Wikia

School of Dragons

1291stron na
tej wiki
Komentarze4tys.
Artykuł
Zobacz także poradnik do gry!
School of Dragons
School.png
Informacje
Gatunek Gra internetowa
Platformy Komputer, Tablet, Telefon
Języki Angielski, Hiszpański, Portugalski, Niemiecki, Francuski, Rosyjski, Koreański, Chiński
Strona Link
Data Premiery 1 lipca 2013r.

School of Dragons (pl. Szkoła Smoków; nieoficjalne polskie tłumaczenie) Angielski serwis internetowy, w którym można się bezpłatnie zarejestrować i zagrać w grę School of Dragons. Na stronie znajduje się także fanklub oraz forum. Link do serwisu: http://www.schoolofdragons.com/. Gra dostępna jest również na IOS, urządzenia z systemem Android i Windows 8.1. Na komputerze można zagrać także przez portal społecznościowy Facebook. 4 grudnia 2014 roku gra pojawiła się na platformie Steam.

Zapraszamy do przewodnika po grze, który znajduje się pod tym linkiem.

Opis gryEdytuj

Prawdopodobnie jest to najbardziej realistyczna gra o tresowaniu smoków, jaka ukazała się do tej pory. Otwiera nam świat Wikingów i smoczej rasy w jego pełnym wymiarze. Na początku każdy tworzy sobie postać, następnie na Szczerbatku leci do szkoły, gdzie w Wylęgarni (ang. Hatchery) tworzy swojego własnego smoka, którego potem tresuje. Gra wymaga dostępu internetu, co pozwala na komunikowanie się, rywalizowanie i przyjaźnie z innymi uczniami Szkoły Smoków.

SterowanieEdytuj

Istnieją też skróty klawiszowe, takie jak:

  • F (fire) - strzał ogniem,
  • ⇧ Shift (z lewej strony) - smok zwalnia w locie lub hamuje, oraz klawisz spacja powoduje przyspieszenie smoka,
  • R (ride)  - powoduje wejście lub zejście ze smoka,
  • E - powoduje zlecenie ze smoka na latającym kostiumie Czkawki, jeżeli takowy posiadamy,
  • I (inventory)  - otwiera schowek,
  • L (list)  - otwiera listę zadań,
  • B (book) - włącza księgę z tematami lekcji,
  • ESC- wyświetla ustawienia.

Postacie i smoki Edytuj

Wytresować można takie smoki jak:

Dodatkowo pojawiają się także:

Oraz zwierzęta, takie jak:

Postaci i smoki w School of Dragons
Dragon Trainers (Smoczy Trenerzy):
Hiccup (Czkawka)AstridSnodlout (Sączysmark)Fishlegs (Śledzik)Ruffnutt (Mieczyk)Tuffnutt (Szpadka)
Viking Leaders (Liderzy Wikingów):
Gobber (Pyskacz)Stoick the Vast (Stoik Ważki)Heather AlchemistPhlegmaBotanistHeadmaster (Dyrektor)Archeolog
Dragons (Smoki):
Toothless (Szczerbatek)Stormfly (Wichura)Hookfang (Hakokieł)Meatlug (Sztukamięs)Barf&Belch (Jot i Wym)StokeheadGroundsplitter
Dragon species (Gatunki smoków):
Night Fury (Nocna Furia)Monstrous Nightmare (Koszmar Ponocnik)Deadly Nadder (Śmiertnik Zębacz)Hideous Zippleback (Zębiróg Zamkogłowy)Gronckle (Gronkiel)Thunderdrum (Gromogrzmot)Whispering Death (Szepcząca Śmierć)Skrill (Wandersmok)Scauldron (Wrzeniec)RumblehornPrickleboggleFlightmare (Marazmor)Hobblegrunt (Koślawy Mruk)Smothering Smokebreath (Zaduśny Zdech)Typhoomerang (Tajfumerang)Raincutter (Kroplowij)Boneknapper (Gnatochrup)HotburpleStormcutterSnafflefang (Ostrykieł)Terrible Terror (Straszliwiec Straszliwy)

MiejscaEdytuj

W grze pojawia się sześć głównych lokalizacji, a w nich różne miejsca, w których znajdują się między innymi zadania, gry lub inne.

The Training Grounds Edytuj

Explore the Sea Edytuj

The Lookout Edytuj

School (Szkoła)Edytuj

BerkEdytuj

Wilderness (Dzicz)Edytuj

Icestorm IslandEdytuj

MinigryEdytuj

W grze pojawiają się także minigry, w których możemy zdobywać punkty dla wikinga, smoka, a także puchary oraz pieniądze.

  • Fireball Frenzy - gra znajduje się w miejscu The Training Grounds na Smoczej Arenie i polega na strzelaniu z kuszy lub ogniem smoka w pojawiające się przed graczem tarcze z malunkami wrogów. Za trafienie w wizerunki przyjaciół traci się punkty;
  • Eel Roast - w grę można zagrać z dowolnego miejsca, wchodzi się w nią po wcześniejszym kliknięciu na smoka i wybraniu odpowiedniej opcji. Polega ona na strzelaniu smokiem do wyskakujących z wody węgorzy (tylko w kolorze wskazanym w rogu);
  • Thunder Run Racing - gra znajduje się w miejscu Training Center. Polega na ściganiu się z innymi graczami na rozmaitych torach. W zależności od zdobytego miejsca można zdobyć lub stracić trofea, a ponadto zarobić pieniądze oraz punkty doświadczenia;
  • Alchemy Adventure - gra znajduje się w miejscu School w budynku Lab. Polega na łączeniu ze sobą substancji chemicznych celem uzyskania nowych. Gra trwa 3 minuty, w tym czasie należy zdobyć jak najwięcej punktów. Nagrodą w grze są punkty doświadczenia oraz pieniądze. Do gry można kupić tzw. wspomagacze za gemsy (Straszliwiec Straszliwy i atak kolcami Śmiertnika Zębacza).
  • Bull's-Eye Lagoon - gra znajduje się w miejscu Training Center. Polega na strzelaniu smokiem w tarcze punktowane za 50 pkt lub 200 pkt. W grę możemy grać samotnie, z przyjacielem lub przeciwko innym graczom. Można w niej używać wspomagaczy, płatnych za gemsy.

Przebieg gryEdytuj

Symbol.png Osobny artykuł: School of Dragons/Poradnik

CiekawostkiEdytuj

  • Chociaż Drzewokos jest w grze to nie można go tresować, służy on wyłącznie jako środek transportu (taxi) oraz można na nim latać w szkole latania.
  • Przy obrazku postaci widnieje pasek życia, jednak nie wiadomo po co i dlaczego tam jest. Czasami zmniejsza nam się ilość życia gdy zostaniemy trafieni w Thunder Run Racing lub Bull's Eye Lagoon, lecz po chwili powraca on do normy.
  • Każdego smoka (oprócz smoków początkowych) można zdobyć tylko poprzez kupienie jaja smoka (za gemsy). Wykluwanie jaj trwa 8 (np. Zębiróg), 10 (np. Zębacz) lub 12 (np. Krzykozgon) godzin w zależności od gatunku smoka.
  • Koślawy Mruk w School of Dragons nie jest dokładnym odwzorowaniem filmowego. Prawdopodobnie to jest jego bliski kuzyn a twórcy go błędnie oznaczyli.
  • Kupując membera (vipa) można zdobyć za darmo jaja Wandersmoka, Szeptozgona i Gromogrzmota.
  • W grze raz na jakiś czas pojawiają się promocje, w których można zakupić rzeczy lub smoki (np. Królik) które nie są dostępne przez resztę czasu.
  • Kiedy Szeptozgon zje Smoczymiętkę, nie podnosi mu się wskaźnik zadowolenia, jak u innych smoków.
  • Każdy ekskluzywny smok (czyli smoki płatne) oprócz Gromogrzmota i Szeptozgona posiadają specjalną, dodatkową animację. Smoki jednak mają ją tylko gdy są w pełni zadowolone (z wyjątkiem Zaduśnego Zdecha z którego cały czas wydobywa się dym).
  • Zaduśny Zdech posiada swoją animację (dym) nawet gdy nie ma pełnego paska zadowolenia.
  • Jaja podstawowych smoków (Gronkiel, Zębiróg itp.) można kupić za monety po otrzymaniu wyznaczonej ilości punktów UDT (Ultimate Dragon Trainer).
  • Niektóre ryby gdy zostaną zjedzone przez smoka podnoszą jego zadowolenie, a niektóre nie.
  • Gdy Krzykozgon jest pisklęciem widać jego źrenice.
  • Podczas jednego z zadań w tunelach szeptozgonów znajduje się Gnatochrup z młodym.
  • Część smoków została pomniejszona (np. Tajfumerang, Stormcutter) do rozmiarów Ponocnika.
  • W każdej lokalizacji jest przynajmniej jedna strefa wędkarska.
  • W grze można znaleźć Wyspę Credits, do której można dostać się poprzez wejście w opcje i w ikonkę "credits". Woda na tej wyspie jest niematerialna, a ją samą wypełniają trybiki.
  • Na Stację Sączysmarka można dostać się tylko ze szkoły.
  • W misjach można zdobyć jajo Szeptozgona oraz nastoletniego Groncicle po wykupieniu Icestorm Island .
  • Smoki nie ziejące ogniem, np. Groncicle, Wrzeniec, Gromogrzmot potrafią zapalać ogniska.
  • Jeżeli zaczęło się rozgrywkę na Facebooku, można do niej wrócić na stronie oficjalnej, klikając znaczek Facebooka w ekranie logowania.

Smocze animacjeEdytuj

Smok Animacja
Tajfumerang Koszmar Ponocnik
Rumblehorn, Zaduśny Zdech, Marazmor, Sweet Death, Shockjaw, Królowa Ognioglist, Sliquifier Szczerbatek
Kroplowij, Koślawy Mruk, Tide Glider, Shivertooth Wrzeniec
Gnatochrup,Szponiak Śmiertnik Zębacz
Ostrykieł, Szybki Szpic, Moldruffle, Mudraker, Snow Wraith Wandersmok
Zmiennoskrzydły Gromogrzmot
Krzykozgon Szeptozgon
Stormcutter Szczerbatek (lot+animacja lądowa) + Koszmar Ponocnik (chodzenie)
Sand Wraith, Woolly Howl Szczerbatek (animacja lądowa i lot) + Wandersmok (zawiśnięcie w powietrzu)
Groncicle Gronkiel
Grapple Grounder, Sliquifier Szczerbatek (tułów, skrzydła, ogon i głowa) + Wrzeniec (szyja)

Błędy gry Edytuj

  • Czasami po kupieniu jakieś rzeczy ze sklepu (również smoka z Flight Club) możemy jej nie dostać, mimo że nasze pieniądze zostały pobrane. Należy wtedy za pomocą e - maila skontaktować się z administratorami, którzy zwrócą nam zakupiony przedmiot.
  • W grze można spotkać smoki które dopiero są testowane. Niektóre smoki które są testowane da się wcześniej zdobyć hakując je. Nie wiadomo jak hakować, ale są gracze którym za pomocą specjalnych programów udaje się to zrobić.
    Błąd.png

    Smok 88lvl

  • W grze istnieją miejsca, gdzie będąc na smoku, możemy się zablokować. W takim przypadku należy teleportować się do przyjaciela lub po prostu wyjść z gry.
  • Czasami gracz może się "zbugować". Inni widzą go wtedy jako "sunącego" wikinga, który porusza się nie ruszając kończynami, a gdy leci na smoku widać go jakby lewitował. Co ciekawe, zlaggowany gracz widzi siebie normalnie.
  • Czasami w grze pojawia się błąd i nasz smok czasowo dostaje 88 poziom.
  • Czasami w Laboratorium, gdy zmieszamy olej z wodą (możemy to zrobić gdy będziemy robić odpowiednią misję) powstanie masa, która po zamrożeniu stanie się czekoladą.
  • Podczas wykluwania się gronkla jego jajo nie eksploduje tak jak jest to pokazane w Gift of the Night Fury.
  • W grze pojawia się błąd, gdy Tajfumerang zje węgorza spada mu poziom zadowolenia i nie zaspokaja mu głodu, powinien dostać energii.
  • Gdy ścigamy się na Stormcutterze lub Krzykozgonie i użyjemy na nim tarczy spowalnia ona smoka lub przy mniejszej prędkości zatrzymuje go.
  • Czasami po złowieniu ryb wędka zostaje nam w dłoni.
  • Gdy Zaduśny Zdech jest pisklęciem, strzela piorunami jak Wandersmok, ale gdy otrzyma 5 poziom, zieje już normalnym ogniem.
  • Szczerbatek posiada małe kolce w miejscu zgięcia skrzydeł. Są one czarne i zagięte (podobnie jak u Stormcuttera).
  • W czasie dnia Szeptozgony mogą normalnie chodzić po powierzchni, mimo że zwykle są "uczulone" na światło słoneczne.
  • Jeśli naciśniemy na smoczy podręcznik podczas lotu w górę by zmienić smoka nasza postać zastygnie a następnie pojawi się w stroju Czkawki nawet, jeśli go nie mamy. Wtedy też możemy normalnie używać stroju (przez pewnien czas).
  • W czasie lotu na Szeptozgonie i na Krzykozgonie ogon smoka nie kręci się w kształt spirali tak jak w serialu.
Fail SchoDa.PNG
  • Krzykozgon strzela pierścieniami ognia jak Szeptozgon, a nie kulami ognia jak w serialu.
  • Będąc w Stacji Sączysmarka można bez problemu polecieć na księżyc, który jest płaski. A jeśli wlecimy za niego staje się on niewidoczny.
  • W miejscu rozwidlenia się wodospadu nad łowiskiem w School brakuje tekstury, dzięki czemu możemy wejść pod mapę (kiedy jesteśmy pod mapą widzimy graczy na zewnątrz, ale oni nas nie widzą. Istnieje wiele takich miejsc na każdej mapie).
  • W przypadku niektórych z nowszych smoków siedząc na nich postać unosi się ponad grzbietem smoka.
  • Niektórym graczom po zmianie fryzury pojawiają się na włosach białe plamy i pasemka, a zmiana koloru włosów nie powoduje zniknięcia pasm.
  • Wbrew wszelkim prawom logiki, na Szybkich Szpicach można latać. Wystarczy zeskoczyć z dużej wysokości i ubrać strój do latania (pod warunkiem, że się go posiada), a następnie wsiąść na Szpica. Smok zastygnie wtedy w bezruchu i będzie to wyglądało jakby lewitował. Jeżeli natomiast przez moment będziemy szybować "w wodzie" i tuż przed "wylądowaniem" wsiądziemy na smoka, będzie miał animację pływania. Kolejnym laggiem jest to, że kiedy na lecącym Szpicu użyje się ognia, zacznie on kręcić się i wyginać, obniżając jednocześnie w dół i "uciekając" z ekranu. Widok jednak pozostanie niezmieniony i gracz nie będzie przed sobą widział smoka ani wikinga.
  • W Wilderness istnieje miejsce w powietrzu, po którym można bez problemu chodzić.
  • Po aktualizacji z Icestorm Island coraz częściej zdarza się, że możemy jednym kliknięciem spacji startować, albo skakać z wody.

ZwiastunyEdytuj

MapaEdytuj

School of Dragons - SoD

School of Dragons - SoD

Stworzył Rory1345Stworzył Rory1345
Zobacz

Zobacz teżEdytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule School of Dragons

  • Jak usunąć smoka z gry?

    20 wiadomości
    • Nie da się. 
    • Werix, czy masz/możesz mieć rodzinę Rumblehornów: Czaszkochrupa, jego żoneczkę i pisklaka x3
  • Jak aktywować konto?

    8 wiadomości
    • sekundę? 
    • Wyślij ją na poczte (poczekaj do 5min) Poszukaj w spamie na wp lub koszu... Ja miałam w spamie :) a jak nadal nie ma to coś źle jest >.<

Inne Wiki

Losowa wiki