Fandom

Smocze Leże

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze32 Udostępnij

Leże.png

Koncepcja Smoczego Leża

Smocze Leże (ang. Dragons' Nest) — nazwa wulkanu, który znajduje się na Smoczej Wyspie. Jest domem dla smoków. W filmie Jak wytresować smoka mieszkała tu Czerwona Śmierć i inne gatunki, które były zmuszane do oddawania jej jedzenia pod groźbą pożarcia przez monstrum.

Wygląd

Smocze Leże to wulkan wypełniony lawą. Wewnątrz niego znajdują się liczne półki i wypustki skalne, na których żyją smoki. Całe wnętrze góry wypełnione jest mgłą, w której kryła się Czerwona Śmierć. Jest to bardzo wysoka i stroma góra. Położona jest dość blisko Berk jednak trudno do niej dotrzeć, gdyż przykryta jest gęstą mgłą.

Historia

Smocze Leże pojawia się w filmie Jak wytresować smoka. Po zaprzyjaźnieniu się Szczerbatka z Czkawką, smok zaufał mu na tyle, by razem z nim i Astrid polecieć do Smoczego Leża. Początkowo chcą się ukryć, ale zostają odnalezieni przez Czerwoną Śmierć, która, czując obcych, zaczęła ich atakować. Ostatecznie udaje im się uciec, a zszokowani bohaterowie wracają na Berk. Astrid postanawia uprzedzić mieszkańców wioski o niebezpieczeństwie, ale Czkawka odciąga ją od tego pomysłu, troszcząc się o Szczerbatka.

Smocze Leże.png

Wnętrze Smoczego Leża

Później, gdy Szczerbatek zostaje złapany przez wikingów, Stoick Ważki postanawia wykorzystać go do odnalezienia Smoczego Leża. Tam odnajdują Czerwoną Śmierć, która chcąc zaatakować wikingów, niszczy jedną z ścian wulkanu, pokazując się w całej swojej okazałości. Gdy wikingowie trudzą się z pokonaniem potwora, pojawiają się jeźdźcy z wytresowanymi przez nich smokami. Ostatecznie Czerwona Śmierć zostaje zabita przez Czkawkę i Szczerbatka. Po wydarzeniach z filmu, Smocze Leże najprawdopodobniej opustoszało, a mieszkające tu smoki przeniosły się na inne wyspy.
Dragon-island-cave-1-school-of-dragons.jpg

Smocze Leże (ang. Dragon's Nest; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — jedna z lokalizacji pojawiających się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Jeźdźcy smoków

Js124.png
W serialu Stoick wygnał smoki na Smocze Leże. Szkody wykonane przez Pleśniaka rzekomo zrobiły smoki, przez co zostały wygnane.

Rise of Berk

Opis

Jest to jedno z miejsc znajdujących się w okolicy wyspy Berk, odwiedzanych przez Szczerbatka i Czkawkę podczas ich eksploracji.

Eksploracja

Smocze Leże
600px-Dragons Nest.png
Rob.png
Poziom Szczerbatka 12
Dostępność ?
Czas eksploracji 1 godzina
Smocze jaja 1 jajo Śmiertnika Zębacza

1 jajo Szepczącej Śmierci
1 jajo Koszmara Ponocnika

School of Dragons

Smocze Leże, nazywane Smoczą Wyspą (ang. Dragon Island), pojawia się również w grze School of Dragons w rozszerzeniu Return to Dragon Island. Za zdradzieckimi wodami Helheim's Gate Smocze Leże wciąż żyje - choć na plaży leży szkielet Czerwonej Śmierci w wulkanie zamieszkał kolejny wielki gad.

Smocze Leże, podobnie jak w filmie, jest otoczone mgłą i licznymi występami skalnymi. Zbudowana ze skał wulkanicznych wyspa posiada pola popiołu. W jej centrum góruje wulkan, do którego możemy wejść.

Ciekawostki

  • Czerwona Śmierć żyła w lawie wulkanu, ale kiedy zniszczyła zbocze góry by walczyć z wikingami, lawy nigdzie nie było widać.
  • Nie wiadomo, dlaczego smoki zawsze wracały do leża, by karmić Czerwoną Śmierć, mogły po prostu uciec od niej. Być może bestia posiadała jakieś nieznane umiejętności lub zdolności podobne do Oszołomostracha.
  • W Jak Wytresować Smoka dotarcie statkiem do Smoczego Leża jest praktycznie niemożliwe przez skały i gęstą mgłę. W serialu jednak mgła już nie zalega wokół wyspy i można do niej dotrzeć statkiem. Może to oznaczać, że to Czerwona Śmierć w jakiś sposób odpowiadała za wytworzenie mgły.

Zobacz też

Miejsca z filmów, serialu i gier
Miejsca na wyspie Berk Wioska BerkTwierdzaSmocza zbrojowniaZbrojowniaSmoczy hangarStajnie dla smokówSmocza AkademiaSmoczy DomPortDom CzkawkiDom ThorstonówDom HoffersonówDom IngermanówDom JorgensonówDom PleśniakaDom GothiDom WiadraFarma SvenaTunele SzeptozgonówWięzienieZatoczkaKrucze UrwiskoPieczaraPlaża Thora
Wyspy Auction IslandBotany BlightCaldera CayEruptodon IslandGrzmot ThoraKoniec ŚwiataKsiężycowa WyspaLęgowiskoMelodyjna WyspaMroczna GłębiaOdin's RespiteSkała ThoraSkręćkarcze BagnaSmocza WyspaSmocze SanktuariumStorehouse IslandTrzęśliwe BrzegiTyr IslandTytaniczna wyspaWyspa ZbrojoskrzydłegoWyspa BerkWyspa Bora GłowyWyspa FriggWyspa GłazopiaskowaWyspa Koślawych MrukówWyspa KrzykozgonaWyspa Lawowych ProstakówWyspa LodowcówWyspa Najwyższych DrzewWyspa NocyWyspa OgnioglistWyspa skarbuWyspa Spokojnego ŻyciaWyspa SzeptozgonówWyspa SzponiakówWyspa Szybkich SzpicówWyspa WrzeńcówWyspa WęgorzyWyspa ZiółWyspa ZmiennoskrzydłychWyspa ZębirogówWyspa Łowców SmokówWyspa ŁupieżcówZiemia SmarkaŻelazna Wyspa
Inne miejsca Cmentarzysko StatkówFort DragoGniazdo OgnioglistGniazdo ŚmiercipieśniaGniazdo Zaduśnych ZdechówLuk TukOceanPiekielny PrzesmykSmocza ArenaSmocze LeżeSmoczy CmentarzSwędzipachaWięzienie Łupieżców

Inne Wiki

Losowa wiki