Fandom

Smarkaty smarkacz

1532strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Share

Artykuł
Poprzedni odcinek
Co kryją smoki
Smarkaty smarkacz Następny odcinek
Skręćkarcze Bagna
Smarkaty smarkacz
Defiant One
Jws337.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 19 września 2013
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 20 lutego 2013
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków
Numer odcinka 16
Ogólny nr odcinka 16

Smarkaty smarkacz (ang. Defiant One) — tytuł szesnastego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 20 lutego 2013 roku w USA i 19 września 2013 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Czkawka ma kolejne problemy, lecz tym razem nie ze smokami. Wraz z przyjaciółmi lecą na misję, podczas której Sączysmark odłącza się od grupy. Syn Stoicka chce mu pomóc, jednak w skutek nieszczęśliwego wypadku oboje wraz ze Szczerbatkiem, który ma uszkodzony ogon i nie może latać, trafiają na Wyspę Łupieżców.

Streszczenie

Czkawka, Sączysmark, Mieczyk, Szpadka, Astrid i Śledzik szukają zaginionego statku. Podczas bezowocnych poszukiwań Jorgenson oddala się od pozostałych w przekonaniu, że łódź znajduje się całkowicie w innym miejscu. Czkawka i Szczerbatek, po przekonaniu przez Astrid, udają się za nim, lecz kiedy doganiają go, trafiają na ogromną trąbę morską. Przyjaciele chcą uciec, jednak Hakokieł leci zbyt blisko wiru i zostaje wciągnięty do środka. Smokowi udaje się wyrwać z tornada, lecz jeździec spada z jego grzbietu. Na pomoc Sączysmarkowi leci Szczerbatek. Udaje mu się złapać jeźdźca, jednak tornado wciąga także jego i podczas próby ucieczki niszczy się jego ogon. Ponieważ nie mogą lecieć dalej, lądują na pobliskiej wyspie.

Tymczasem na Berk wraca reszta nastolatków. Stoick i Pyskacz informują ich, że zaginiona łódź już wróciła. Nie widząc syna, wódz pyta, gdzie jest Czkawka, a Astrid informuje go, że chłopak musiał wrócić po Sączysmarka. Pyskacz mówi Stoickowi, by się nie martwił.

Gdy Czkawka odzyskuje przytomność, odnajduje Szczerbatka, a chwilę później także Sączysmarka. Jeździec próbuje naprawić ogon smoka, aby móc wrócić, lecz odkrywa, że uszkodzeniu uległ także mechanizm sterujący. Próbuje sam go naprawić, umieszczając w mechanizmie brakujący drut, ale nie ma wystarczająco siły. Sączysmark wyśmiewa go i zgłasza chęć pomocy, jednak łamie pałąk na dwie części. Czkawka jest wściekły.

Po całym zamieszaniu chłopcy słyszą hałas. Uświadamiają sobie, że nie są sami na wyspie. Ukrywają się za skałą i widzą zza niej Łupieżców. Czkawka orientuje się, że znajdują się na ich wyspie. Niepostrzeżenie się poruszając, razem przemierzają wyspę w celu znalezienia miejsca, w którym mogliby naprawić ogon Szczerbatka.

Podczas wędrówki Sączysmark znajduje fioletowe jagody i chce je zjeść, Czkawka radzi mu jednak, by tego nie robił, ponieważ mogą być trujące. Sączysmark, na złość, ignoruje go. Po chwili Jorgenson zaczyna niewyraźnie mówić, ponieważ spuchł mu język. Czkawka chce mu pomóc i prosi o swoją torbę, lecz okazuje się, że Sączysmark zgubił ją po drodze. Wściekły Czkawka uświadamia mu, że jeśli Łupieżcy znajdą torbę ze znakiem Berk, zostaną rozpoznani i odnalezieni. W tym czasie Bestial znajduje zaginioną torbę.

W tym czasie na Berk powraca samotnie Hakokieł. Jeźdźcy domyślają się, co się stało i mówią Stoickowi, że Sączysmark oraz Szczerbatek z Czkawką zostali porwani przez huragan i stracili ogon. Grupa wyrusza na poszukiwania.

Albrecht, do którego Bestial przyniósł znalezioną torbę, wysyła swoich ludzi, by pojmali intruzów. Czkawka tymczasem odnajduje kuźnię i czeka na odpowiedni moment, by do niej się wkraść i naprawić mechanizm ogona. Jednak zanim udało mu się wejść, jego i Sączysmarka atakuje dziki Koszmar Ponocnik, ale Czkawka szybko go uspokaja. Znienacka napadają ich Łupieżcy, ale Szczerbatek odwraca ich uwagę. Czkawka i Sączysmark zaczynają się kłócić o to, że nie potrafią się ze sobą dogadać, i każdy udaję się w swoją stronę.

W tym czasie Stoick, Pyskacz i reszta jeźdźców smoków znajdują dryfujący na oceanie materiał z ogona Szczerbatka i zaczynają się coraz bardziej martwić.

Czkawka dostaje się do kuźni, lecz Szczerbatek musi pozostać na zewnątrz budynku, gdyż nie mieści się w wejściu. Smoka atakuje dziki Gronkiel i podczas walki oddalają się od budynku. Czkawka tymczasem zostaje odkryty i pojmany przez Łupieżców.

Szczerbatek pokonuje Gronkiela i biegnie po Sączysmarka. Chłopak buduje tratwę by wydostać się z wyspy. Początkowo myśli że Czkawka jest gdzieś w pobliżu i mówi że go nie potrzebuje. Smok gestem daje mu do zrozumienia, że Czkawka jest w niebezpieczeństwie, Sączysmark się opamiętuje i razem wracają do kuźni. Chłopak na miejscu odnajduję pałąk zrobiony przez Czkawkę, lecz napada go jeden z Łupieżców. Z pomocą Szczerbatka pokonuje go.

Sączysmark dosiada Szczerbatka i biegną uratować Czkawkę z rąk sług Albrechta. Doganiają ich w kotlinie i uwalniają Czkawkę, który od razu naprawia ogon Szczerbatka i wszyscy razem opuszczają wyspę Łupieżców, ku wściekłości Albrechta. Chłopcy rozmawiają i uświadamiają sobie że potrafią ze sobą współpracować. W drodze do Berk spotykają Stoicka, Pyskacza i pozostałych jeźdźców smoków

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Smarkaty smarkacz (scenariusz)

Ciekawostki

Link do odcinka

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki