Fandom

Smocza Armia

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Smocza Armia (ang. Dragonmarker Army; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — armia walcząca po stronie ocalenia smoczej rasy podczas Smoczej Rebelii. Pojęcie to pojawia się jedynie w powieściach Cressidy Cowell.

Opis

Armia ta walczy przeciwko armii Alvina, Władcy Zachodniej Dziczy. Na jej czele stoi Czkawka, chociaż nigdy nią nie dowodził ani nie walczył. Głównym celem, do którego dąży armia, jest obalenie rządów Alvina Przechery i ocalenie rasy smoków przed zniszczeniem przez króla. Ludzi przynależących do ugrupowania charakteryzuje Smoczy Znak, znajdujący się na czole, gdzie jest doskonale widoczny.

Historia

How to Seize a Dragon's Jewel

Armia powstała w momencie, w którym Walhallarama przybyła do Mrocznego Więzienia ze Smoczym Klejnotem i odmówiła powierzenia go Alvinowi, po czym nadała sobie Znak Niewolniczy. Symbolicznie przemieniła wówczas ów znak na Smoczy Znak, zrzeszający ludzi walczących o obronę smoczej rasy i wspierających Czkawkę w jego dążeniach do przejęcia tytułu władcy. 

How to Betray a Dragon's Hero

Smocza Armia ukrywa się na Plaży Koralowej. Chcąc wyciągnąć tę informację od Czkawki, czarownica Ekscelina poddaje go torturom, chłopak jednak sam nie ma pojęcia, gdzie jego ludzie się ukrywają. Na końcu powieści, kiedy Alvin Przechera w końcu dociera na Wyspę Jutra i zostaje mianowany tytułem władcy przez przewoźnika, Smocza Armia ujawnia się, przybywając na wyspę i żądając wysłuchania wyjaśnień. Domagają się przekazania tytułu prawowitemu dziedzicowi, Czkawce. Tymczasem chłopak leży nieprzytomny na sąsiedniej wyspie, Krańcu Bohatera.

Inne Wiki

Losowa wiki