FANDOM

Artykuł

Skrzydłoolbrzym- smok z gatunku Koszmar Ponocnik, występujący w serii Jeźdźcy smoków: Na końcu świata w odcinku Koszmarny koszmar.

Wygląd

Ten Koszmar Ponocnik jest większy od pozostałych osobników. Został określony mianem "tytana", co nawiązuje do Tytanicznych smoków pojawiających się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Możliwe więc, że Skrzydło Olbrzym to po prostu tytaniczny Koszmar Ponocnik z gry. Jednakże w krótkometrażówce Księga smoków jest wspomniane kilka etapów dojrzałości, gdzie wymienianie jest, że Tytan to ostatni z nich, najtrudniejszy do osiągnięcia.

Smok ten ma ciemnoczerwoną barwę ciała z czarnymi pręgami. 

Charakter

Smok ten jest niezwykle agresywny i zaprawiony w boju. Do samego końca walczy o utrzymanie dominacji na swoim terytorium.

Historia

Skrzydło Olbrzym pojawia się w odcinku Koszmarny koszmarHakokieł, usłyszawszy ryk wołającej o pomoc samicy Koszmara Ponocnika, przybył pomóc jej w obronie jaj przed Skrzydło Olbrzymem, który chciał je zniszczyć. Hakokieł walczył z pomocą Sączysmarka o przejęcie dominacji nad terytorium wielkiego Ponocnika i z pomocą pozostałych jeźdźców zamknęli go w arenie walk na Końcu Świata. Tam Sączysmark i Hakokieł wykorzystali rozmiar Skrzydło Olbrzyma przeciwko niemu, ostrzeliwując go ogniem z góry, zaś wielki smok nie mógł uciec. W końcu Skrzydło Olbrzym został pokonany i zmuszony do opuszczenia swojego terytorium.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier