Fandom

Smocza miętka

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze43 Udostępnij

Smocza miętka.png

Czkawka ze smoczą miętką

Smocza miętka lub Smoczymiętka (ang. Dragon Nip) — roślina rosnąca na wyspie Berk. Jest to wysoka, jasnozielona trawa, która dorasta do pasa dorosłego wikinga. Działa na smoki, podobnie jak kocimiętka na koty.

Działanie

Czkawka odkrył działanie smoczymiętki podczas pierwszych lotów na Szczerbatku. Gdy smok wleciał w trawę, zaczął się w niej tarzać. Później okazuje się, że nawet sam zapach smoczej miętki powoduje rozkojarzenie smoków. Na niektóre smoki, na przykład na Szeptozgona, roślina nie działa.

Historia

Vlcsnap-2012-11-11-00h06m44s110.png

Czkawka oswaja Gronkiela za pomocą smoczymiętki

W filmie Jak wytresować smoka, Czkawka wykorzystał roślinę do poskromienia Gronkiela na smoczym szkoleniu. Kiedy wyciągnął przed siebie rękę z trawą, atakujący go smok natychmiast się zatrzymał i uspokoił.

W odcinku Co kryją smoki Czkawka próbuje użyć smoczymiętki, by uspokoić grasującego po Berk Szeptozgona. Okazuje się, że roślina nie działa na smoka i spowodowała tylko u niego kichnięcie.

W odcinku Bim! Bam! Bom! Śledzik używa smoczej miętki, aby uspokoić nią małe Gromogrzmoty.

W grze School of Dragons

W grze School of Dragons, smoczymiętka jest potrzebna do wykonania zadania między innymi dla Johanna Kupczego. Służy także do zabawy ze smokiem jednak nie podnosi ona znacznie zadowolenia. Można ją zasadzić na farmie. Jedna sadzonka kosztuje 8 monet, a po zebraniu otrzymuje się 2 sztuki rośliny.

W książkach

W książkach jest to żółta substancja, która ma podobny wpływ na smoki jak alkohol na ludzi, a jej celem jest uśpienie smoka. Pojawia się po raz pierwszy w powieści How to Ride a Dragon's Storm, gdzie Osesek i Wichura kradną ją z kuchni, piją i upijają się.

Ciekawostki

  • W odcinku Słodka Heathera (część 2) Śledzik twierdzi, że Astrid najadła się Smoczymiętki,
  • Jeźdźcy prawdopodobnie czerpią miętkę z ogromnej łąki całkowicie porośniętej rośliną.

Galeria

Inne Wiki

Losowa wiki