FANDOM

Poprzedni odcinek
Smarkaty smarkacz
Skręćkarcze Bagna (odcinek) Następny odcinek
Dziwnobarwny klejnot
Artykuł
Skręćkarcze Bagna (ang. Breakneck Bog) — tytuł siedemnastego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 27 lutego 2013 roku w USA i 29 września 2013 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Kiedy Czkawka odkrywa, że statek Johanna Kupczego zniknął na Skręćkarczych Bagnach, razem z prezentem od jego matki, chłopak postanawia za wszelką cenę odzyskać podarunek i nie cofnie się przed niczym. Jednak wyspa zamieszkana jest przez "mgławe potwory".

Fabuła

Stoick i Pyskacz, lecąc na Thornadzie, szukają czegoś przy wyspie Berk. Czkawka dowiaduje się, że ojciec poszukuje Johanna Kupczego. Gdy poszukiwania nie dają skutku, mężczyźni wracają do domów.

Po pewnym czasie Czkawka i Szczerbatek przygotowują się na poszukiwania Johanna, jednak nakrywają ich Astrid wraz z Sączysmarkiem. Czkawka pozwala dołączyć się przyjaciołom ale pod warunkiem, że nikomu o tym nie powiedzą. Pomimo to, Sączysmark zabiera jeszcze pozostałych jeźdźców: Mieczyka, Szpadkę i Śledzika.

Jws351

Czkawka odnajduje dryfującego na desce Johanna

Gdy wszyscy lecą na oceanem, w oddali dostrzegają Johanna dryfującego na desce. Zabierają go i lądują na najbliższej wyspie. Dowiadują się, że nieszczęśnik podpłynął za blisko Skręćkarczych Bagien. Johann opowiada Czkawce o przesyłce dla niego i że jest ona od jego matki. Czkawka rozkazuje Sączysmarkowi i bliźniakom zabrać mężczyznę do Berk, a z Astrid i Śledzikiem lecą na bagna.

Po przeczesaniu wyspy odnajdują łódź Johanna na drzewie i dostają się do niej, kiedy nagle z nieba zaczęły spadać kości. Pod pokładem szukają skrzyni z herbem Berk. Podczas poszukiwań, Śledzika atakują kości ludzkiej ręki. Czkawka odnajduje skrzynię, lecz jeźdźcy słyszą dziwne drapanie na pokładzie. Wszyscy chowają się. Ku ich zdziwieniu pokazują im się bliźniaki i Sączysmark, przez których to wszystko było perfidnie zaplanowane. Astrid rzuca się na bliźniaka który kilkakrotnie obrywa ręką. Następnie Czkawka wdaje się w dyskusję z Sączysmarkiem, W wyniku przeciążenia łódź osuwa się z drzewa. Po twardym lądowaniu na pokładzie pojawia się dziwna mgła. Po jej opadnięciu skrzynia Czkawki ginie. Wszyscy jeźdźcy oprócz Czkawki i Astrid czym prędzej chcą opuścić wyspę, lecz dziewczyna przekonuje ich do pozostania.

Wszyscy razem gonią dziwną mgłę, lecz ta znika z ich oczu. Po wylądowaniu na ziemi smoków, mgła okrąża ich, ale dzięki smokom rozdmuchują dziwną mgłę. W kłębach dymu zauważają ukryte smoki z gatunku Zaduśny Zdech. Te natomiast zaciekle atakują obcych, przez co jeźdźcy muszą się wycofać.

Śledzik przypomina sobie wszystkie wiadomości na temat tychże smoków, np. to, że budują gniazda z metalowych przedmiotów. Sączysmark z swoim naszyjnikiem zostaje przynętą, by Czkawka, Astrid i Śledzik mogli wkraść się do gniazda Zaduśnych Zdechów i zabrać skrzynię. Jeździec zostaje szybko złapany i zaciągnięty do gniazda smoków. Pozostali czym prędzej uciekają z skrzynią, lecz Sączysmark prosi ich o pomoc. Czkawka powraca, by uratować przyjaciela. Razem opuszczają jaskinię na Szczerbatku, ale dalej ścigają ich Zaduśne Zdechy. Czkawka orientuje się, że chodzi im o złoty naszyjnik Sączysmarka i każe mu go wyrzucić. Astrid nakazuje wszystkim jeźdźcom wyrzucić wszystkie metalowe przedmioty. Gdy opuszczali już terytorium smoków, jeden Zaduśny Zdech atakuje nogę Czkawki. Śledzik robi manewr i pomaga koledze. Wszyscy cali powracają do Berk.

Hicc toy 5

Zabawka Czkawki

Hakokieł i Jot i Wym wspólnie transportują łódź Johanna do Berk. Czkawka razem ze Stoickiem otwierają nieszczęsną skrzynię, w której znajduje się zabawka chłopca z dzieciństwa. Została ona zrobiona przez jego matkę. Później Stoick opowiada synowi całą historię tej zabawki.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Ciekawostki

  • W tym odcinku po raz drugi w serialu zostaje wspomniana matka Czkawki.
  • Jest to pierwszy odcinek w serialu, w którym Szczerbatek lata bez Czkawki.

Błędy

  • W jednej scenie tunika Czkawki jest znacznie krótsza.
  • Kiedy jeźdźcy przybywają na bagna, smoki idą za nimi, ale w następnej scenie ich nie ma.
  • Kiedy Czkawka, Astrid i Śledzik są pod pokładem statku Johanna, widać małe okna, których z zewnątrz nie ma.
  • W odcinku brwi Czkawki często znikają lub blakną.
  • Oczy Thornada były innego koloru niż normalnie.
  • Na ostatnim ujęciu na świeczkę i fragment szafki nie nałożono tekstury, wskutek czego elementy te są częściowo czerwone.
  • W ostatniej scenie stojąc, Czkawka układa zabawkę we wgłębieniu w wezgłowiu łóżka. Tyle że, aby mógł to zrobić, musiałby w to łóżko wniknąć, gdyż stoi tam, gdzie powinny rozciągać się deski.
  • Na ostatnim ujęciu możemy dostrzec koc, który jest szerszy niż łóżko, na którym leży. Jednak mimo, że jego brzegi po obu stronach powinny miękko spadać, sterczą sztywno w powietrzu.

Link do odcinka

Zobacz też