FANDOM

Skrzydlate Panny (ang. Wingmaidens) - jedno z plemion zamieszkujących Archipelag. Składa się ono wyłącznie z kobiet, opiekujących się pisklętami Zbiczatrzasłów, gdy zostaną one odsunięte od matek. Pojawiają się w piątym sezonie serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, w odcinku Aniołki Sączysmarka.

Misja

Kobiety należące do plemienia cechuje antypatia, a wręcz wrogość, wobec mężczyzn - zarówno ludzi, jak i samców smoków. Ma to swoje podłoże w misji, którą wypełniają - opiekują się pisklętami Zbiczatrzasłów, którym w naturalnym środowisku zagrażają dorosłe męskie osobniki tegoż gatunku. Dlatego, gdy tylko młode zostaną odsunięte od matek, opiekę nad nimi przejmują właśnie Skrzydlate Panny. 

Plemię nie dopuszcza na swoją wyspę żadnych mężczyzn, a gdy jakiś niebezpiecznie zbliży się do ich siedziby, nie wahają się go zwabić, a następnie zabić.

Historia

O przeszłości plemienia wiadomo tyle, że około tysiąca lat przed wydarzeniami z serialu, gatunkowi Zbiczatrzasłów groziło wyginięcie, ponieważ samce nieustannie uśmiercały potomstwo swoich rywali. Wtedy właśnie Skrzydlate Panny, ponoć na wezwanie samej Frei, zobowiązały się udzielić pomocy gatunkowi i uchronić smoki przed wyginięciem poprzez przejęcie opieki nad młodymi i trzymanie dorosłych samców z dala od nich. 

Ponieważ młode rodzą się ślepe, kobiety tresują je i trzymają przyczepione do swoich pleców, dzięki czemu członkinie plemienia mogą latać. Stają się one niezależne dopiero wówczas, gdy trochę podrosną i zyskają wzrok. 

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku Aniołki Sączysmarka, Sączysmark, który uciekł od jeźdźców na grzbiecie Hakokła, nieświadomie wlatuje w okolice Wyspy Skrzydlatych Panien. Podczas burzy wpada do oceanu. Ratują go tajemnicze kobiety ze skrzydłami. Gdy chłopak budzi się, widzi wokół siebie krzątające się kobiety i jest pewien, że znalazł się w Walhalli. Później okazuje się jednak, że jest to plemię kobiet wrogo nastawionych do mężczyzn, i mają zamiar zabić Sączysmarka i przygotować z niego potrawę na lokalne święto. 

Z pomocą Hakokła reszta jeźdźców odnajduje wyspę, jednak na zwiady wysyłają jedynie Astrid, Heatherę oraz Szpadkę, dosiadające Szpicrutę. Tam dziewczyny dowiadują się o misji i historii plemienia, i po wyjaśnieniu sytuacji zdołają uratować Sączysmarka.

Znani członkowie

Ciekawostki

  • Są drugim plemieniem, którym przewodzi kobieta - pierwszym są Obrońcy Skrzydła.
    • Jest to również pierwsza organizacja złożona wyłącznie z kobiet.
  • Inspiracją twórców dla stworzenia Skrzydlatych Panien mogło być plemię wojowniczych kobiet z mitologii greckiej - Amazonki.