Fandom

Siodło Szczerbatka

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Siodło Szczerbatka różni się od siodeł innych smoczych jeźdźców. Ma ono wiele połączeń i udoskonaleń ze względu na nogę Czkawki. Pozwalają one sterować ogonem Szczerbatka, a co za tym idzie - jego prawidłowym lotem, co różni je od innych, które pozwalają wyłącznie na wygodę podczas lotu. 

Siodło nieustannie pojawia się w serii, jednak na przestrzeni czasu jego wygląd oraz zastosowania zmieniają się.

Budowa

Jak wytresować smoka i Jeźdźcy smoków

Budowa siodla.png

tworzenie siodła

Samo siodło jest podłużne, wykonane z pasów skóry przeplatanych naprzemiennie i oprawione na krawędziach dodatkowym skórzanym pasem. Jego długość wynosi około 1-2 m. Przymocowane jest do smoka również za pomocą pasów, z których jeden oplata szyję Szczerbatka (tuż za głową), a drugi jego tułów (dzięki metalowym obręczom siodło obejmuje przednie łapy). 
Gotowe siodlo.png

gotowe siodło

Po bokach tułowia smoka znajdują się strzemiona. Przymocowane są do siodła dość skomplikowanym systemem metalowych wiązań. Jedno ze strzemion jest ruchome i połączone z liną, która ciągnie się wzdłuż całego ciała Szczerbatka (pod dużymi skrzydłami i nad mniejszymi), biegnie aż do protezy ogona, po czym wraca do strzemiona. Lina ta przymocowana jest to obręczy okalającej lewą nogę Szczerbatka, i gdy strzemię obraca się do przodu lub do tyłu, rusza się również lina, otwierająca i zamykająca ogon (jedna końcówka liny prawdopodobnie znajduje się z przodu ogona, druga z tyłu). 

Jak wytresować smoka 2

Httyd2.jpg

nowe siodło w Jak wytresować smoka 2

Siodło, jakim posługuje się Czkawka w filmie Jak wytresować smoka 2, jest także wykonane ze skóry, lecz grubsze, zaś w jego przedniej części znajduje się wypukłość. Jest to najprawdopodobniej schowek na hełm Czkawki, co widać w kilku scenach, gdyż z całą pewnością nie służy do siedzenia. Dodatkowo, siodło posiada znacznie więcej funkcji, między innymi dźwignię blokującą pozycję ogona oraz przesuwane (nie obracane) strzemię (w postaci wystającego drutu) przystosowane do nowej protezy Czkawki. Wzdłuż grzbietu smoka (po obu stronach rzędu szpikulców) ciągną się dwa skórzane pasy. Służą one Czkawce do leżenia na na grzbiecie smoka podczas szybkich, prostoliniowych lotów. Siodło to jest z pewnością cięższe od pierwszego, jednak jest założone tak, że prawdopodobnie rzadko jest zdejmowane. Podobnie jak poprzednie, przymocowane jest do ciała smoka skórzanymi pasami i metalowymi obręczami wokół nóg.

Historia

Jak wytresować smoka

Czkawka sam konstruuje siodło dla swojego Smoka, niedługo po tym, jak go wytresował. Udało mu się to dzięki umiejętnościom rzemieślniczym, nabytych podczas wieloletniej pracy w Kuźni Pyskacza. Początkowo Szczerbatek droczy się z chłopakiem, nie chcąc dać się osiodłać, jednak w końcu ulega i przyjaciele rozpoczynają pierwsze wspólne loty.

Siodło zostaje zniszczone podczas walki z Czerwoną Śmiercią - zostało one po części spalone i nie nadawało się do użytku. Nowe siodło, niemal identyczne z poprzednim, wykonał Pyskacz w prezencie dla nowego bohatera Wandali.

Prezent Nocnej Furii

W krótkometrażówce widać, że Szczerbatek nie zawsze nosi siodło na sobie, ponieważ jest lekkie i łatwo można je zdjąć.

Jeźdźcy smoków

W serialu również zdarzają się sceny, w których Szczerbatek nie nosi swojego siodła. Dzieje się tak na przykład w odcinku Jak się zakłada Smoczą Akademię. W odcinku W smokach nadzieja wszystkie smoki zostały odizolowane na wyspie, a jeźdźcy zdjęli im siodła lub w odcinku Bliźniacze szaleństwa, kiedy zdjęto Szczerbatkowi i reszcie siodła, by udawały dzikie, atakujące smoki. Nie inaczej stało się w przypadku Czkawki i siodła Szczerbatka.

Jak wytresować smoka 2

W drugiej części filmu Szczerbatek ma już nowe siodło, o wielu nowych funkcjach. Siodło to jest stabilnie przymocowane do ciała Szczerbatka i prawdopodobnie nigdy nie jest zdejmowane z jego grzbietu.

Galeria

Inne Wiki

Losowa wiki