FANDOM

Artykuł

Shovelhelm (brak polskiego tłumaczenia) - gatunek smoka pojawiającego się po razy w filmie Jak wytresować smoka 2, dopiero później w grach. Przedstawiciel kamiennej klasy.

WyglądEdytuj

Głowa tego smoka przypomina tą, jaką ma Ostrykieł. Smok nie posiada rogu na nosie, aczkolwiek na dolnej szczęce on występuje. Samą głowę wieńczy kostna kryza, zakończona nieostrymi wypustkami. Osadzona jest na średniej długości szyi.

Sylwetka Shovelhelma jest atletyczna, do złudzenia przypomina Thunderclawa. Podobnie jak on, ma niezwykle małe przednie łapy oraz dość masywne tylne. Skrzydła gada są na tyle proporcjonalne, by umożliwić mu swobodny lot. Korpus wieńczy się długim ogonem z charakterystyczną płetwą, podobną do tej na głowie.

Siedlisko i dietaEdytuj

Nie jest znane jakiekolwiek naturalne siedlisko tego gatunku, a jedyni poznani przedstawiciele zamieszkiwali Smocze Sanktuarium.

Dieta Shovelhelma opiera sie prawdopodobnie na rybach bądź innym mięsie zwierzęcym, np. kurczakach lub owcach.

Zachowanie i tresuraEdytuj

Shovelhelmy są bardzo towarzyskie i łagodne, zarówno do innych gadów, jak i do ludzi. Są zdolne współpracować z innymi gatunkami smoków, a nawet egzystować obok nich, np. na tym samym terenie bądź korzystać z tych samych źródeł pożywienia. Zwierzęta są również dość inteligentne - nie atakują, próbując tym samym znaleźć lepsze rozwiązanie sytuacji.

Nie jest wiadome, jak wytresować smoki z tego gatunku, choć ze względu na ich łagodną naturę zapewne nie jest to trudne.

Etapy rozwojuEdytuj

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

JajoEdytuj

Posiada ono dosyć ciekawy kształt, gdyż posiada coś na wzór korony z kolców z każdej strony jaja. Poza tym ma idealnie owalny kształt, a wielkością prawdopodobnie zbliżony do innych smoczych jaj. Kolor uzależniony jest od ubarwienia smoka, który się z niego wykluje.

PisklęEdytuj

Oprócz nieco mniejszej kostnej kryzy z tyłu głowy oraz nieproporcjonalnie dużych skrzydeł, młody Shovelhelm nie wyróżnia się wieloma cecha od dorosłego gada. Kolor pisklaka wydaje się również nieco bardziej blady, w szczególności na głowie i końcach skrzydeł.

TytanEdytuj

Shovelhelm w tytanicznej wersji wydaje się być nieco masywniejszy i większy. Jego róg nosowy, kostna kryza z tyłu głowy a także wachlarz na ogonie są dłuższe i nieznacznie powiększone. Kolor również ulega zmianie - brązowo-żółty z niebieskimi i purpurowymi elementami.

SłabościEdytuj

  • Shovelhelmy są dość wolne w powietrzu i na ziemi, dosyć łatwo jest więc im uciec.

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie sięEdytuj

Jak wytresować smoka 2Edytuj

Smok pojawia się kilkakrotnie w filmie, miedzy innymi w Sanktuarium oraz po wyzwoleniu wyspy. Nie odgrywa tam jednak tam większej roli.

Znane ShovelhelmyEdytuj

W grachEdytuj

DreamWorks Dragons: Rise of BerkEdytuj

School of DragonsEdytuj

Smok został dodany 26 lutego 2016 roku. Posiada własną animację.

Zobacz teżEdytuj

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Ognista klasa Czerwona ŚmierćEgg BiterFire TerrorFlame WhipperKoszmar PonocnikKoślawy MrukMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaPaszczogonSrebrny UpiórStraszliwiec StraszliwyTajfumerang
Klasa strachu GruchotnikRockstomperSnifflehunchŚmiertnik ZębaczThunderclawWindgnasher
Wodna klasa Fioletowa ŚmierćGromogrzmotLuminous KrayfinMudrakerOgniowa BurzaOszołomostrachPodwodny RozpruwaczRaziprądRipwreckerSand WraithShockjawSliquifierTide GliderWindwalkerWrzeniec
Tajemnicza klasa BawoleńDramillionForeverwingGnatochrupGobsuckerJaskiniowy RabuśMarazmorSandbusterSidlarzSlithersongSlitherwingSweet DeathSword StealerŚmiercipieśńWilkoskrzydłyZaduśny ZdechZbrojoskrzydłyZębiróg ZamkogłowyZmiennoskrzydły
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki