FANDOM

Hiccup fabulous

Smocze Skrzydła Wersja Pierwsza

Smocze Skrzydła Wersja Pierwsza (ang. Dragonfly One) - pierwsza wersja skrzydeł do latania Czkawki w drodze powstawania kostiumu do latania. Pojawia się w Na końcu świata w odcinku Odkrycia chodzą parami.

Budowa

Budowa Smoczych Skrzydeł opiera się na dość dużym mechanizmie zaczepionym na plecach Czkawki. Mechanizm ten składa się z licznych kół zębatych, które - ustawiane w odpowiednią pozycję przed lotem - pozwalają skrzydłom składać i rozkładać się. Z niego rozchodzi się 12 - po 3 na każde z 4 skrzydeł - drewnianych pali, na które naciągnięty jest czerwony materiał. Na jednym ze skrzydeł, a dokładnie na lewym górnym, znajduje się biała czaszka, taka sama jak na ogonie Szczerbatka.

Skrzydłami nie da się manewrować podczas lotu. Tylko w pełni rozłożone pozwalają szybować w powietrzu i nie spaść, a w przypadku złapania odpowiednich prądów powietrznych - także wznosić się. Jednak mechanizm lubi się zacinać albo psuć. Nie jest również lekki ani mobilny, co skłania Czkawkę do próbowania innych możliwości latania.

Historia

Na końcu świata

Smocze Skrzydła Wersja Pierwsza pojawiają się wyłącznie w odcinku Odkrycia chodzą paramiCzkawka demonstruje go pozostałym jeźdźcom smoków, jednak wynalazek nie wzbudza ich entuzjazmu. Chłopak skacze z klifu na Końcu świata, jednak kilka pierwszych lotów kończy się spadaniem Czkawki na ziemię. Przed upadkiem ratuje go Szczerbatek, najczęściej nurkując w wodzie. Podczas ostatniego lotu Czkawka już szybuje nad ziemią, nawet się unosząc, lecz leci na spotkanie wielkiej góry i przed uderzeniem ponownie ratuje go Szczerbatek.

Czkawka ostatecznie zdecydował się na mniejsze skrzydła, rozciągane między rękami i nogami, prawdopodobnie ze względu na większą mobilność i łatwość w obsłudze prostych, pojedynczych skrzydeł. Bezpośrednim następcą Smoczych Skrzydeł Wersji Pierwszej były Smocze Skrzydła Dwa, czyli skrzydła prawie takie jak w ostatecznym kostiumie do latania.

Inne Wiki

Losowa wiki