FANDOM

Artykuł
Sliquifier (brak polskiego tłumaczenia) - gatunek smoka pojawiający się wyłącznie w grach DreamWorks Dragons: Rise of Berk oraz School of Dragons, możliwie też w Księdze smoków.

Wygląd

Smok wyglądem przypomina Wrzeńca lub Tide Glidera. Głowa posiada trójkątny kształt, nad nozdrzami znajduje się róg nosowy,  a cechą charakterystyczną smoka są wyrastające z brody pręciki. Po chudej szyi biegnie linia zakrzywionych do tyłu wachlarzy, gdzie jeden znajduje się na szczycie łba.

Ze względu na opływowość ciała, Sliquifier jest najszybszym smokiem ze swojej klasy. Zwierzę wyposażone jest w dwie pary kończyn do poruszania się po lądzie, skrzydła wyglądem i budową przypominają bardziej płetwy, aniżeli faktyczne skrzydła. Ogon nie jest długi, lecz też nie krótki, zakończony rozłożystą, rybią płetwą.

Sliquifier występuje najczęściej w mieszance turkusowo-fioletowych barw lub tym podobne, lecz w fomie tytanicznej żółci z elementami błękitu i zieleni. Zdarzały się również wyjątki w postaci Grazefall'a - ognistopomarańczowe łuski z domieszką czerwieni i brązu.

Zachowanie

Smoki z tego gatunku są bardzo lojalne i godne zaufania, są również spokojne i niezwykle łagodne. Jeździec Sliquifier'a mógłby bez obaw usiąść w pysku swojego wierzchowca, bowiem ten nawet nie próbowałby go skrzywdzić.

Moce i umiejętności

Ogień

Sliquifier zieje mgłą o morskim odcieniu. Według gry School of Dragons jest to trująca, niebezpieczna substancja. Na dodatek wygląda tak samo jak "ogień" prickleboggla, tyle że jest innego koloru.

Szybkość

Smok ten jest najszybszym smokiem ze swojej klasy. Jest to zapewne zasługa opływowości swojego ciała, rozłożystym skrzydłom oraz szerokiej płetwie ogonowej służącej Sliquifierowi jako ster i napęd w głębinach. Dzięki tym wszystkim cechom jest sprawnym morskim myśliwym, a i sam może szybko uciec potencjalnemu zagrożeniu.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo smoka pojawia się jedynie w grze Rise of Berk oraz School of Dragons. Posiada ono okrągły kształt i turkusową barwę, a w jego wnętrzu znajduje się coś co przypomina "pręciki". W drugiej grze zaś jest ono, jak prawie każde jajo, owalne o turkusowej barwie z fioletowymi plamami.

Pisklę

Świeżo wykluty Sliquifier nie rożni się anatomią od dorosłego osobnika. Jedynie głowa jest nieproporcjonalnie większa. Poza tym cechą różniącą pisklę jest brak charakterystycznych dla gatunku pręcików pod szczęką.

Tytan

Tytan wyróżnia się od dorosłego Sliquifiera głównie - i tylko - barwą. Z turkusu łuski smoka zmieniają barwę na mocno żółtą, wręcz złotą. Skrzydła oraz płetwa na ogonie zyskują natomiast niebieski odcień wymieszany z zielonymi znaczeniami, podobnie jak pręciki.

Pojawienie się

Księga smoków

Sliquifier prawdopodobnie pojawia się w tle w krótkometrażówce Księga smoków. W serialu czy filmie natomiast nie występuje, a przynajmniej nie został dokładniej opisany.

Znane Sliquifiery

W grach

Rise of Berk

School of Dragons

Smok został dodany 10 lipca 2015 roku. Posiada animacje Szczerbatka i Wrzeńca (ruszanie szyją i głową). Kupić go można za 750 gemów, a wykluwanie trwa 12 godzin.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki