Fandom

Skarb Pyskacza

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Share

Skarb.jpg

kość w posiadaniu Pyskacza

Skarb Pyskacza jest małym, zrobionym z kości przedmiotem, pojawiającym się tylko w Legenda o smoku Gnatochrupie.

Wygląd

Skarbem jest maleńka kość należąca do Gnatochrupa, z którym Pyskacz miał kiedyś pewne zatargi. Ma ona kształt litery T, lekko zakrzywionej na dole, długości kilku centymetrów. Przez wiele lat służyła Pyskaczowi jako zapięcie spodni, lecz w końcu mężczyzna oddał ją smokowi.

Historia

Nieznana jest daleka przeszłość kości, czyli to, w jaki sposób znalazła się w posiadaniu wikingów, zamrożonych wewnątrz góry lodowej.

Będąc dzieckiem, Pyskacz Gbur trafił na tę górę i w ręku jednego z wojowników znalazł złotą, zdobioną skrzyneczkę, a w niej najpiękniejszy skarb, jaki kiedykolwiek widział. Znajdowała się tam właśnie mała, smocza kość. Jednak okazało się, iż właściciel kostki, Nemezis Pyskacza, nie mógł wydobyć z siebie prawdziwego ryku, a jedynie piski, gdyż w kościanym pancerzu brakowało mu tego jednego elementu. Smok przez wiele lat usiłował odzyskać kość, a udało mu się to dopiero po kilkudziesięciu latach na Smoczym Cmentarzu. Pyskacz, nakłoniony przez Czkawkę, oddał smokowi kość, a ten dał się wytresować i dosiąść.

Galeria

Inne Wiki

Losowa wiki