FANDOM

Kuźnia2

zbrojownia w Jak wytresować smoka 2

Smocza zbrojownia, dawniej kuźnia Pyskacza (ang. Dragon armory, Gobber's forge) — miejsce znajdujące się w wiosce Berk, w którym pracuje Pyskacz Gbur

Funkcje

Dawniej, czyli przed wytresowaniem smoków przez Wandali, w miejscu tym znajdowała się kuźnia, w której kowal z pomocą Czkawki wyrabiał broń dla Wandali. W serialu Jeźdźcy smoków Pyskacz przeżył kryzys związany z brakiem zapotrzebowania na bronie i ostatecznie zaczął prowadzić gabinet dentystyczny dla smoków. Obecnie są tam produkowane siodła oraz nadal prowadzony jest gabinet dentystyczny. 

Konstrukcja

KuźniaPyskaczaSoD

kuźnia w School of Dragons

Budowla pozbawiona jest zewnętrznych ścian. Jest zbudowana z drewnianych bali, dach jest wysoki, spadzisty i także wykonany z drewna. Do zbrojowni swobodnie mogą wchodzić mieszkańcy wioski, jednak dla klientów zamawiających siodła przeznaczone jest specjalne okienko, w którym można dostać numer oczekiwania w kolejce, zamówić oraz odebrać siodło. Obok okienka wiszą numerki, rozdawane wikingom.

Wewnątrz budowli znajdują się pomieszczenia poprzedzielane drewnianymi ścianami, na których wiszą bronie i inne liczne przedmioty o różnorodnym zastosowaniu. 

Wśród urządzeń znajdujących się w zbrojowni są drewniane manekiny o wielkości i kształcie smoczych grzbietów, służące do tworzenia wykrojów siodeł, obrotowy schowek na narzędzia oraz liczne pasy i skóry zwisające z sufitu. 

Historia

Jak wytresować smoka

W pierwszym filmie budowla była kuźnią, w której pracował głównie Pyskacz oraz jego pomocnik Czkawka. Podczas ataków smoków na wioskę musieli oni szybko produkować broń, naprawiać uszkodzoną i zwracać ją właścicielom, by mogli dalej walczyć. W kuźni wytwarzane były również większe bronie służące do zestrzeliwania smoków, między innymi wyrzutnie.

Jeźdźcy smoków

W drugim odcinku serialu, Wiking do wynajęcia, Pyskacz przechodzi kryzys, który związany jest ze zmniejszonym zapotrzebowaniem na broń - kowal nie ma już pracy, a tym samym przeznaczenia. W wyniku incydentu z Hakokłem Pyskacz odkrywa swoje nowe powołanie, jakim jest leczenie zębów smokom. Od tej pory wciąż produkuje  i naprawia bronie w razie potrzeby, lecz zajmuje się także leczeniem smoczych zębów, co widać między innymi w odcinku Jak sobie wybrać smoka, gdzie wyrywa zęba Sztukamięs.

Jak wytresować smoka 2

W drugiej części filmu kuźnia bardzo się zmienia, za sprawą Czkawki który zaprowadził pokój ze smokami. Wikingowie wyrabiają tam siodła, protezy dla smoków m.in: łupki na skrzydła i metalowe zęby. Pojawiają się również nowe, lepsze sprzęty takie jak piła, czy wiele nowych narzędzi.

- Mamo, w życiu byś jej nie poznała. Tam gdzie wykuwaliśmy broń, teraz robimy siodła, łupki na skrzydła, nawet zęby smokom łatamy!

Czkawka, Jak wytresować smoka 2

Galeria

Zobacz też