdumiewające umiejętności, niekiedy naprawdę potężne. Są w stanie ziać ogniem, wykazują się także zdolnościami właściwymi swoim dorosłym odpowiednikom, choć są one nieco słabsze. Młode smoki są również w stanie samodzielnie latać. 

Co ciekawe, według krótkometrażówki Prezent Nocnej Furiiserialu i innych ekranizacji pisklęta w dość krótkim czasie po wykluciu są zdolne do samodzielnego lotu, są wprawdzie zbyt słabe, aby lecieć pod wiatr, który bez problemu jest w stanie zdmuchnąć je z powrotem na ziemię. Natomiast według gry School of Dragons, smok będący pisklęciem nie jest w stanie w ogóle unieść się w powietrze, zaś osobnik, który ledwie wszedł w etap dorosłości, potrafi jedynie szybować, a umiejętność latania nabywa dopiero po jakimś czasie, gdy stanie się już w pełni dorosłym osobnikiem. 

Wychowywanie

Młode smoki najbardziej pospolitych gatunków, takich jak Śmiertnik Zębacz, Koszmar Ponocnik, Gronkiel oraz Zębiróg Zamkogłowy wykluwają się z jaj w Lęgowisku raz na rok, podczas okresu godowego w czasie jednego z najzimniejszych miesięcy w roku, co zostało pokazane w krótkometrażówce Prezent Nocnej FuriiSmoki innych gatunków rozmnażają się i wychowują w swoich własnych siedliskach.

Pisklęta występujące w filmach i serialu

Śmiertnik Zębacz

Symbol.png Osobny artykuł: Śmiertnik Zębacz (pisklę)
  Młode Śmiertniki Zębacze rodzą się bardzo małe. Charakteryzują ich duże, niezgrabne głowy z bardzo krótkimi i grubymi kolcami oraz rogiem nosowym. Na ogonie zaczynają rosnąć i wykształcać się kolce, którymi smok później strzela. Skrzydła są małe i zbyt słabe, by smok mógł latać, ale wystarczająco silne, by w ogóle unieść go w powietrze. Pełną umiejętność latania Śmiertniki Zębacze osiągają później niż inne gatunki smoków.

Młode Śmiertniki mają niezwykły zmysł węchu - znane są przypadki, w których potrafiły wywęszyć Berserka z odległości ponad 100 stóp.

Pisklęta Śmiertnika Zębacza pojawiają się w filmie Prezent Nocnej Furii oraz w grach.

Koszmar Ponocnik

Symbol.png Osobny artykuł: Koszmar Ponocnik (pisklę)
  Młode Koszmara Ponocnika posiadają już zdolność samozapłonu i wykluwają się z jaj w ogniu o bardzo wysokiej temperaturze. Mają bardzo duże oczy w stosunku do głowy oraz dość duże skrzydła, jednak zbyt słabe, aby smok mógł dobrze latać. Ciało ma proporcje bardzo zbliżone do dorosłych osobników.

Młode Koszmary Ponocniki pojawiają się w filmie Prezent Nocnej Furii oraz w grach.

Gronkiel

Symbol.png Osobny artykuł: Gronkiel (pisklę)
  Pisklęta Gronkiela również proporcjami są podobne do dorosłych osobników, jednak ich skóra jest bardziej wilgotna i ma mniej zgrubień i wypustek. Barwa ich ciała jest znacznie jaśniejsza niż u dorosłych osobników. Ponieważ jaja eksplodują podczas wyklucia, matki najczęściej wrzucają jaja do wody, by tam się wykluły, powodując jak najmniej zniszczeń w otoczeniu. Wyklute pisklę samodzielnie wypływa na powierzchnię wody.

Młode Gronkiele pojawiły się w krótkometrażówce Prezent Nocnej Furii, filmie Jak wytresować smoka 2 oraz w grach.

Zębiróg Zamkogłowy

Symbol.png Osobny artykuł: Zębiróg Zamkogłowy (pisklę)
  Zębirogi wykluwają się z podwójnych jaj. Jako młode osobniki, są bardzo przyjacielskie i lubią się bawić.

Ich szyje są krótkie i grube w stosunku do reszty ciała. Poza tym, tylko jedna głowa posiada zdolność ataku, a jak wiadomo, tylko dwie tworzą komplet. Podczas gdy jedna może ziać gazem, druga nie może go podpalić.

Młode Zębirogi pojawiły się w filmie Prezent Nocnej Furii oraz w grach.

Gromogrzmot

Symbol.png Osobny artykuł: Gromogrzmot (pisklę)
Oprócz nieproporcjonalnie dużych oczu, małe Gromogrzmoty mają proporcjonalne ciała, podobnie do dorosłych osobników. Posiadają ostre zęby. Mają zdolność do wytwarzania fali dźwiękowej, jednak nie jest tak potężna i niebezpieczna jak u dorosłych osobników. Jest w stanie jednak odstraszyć wroga lub spowodować dość duże zniszczenie. Młode Gromogrzmoty są jednymi z nielicznych młodych smoków które potrafią dobrze latać.

Trzy młode Gromogrzmoty, czyli Bim, Bam i Bom, pojawiają się w serialu w odcinku Bim! Bam! Bom!.

Szeptozgon

Tuż po wykluciu się, młode Szeptozgony mają ostre, obracające się zęby. Posiadają maleńkie, krótkie ciała i prawdopodobnie są zupełnie ślepe. Potrafią już jednak dobrze latać oraz tworzyć małe tunele. Młode Szeptozgony są gwałtowniejsze niż dorosłe, ponieważ nie umieją jeszcze w pełni panować nad swoimi umiejętnościami.

Młode Szeptozgony pojawiły się po raz pierwszy w odcinku Żyj i pozwól latać.

Tajfumerang

Tajfumerangi rodzą się z ostrymi, wykształconymi szponami, zębami i rogami. Ich szyje są krótkie, skrzydła małe w stosunku do ciała (w porównaniu do dorosłych osobników), jednak pozwalają smokom latać. Młode Tajfumerangi są jednymi z nielicznych młodych smoków które potrafią dobrze latać.

Młody Tajfumerang o imieniu Płomień pojawił się w serialu w odcinku Okrutna parka wraz z dwójką swojego rodzeństwa.

Szponiak

Młode Szponiaki mają wielkie oczy. Skrzydła są stosunkowo niewielkie, za to łapy dość duże. Nie ma porównania z dorosłym osobnikiem, gdyż w filmie pojawiły się tylko pisklęta Szponiaków. Nikogo się nie słuchają, nawet smoków Alfa.

Są to jedne z nielicznych młodych smoków, które potrafią dobrze latać.

Pisklęta pojawiają się w filmie Jak wytresować smoka 2.

Śmiercipieśń

Młody Śmiercipieśń przypomina znacznie pomniejszoną wersję dorosłego osobnika, choć jego ciało nie jest tak wydłużone, a przez to bardziej proporcjonalne. Od pierwszych chwil życia pluje bursztynem i śpiewa, szybko uczy się nowych melodii. Porusza się na czterech kończynach.

Pojawia się w odcinku Tone Death.

Pisklęta występujące tylko w grach

W grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk zostały ukazane wszystkie pisklęta z każdego gatunku. Są one stadium "przejściowym", w trakcie którego gady nie moją zbierać surowców (okres ten trwa do 4 poziomu). Z kolei w grze School of Dragons stadium pisklęcia trwa aż do 5 poziomu. Natychmiastowe przeistoczenie z pisklaka do nastolatka kosztuje 250, a do dorosłego 500 gemsów.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Inne Wiki

Losowa wiki