FANDOM

Artykuł
Newdragonl

Opancerzony smok

Smocza zbroja - zbroja noszona przez smoki z armii Drago Krwawdonia.

Opis

Większość smoków z armii Drago posiadało mocne, żelazne zbroje, chroniące je przed bronią i innymi smokami. Zakrywały one wierzch głowy, chroniąc mózg przed obrażeniami, a także tułowia. Skrzydła, łapy oraz brzuchy pozostawały odkryte, by zapewnić smokom swobodę poruszania się i ziania ogniem. Niektóre zbroje były wyposażone z przodu w potężne ostrza, dzięki którym smoki mogły przebijać się przez wrogów lub niszczyć niektóre fortyfikacje.

Historia

Jak wytresować smoka 2

Smoki w zbrojach pojawiają się kilkakrotnie w filmie. Pierwszy raz, gdy jeźdźcy trafiają na statek Drago, kilka opancerzonych smoków kłania się u stóp mężczyzny. Później w pełni opancerzona armia smoków walczy w bitwie pod Smoczym Sanktuarium. Chociaż podczas bitwy o Berk nie pojawiają się opancerzone stworzenia, na końcu filmu Valka, z pomocą Pyskacza, zdejmuje metalowe płyty ze smoków.

Rise of Berk

W grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk można odblokować bojowe smoki, które posiadają smocze zbroje. Zdobywa się je poprzez wymianę kolekcji i można ich używać w trybie bojowym.