FANDOM

Smidvarg lub Alfa Nocnych Koszmarów - przywódca stada smoków z gatunku Nocny Koszmar, pojawiający się w Jeźdźcy smoków: Na końcu świata.

Imię

Dość nietypowe imię temu smokowi wymyślił Mieczyk. To właśnie bliźniaki wpadły na to, że stado Nocnych Koszmarów jest prowadzone przez przywódcę, bez którego stają się nieszkodliwe. Imię Smidvarg przyjęło się wśród pozostałych jeźdźców.

Wygląd

Smok ten osiąga niewielkie rozmiary, choć jest nieznacznie większy od innych członków stada. Jego skóra ma kremowy, nie zaś ciemny, kolor. Służy to temu, aby alfa wyróżniał się spośród innych smoków w stadzie i był widoczny dla wszystkich jego członków.

Funkcja

Night Terror Gallery 33 wm

Smidvarg na czele stada

Smok ten stoi na czele stada Nocnych Koszmarów. To on jest odpowiedzialny za przyjmowanie określonego kształtu przez stado, a bez niego staje się ono zupełnie bezbronne i niesamodzielne.

Historia

Na końcu świata

Smok debiutuje w odcinku Pod osłoną nocy, kiedy to jeźdźcy odkrywają wyspę Koniec Świata i postanawiają założyć na niej swoją siedzibę. W nocy Mieczyk budzi się i odkrywa stado Koszmarów, przekazując pozostałym, że po wyspie grasuje wielki potwór. Przez długi czas nie potrafi udowodnić swojego znaleziska, lecz w końcu wszyscy widzą stado smoków, skutecznie udających większe bestie.
Smidvarg w sieci

Smidvarg złapany w sieć

Chcąc unieszkodliwić stado smoków, bliźniaki łapią jego przywódcę, białego alfę. Po wylądowaniu jeźdźcy dokładnie oglądają smoka, szamoczącego się w sieci, a rodzeństwo nazywa go Smidvargiem.

Jednak gdy zapada wieczór, stado Zmiennoskrzydłych przypuszcza atak na wioskę jeźdźców, a także na Koszmary. Małe smoczki nie są jednak w stanie skutecznie się obronić, ponieważ nie mają przywódcy. Młodzież wypuszcza więc Snidvarga z sieci i znów kompletna grupa formuje kształt dużej bestii i przegania Zmiennoskrzydłe.

Od tej pory Nocne Koszmary zaprzyjaźniają się z jeźdźcami smoków i często towarzyszą im podczas codziennych czynności. Także Smidvarg często odwiedza młodych treserów.

W grach

Rise of Berk

Smok pojawia się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk, gdzie jest dostępny poprzez wymianę kolekcji podczas specjalnych okazji:

  • 16-20.07.2015 

Zobacz też:

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier