Fandom

Smocze Sanktuarium

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze16 Share

Artykuł
Smocze Sanktuarium

Smocza Góra.png

Sanktuarium mapa.png

Podstawowe informacje
Typ Wyspa
Lokalizacja Archipelag
Czas lotu
z Końca Świata
13,5 godziny
Mieszkańcy
Wódz Valka
Oszołomostrach
Gatunki smoków Rozmaite
Pozostałe informacje
Pierwsze pojawienie Jak wytresować smoka 2

Smocze Sanktuarium (ang. Dragon Sanctuary) — jedno z głównych miejsc akcji filmu Jak wytresować smoka 2, zamieszkane przez mnóstwo smoków oraz ich tresera, Valkę.

Położenie

Smocze Sanktuarium jest bardzo dobrze ukryte oraz pilnie strzeżone przez samą Valkę oraz jej smoki, by nikt niepożądany go nie odkrył.

Wyspa znajduje się na północy, w Arktyce. Jest to najdalej wysunięte na północny wschód od wyspy Berk miejsce.

Wygląd i mieszkańcy

Z zewnątrz, Smocze Sanktuarium przypomina ogromną górę lodową z wystającymi z niej dużymi lodowymi kolumnami zlokalizowaną na otwartym oceanie, wokół której znajdują się mniejsze lodowe górki oraz wzniesienia wystające z wody. Do środka prowadzi niewielkie i dobrze ukryte między lodem wejście znajdujące się na sporej wysokości, by żaden intruz nie dostał się do wewnątrz.

CZkaWkA.png

Smoki zamieszkujące sanktuarium

Wnętrze sanktuarium jest bardzo zielone i rozległe. Sanktuarium zrobione jest z niespotykanie wielkich formacji skalnych zwanych Oragan Pipes połączonych lodem. Obejmuje ono doliny oraz zbiorniki wodne. Wszystkie te środowiska zamieszkane są przez wiele gatunków smoków, zarówno znanych wcześniej wikingom z Berk, jak również zupełnie nowych. Zwierzęta obecne są wszędzie - niektóre śpią lub chodzą po lądzie, inne ogromnymi stadami latają w powietrzu, pisklaki z kolei bawią się na trawie. Nad wszystkimi smokami pieczę sprawuje Valka z jej wierzchowcem Chmuroskokiem, a także założyciel sanktuarium, Oszołomostrach o nieznanym imieniu.

Nie do końca wiadomo, w jaki sposób, wewnątrz lodowca, panuje niemal egzotyczny klimat, w którym mają prawo żyć liczne, bujne rośliny. Powietrze także jest raczej ciepłe, co - przez nieznaczne zamazanie konturów - widać, gdy Czkawka wyłania się z jaskini i wchodzi do Sanktuarium.

Historia

Założenie

Smocze Sanktuarium zostało założone przez Oszołomostracha, tworząc je swoim lodowym oddechem, który wciąż sprawuje władzę nad tysiącami przedstawicieli skrzydlatej rasy. Od dwudziestu lat towarzyszy mu Valka, ratująca smoki z rąk żądnego władzy Drago i ukrywająca je w tajemniczej krainie przed przybyszami z zewnątrz. 

Jak wytresować smoka 2

W drugiej części ekranizacji do Sanktuarium przybywa syn Valki, Czkawka. Jest zaskoczony ogromną liczbą smoków zamieszkujących piękną krainę. 

Podczas ataku, Oszołomostrach sprawujący piecze nad przybytkiem umiera. Przez to mieszkające tam smoki zostały zmuszone do opuszczenia domu. Nie wiadomo, czy smoki powróciły tutaj, ale prawdopodobnie większość zamieszkała na wyspie Berk.

Ciekawostki

  • Smocze Sanktuarium jest znane również jako Smocze Legowisko (ang. Dragon Den), Smocza Góra (ang. Dragon Mountain), Sanktuarium Valki (ang. Valka's Sanctuary) lub Góra Valki (ang. Valka's Mountain).
  • Po aktualizacji jest także dostępne w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Umożliwia ono szkolenie smoków na poziom tytaniczny. Jednak aby je odbudować potrzeba 599 run lub pomoc smoka o poziomie 51. Budowa kosztuje 8.000.000 drewna i trwa 1 dzień.

Zobacz też

Miejsca z filmów, serialu i gier
Miejsca na wyspie Berk Wioska BerkTwierdzaSmocza zbrojowniaZbrojowniaSmoczy hangarStajnie dla smokówSmocza AkademiaSmoczy DomPortDom CzkawkiDom ThorstonówDom HoffersonówDom IngermanówDom JorgensonówDom PleśniakaDom GothiDom WiadraFarma SvenaTunele SzeptozgonówWięzienieZatoczkaKrucze UrwiskoPieczaraPlaża Thora
Wyspy Auction IslandBotany BlightCaldera CayEruptodon IslandGrzmot ThoraKoniec ŚwiataKsiężycowa WyspaLęgowiskoMelodyjna WyspaMroczna GłębiaOdin's RespiteSkała ThoraSkręćkarcze BagnaSmocza WyspaSmocze SanktuariumStorehouse IslandTrzęśliwe BrzegiTyr IslandTytaniczna wyspaWyspa ZbrojoskrzydłegoWyspa BerkWyspa Bora GłowyWyspa FriggWyspa GłazopiaskowaWyspa Koślawych MrukówWyspa KrzykozgonaWyspa Lawowych ProstakówWyspa LodowcówWyspa Najwyższych DrzewWyspa NocyWyspa OgnioglistWyspa skarbuWyspa Spokojnego ŻyciaWyspa SzeptozgonówWyspa SzponiakówWyspa Szybkich SzpicówWyspa WrzeńcówWyspa WęgorzyWyspa ZiółWyspa ZmiennoskrzydłychWyspa ZębirogówWyspa Łowców SmokówWyspa ŁupieżcówZiemia SmarkaŻelazna Wyspa
Inne miejsca Cmentarzysko StatkówFort DragoGniazdo OgnioglistGniazdo ŚmiercipieśniaGniazdo Zaduśnych ZdechówLuk TukOceanPiekielny PrzesmykSmocza ArenaSmocze LeżeSmoczy CmentarzSwędzipachaWięzienie Łupieżców

Inne Wiki

Losowa wiki