Fandom

Smocza myjnia

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Myjnia.png

Gronkiel korzystający z myjni na Berk

Smocza myjnia (ang. Dragon Wash, grooming station) — nowy rodzaj budowli powstałej na wyspie Berk specjalnie dla udomowionych i żyjących tam smoków.

Zastosowanie

Dzięki niej smoki mogą wziąć relaksującą kąpiel, a przy okazji również masaż.

Budowa

Myjnia2.png

ilustracja przedstawiająca myjnię

Myjnia składa się z zadaszonego palenisa oraz przylegającego do niego kamiennego basenu wypełnionego wodą, w którym staje smok. Nad basenem tym znajduje się obrotowa, podłużna myjka, także wykonana z kamienia. Myjka pokryta jest wypustkami, które oprócz mycia i masażu pełnią również funkcję drapaczki. Palenisko służy prawdopodobnie do suszenia się - smoki przesiadują na żarzących się węgielkach i pod wpływem wysokiej temperatury schną.

Historia

Myjnie zostały zbudowane na wyspie Berk w ciągu pięciu lat po zaprzyjaźnieniu się ze smokami. Znajdują się w wiosce Berk, jednak nie wiadomo, ile ich wybudowano.

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

Jedna z myjni pojawia się na początku filmu Jak wytresować smoka 2 podczas wprowadzenia. W tym momencie widać korzystającego z myjni Gronkiela, który ociera się grzbietem o coś, co prawdopodobnie ma służyć za gąbkę lub jako narzędzie do masażu.

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

RoB-Grooming Station.png

Grooming Station

Smocza myjnia pod inną nazwą Grooming Station, jako budynek mieszkalny dla wikingów, pojawia się także w mobilnej grze.

Pomieścić się w niej może 20 wikingów. Wybudowanie myjni kosztuje 190.000 sztuk drewna i trwa 6 godzin.

Inne Wiki

Losowa wiki