FANDOM

Artykuł
To najpodlejszy, latający typ smoka - przebiegły Sidlarz.

Pyskacz, Księga smoków

Sidlarz (ang. Snaptrapper) — duży, sprytny i przebiegły smok, przedstawiciel tajemniczej klasy (dawniej klasy strachu). Jest jednym z najpodlejszych smoków. Pojawia się jedynie w krótkometrażówce Księga smoków oraz często w materiałach promocyjnych.

Wygląd

Sidlarz to ogromny smok przypominający Zębiroga Zamkogłowego. Jednak, w przeciwieństwie do niego, nie posiada dwóch, ale cztery głowy, a każda z nich posiada trzyczęściową szczękę.

Jego skóra jest najczęściej zielono - żółta, z czerwonym ogonem. Ciało ma pokryte łuskami, które wraz ze szponami zrzuca raz w miesiącu. Posiada ogromne skrzydła. Jego szyje, grzbiet i ogon pokrywają wyrostki kształtem przypominające liście, przez co przypomina muchołówkę. Ogon w połowie się rozdwaja.

Smok ten wygląda jak muchołówka, gdy poluje, a raczej wabi ofiarę.

Zachowanie

Smok jest niezwykle podstępny i inteligentny. Nie jest jednak agresywny. Uwielbia zabawy w deszczu, a szczególnie taplanie się w błocie.

Tresura

Najlepszym sposobem tresury Sidlarza jest wspólna zabawa w błocie podczas deszczu.

Siedlisko i dieta

Nieznane jest siedlisko Sidlarza. Prawdopodobnie zamieszkuje lasy i tereny porośnięte gęstą roślinnością, gdzie byłyby trudne do zauważenia. Mieszkają też blisko wiosek wikingów. Przynajmniej jeden znany osobnik mieszkał na wyspie Berk.

Smok żywi się stworzeniami mniejszymi od siebie, a więc zwierzętami oraz ludźmi, możliwe również, że innymi smokami.

Moce i umiejętności

Polowanie

Sp 2

Sidlarz wytwarza zapach czekolady.

Podczas polowania, Sidlarz maskuje się wśród roślinności, otwiera szeroko wszystkie swoje szczęki i wydziela zapach atrakcyjny dla danej ofiary (a więc każda czuje coś innego; wikingowie czują w nim czekoladę). Zapachem tym wabi swoje ofiary, najczęściej nieostrożnych wikingów, po czym jedna z głów połyka je w całości. Oznacza to, że przy czterech głowach smok ten jest w stanie pożreć cztery ofiary jednocześnie.

Ogień

Nie pluje ogniem, zamiast tego wytwarza metanową mgłę. Jej zapach wystarczy, by odstraszyć potencjalnych drapieżników. Jeden powiew tego ostrego odoru zgnilizny wystarczy, aby odstraszyć nawet najgroźniejszego wroga.

Inne umiejętności

Posiada twarde i elastyczne łuski, więc z łatwością może się przystosować do każdego rodzaju ataku. Jest też jadowity.

Słabości

  • Przez pewien krótki czas pozbawiony jest swoich łusek i szponów, co sprawia, że jest bezbronny.

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jak wytresować smoka

Sidlarz3

Sidlarz w Smoczym Podręczniku

Sidlarz pierwszy raz pojawił się w filmie Jak wytresować smoka w Smoczym Podręczniku, kiedy Czkawka starał się znaleźć informacje na temat Nocnej Furii. Z księgi można wyczytać, że Sidlarze są bardzo niebezpieczne i zabijają od razu.

Księga smoków

W krótkometrażowym filmie Księga smoków, Sidlarz jest jednym z opisywanych smoków. Informacje o nim pojawiają się zaraz po omówieniu Zębiroga Zamkogłowego.

Jak wytresować smoka 2

W filmie Jak wytresować smoka 2 Czkawka wspomina, iż możliwe jest, że zobaczą jakieś Sidlarze po drodze.

Znane Sidlarze

W grach

Rise of Berk

Snaptrapper

SidlarzRoB

Tytaicznysnap

Snaptrapper egg

Rob
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ pospolity
Poziom Szczerbatka 16
Dostępność zawsze
Główne siedlisko Badmist Mountain
Czas poszukiwania jaja 1 godzina i 30 minut
Czas wyklucia 3 godziny
Cena RoB-runa 380
Opis z gry
With triple-split jaws on each of this Mystery Class Dragon's 4 heads, its looks like a man-eating Venus Flytrap. Just not as friendly.
Tłumaczenie
Z potrójnymi szczękami na każdej z czterech głów należącego do smoka Tajemniczej Klasy przypomina on ludożerną muchołówkę. Nie jest jednak tak samo przyjacielski.

School of Dragons

Snaptrapper

Sidlarz duży

BabySnpT

Sidlarz 1

Sod-gra
Cena 750
Czas wyklucia 12h
Szybkość 6,7
Zwrotność 5
Góra-dół 7,5
Przyspieszenie 3,5
Siła ognia ?
Liczba splunięć ?

Sidlarz został dodany 11 września 2015 roku. Posiada własną animację.

Ciekawostki

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Inne SkrzydłocieńMały CieńNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki