Fandom

Siodło

1651stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Siodło - cześć osprzętu smoka przeznaczone jako siedzenie dla jeźdźca.

Budowa

Wykonane jest prawdopodobnie z skóry jaka. Ma niewielką powierzchnię, zazwyczaj jest podłużne. Budową przypomina siodło dla konia: składa się z przedniego łęku, siedziska, terlicy (szkieletu wykonanego zazwyczaj z drewna), strzemion oraz tylnego łęku. Przy popręgach znajdują się metalowe klamry służące do regulacji rozmiaru popręgu. W odcinku Wiking do wynajęcia kowal wykonał siodła dla pozostałych jeźdźców. Jednak pierwsze siodła wykonane przez Pyskacza były takie, jak charakter kowala - zbyt bojowe. Katapulty osadzone na siodłach bliźniaków strzelały prosto w głowę smoka, nokautując go. Siodło dla Sztukamięs było zbyt ciężkie, przez co ledwo unosiła się w powietrze, po czym opadała z sił. Siedzenie Astrid miało wielki, głośny Róg, płoszący smoka, a siodło Sączysmarka było wyposażone w miotacz ognia.

Zastosowanie

Czkawka w filmie zrobił siodło na Szczerbatka, by móc sterować jego ogonem. Później zaczęto robić siodła dla pozostałych smoków ponieważ jeźdźcy po długich lotach na pupilach narzekali na ból i zdrętwiałość pleców.

Galeria

Ciekawostki

  • Pyskacz zrobił pozostałym jeźdźcom siodła, ale były zbyt bojowe by mogli z nich korzystać.

Inne Wiki

Losowa wiki