FANDOM

Hiccup fabulous

Smocze Skrzydła Wersja Pierwsza

Smocze Skrzydła Wersja Pierwsza (ang. Dragonfly One) - pierwsza wersja skrzydeł do latania Czkawki w drodze powstawania kostiumu do latania. Pojawia się w Na końcu świata w odcinku Odkrycia chodzą parami.

Budowa

Budowa Smoczych Skrzydeł opiera się na dość dużym mechanizmie zaczepionym na plecach Czkawki. Mechanizm ten składa się z licznych kół zębatych, które - ustawiane w odpowiednią pozycję przed lotem - pozwalają skrzydłom składać i rozkładać się. Z niego rozchodzi się 12 - po 3 na każde z 4 skrzydeł - drewnianych pali, na które naciągnięty jest czerwony materiał. Na jednym ze skrzydeł, a dokładnie na lewym górnym, znajduje się biała czaszka, taka sama jak na ogonie Szczerbatka.

Skrzydłami nie da się manewrować podczas lotu. Tylko w pełni rozłożone pozwalają szybować w powietrzu i nie spaść, a w przypadku złapania odpowiednich prądów powietrznych - także wznosić się. Jednak mechanizm lubi się zacinać albo psuć. Nie jest również lekki ani mobilny, co skłania Czkawkę do próbowania innych możliwości latania.

Mechanizm skrzydeł ma zbyt wysoką masę i ściąga bohatera w dół, co spowodowało wynalezienie drugiej wersji skrzydeł.

Historia

Na końcu świata

Smocze Skrzydła Wersja Pierwsza pojawiają się wyłącznie w odcinku Odkrycia chodzą paramiCzkawka demonstruje go pozostałym jeźdźcom smoków, jednak wynalazek nie wzbudza ich entuzjazmu. Chłopak skacze z klifu na Końcu świata, jednak kilka pierwszych lotów kończy się spadaniem Czkawki na ziemię. Przed upadkiem ratuje go Szczerbatek, najczęściej nurkując w wodzie. Podczas ostatniego lotu Czkawka już szybuje nad ziemią, nawet się unosząc, lecz leci na spotkanie wielkiej góry i przed uderzeniem ponownie ratuje go Szczerbatek.

Czkawka ostatecznie zdecydował się na mniejsze skrzydła, rozciągane między rękami i nogami, prawdopodobnie ze względu na większą mobilność i łatwość w obsłudze prostych, pojedynczych skrzydeł. Bezpośrednim następcą Smoczych Skrzydeł Wersji Pierwszej były Smocze Skrzydła Dwa, czyli skrzydła prawie takie jak w ostatecznym kostiumie do latania.