Fandom

Skręćkarcze Bagna (odcinek)

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze14 Share

Artykuł
Poprzedni odcinek
Smarkaty smarkacz
Skręćkarcze Bagna (odcinek) Następny odcinek
Dziwnobarwny klejnot
Skręćkarcze Bagna
Breakneck Bog
Odcinek bagna.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 29 września 2013
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 27 lutego 2013
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków
Numer odcinka 17
Ogólny nr odcinka 17

Skręćkarcze Bagna (ang. Breakneck Bog) — tytuł siedemnastego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 27 lutego 2013 roku w USA i 29 września 2013 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Kiedy Czkawka odkrywa, że statek Johanna Kupczego zniknął na Skręćkarczych Bagnach, razem z prezentem od jego matki, chłopak postanawia za wszelką cenę odzyskać podarunek i nie cofnie się przed niczym. Jednak wyspa zamieszkana jest przez "mgławe potwory".

Streszczenie

Stoick i Pyskacz, lecąc na Thornadzie, szukają czegoś przy wyspie Berk. Czkawka dowiaduje się, że ojciec poszukuje Johanna Kupczego. Gdy poszukiwania nie dają skutku, mężczyźni wracają do domów.

Po pewnym czasie Czkawka i Szczerbatek przygotowują się na poszukiwania Johanna, jednak nakrywają ich Astrid wraz z Sączysmarkiem. Czkawka pozwala dołączyć się przyjaciołom ale pod warunkiem, że nikomu o tym nie powiedzą. Pomimo to, Sączysmark zabiera jeszcze pozostałych jeźdźców: Mieczyka, Szpadkę i Śledzika.

Jws351.png

Czkawka odnajduje dryfującego na desce Johanna

Gdy wszyscy lecą na oceanem, w oddali dostrzegają Johanna dryfującego na desce. Zabierają go i lądują na najbliższej wyspie. Dowiadują się, że nieszczęśnik podpłynął za blisko Skręćkarczych Bagien. Johann opowiada Czkawce o przesyłce dla niego i że jest ona od jego matki. Czkawka rozkazuje Sączysmarkowi i bliźniakom zabrać mężczyznę do Berk, a z Astrid i Śledzikiem lecą na bagna.

Po przeczesaniu wyspy odnajdują łódź Johanna na drzewie i dostają się do niej, kiedy nagle z nieba zaczęły spadać kości. Pod pokładem szukają skrzyni z herbem Berk. Podczas poszukiwań, Śledzika atakują kości ludzkiej ręki. Czkawka odnajduje skrzynię, lecz jeźdźcy słyszą dziwne drapanie na pokładzie. Wszyscy chowają się. Ku ich zdziwieniu pokazują im się bliźniaki i Sączysmark, przez których to wszystko było perfidnie zaplanowane. W wyniku przeciążenia łódź osuwa się z drzewa. Po twardym lądowaniu łodzi na pokładzie pojawia się dziwna mgła. Po jej opadnięciu skrzynia Czkawki ginie. Wszyscy jeźdźcy oprócz Czkawki i Astrid czym prędzej chcą opuścić wyspę, lecz dziewczyna przekonuje ich do pozostania.

Wszyscy razem gonią dziwną mgłę, lecz ta znika z ich oczu. Po wylądowaniu na ziemi smoków, mgła okrąża ich, ale dzięki smokom rozdmuchują dziwną mgłę. W kłębach dymu zauważają ukryte smoki z gatunku Zaduśny Zdech. Te natomiast zaciekle atakują obcych, przez co jeźdźcy muszą się wycofać.

Śledzik przypomina sobie wszystkie wiadomości na temat tychże smoków, np. to, że budują gniazda z metalowych przedmiotów. Sączysmark z swoim naszyjnikiem zostaje przynętą, by Czkawka, Astrid i Śledzik mogli wkraść się do gniazda Zaduśnych Zdechów i zabrać skrzynię. Jeździec zostaje szybko złapany i zaciągnięty do gniazda smoków. Pozostali czym prędzej uciekają z skrzynią, lecz Sączysmark prosi ich o pomoc. Czkawka powraca, by uratować przyjaciela. Razem opuszczają jaskinię na Szczerbatku, ale dalej ścigają ich Zaduśne Zdechy. Czkawka orientuje się, że chodzi im o złoty naszyjnik Sączysmarka i każe mu go wyrzucić. Astrid nakazuje wszystkim jeźdźcom wyrzucić wszystkie metalowe przedmioty. Gdy opuszczali już terytorium smoków, jeden Zaduśny Zdech atakuje nogę Czkawki. Śledzik robi manewr i pomaga koledze. Wszyscy cali powracają do Berk.

Hicc toy 5.png

Zabawka Czkawki

Hakokieł i Jot i Wym wspólnie transportują łódź Johanna do Berk. Czkawka razem ze Stoickiem otwierają nieszczęsną skrzynię, w której znajduje się zabawka chłopca z dzieciństwa. Została ona zrobiona przez jego matkę. Później Stoick opowiada synowi całą historię tej zabawki.
Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Skręćkarcze Bagna (scenariusz)

Ciekawostki

  • W tym odcinku po raz drugi w serialu zostaje wspomniana matka Czkawki.
  • Jest to pierwszy odcinek w serialu, w którym Szczerbatek lata bez Czkawki.

Błędy

  • W jednej scenie tunika Czkawki jest znacznie krótsza.
  • Kiedy jeźdźcy przybywają na bagna, smoki idą za nimi, ale w następnej scenie ich nie ma.
  • Kiedy Czkawka, Astrid i Śledzik są pod pokładem statku Johanna, widać małe okna, których z zewnątrz nie ma.
  • W odcinku brwi Czkawki często znikają lub blakną.
  • Oczy Thornada były innego koloru niż normalnie.

Link do odcinka

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki