FANDOM

Artykuł

Sandbuster (brak polskiego tłumaczenia) - średnich rozmiarów smok, przedstawiciel tajemniczej klasy, pojawiający się w piątym sezonie serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. Podobnie jak Szeptozgon, słynie on ze swej wrażliwości na światło słoneczne, przez co zamieszkuje jaskinie bądź też podziemia.

Wygląd

Smok swoją budową ciała niezwykle przypomina Grapple Groundera - ma podobne, długie, wężowe ciało. Głowa jest duża, z malutkim rogiem między nozdrzami, wyraźnym przydozgryzem oraz proporcjonalnie dużymi, niebieskimi oczami. Na szyi zaś ciągnie się rząd długich, ostrych kolców.

Sandbuster jest smokiem czworonożnym, gdzie kończyny tylne są nieco masywniejsze od tych przednich - obie jednak pary posiadają długie i ostre pazury. Skrzydła są dość proporcjonalne względem masy zwierzęcia, umożliwiając mu lot. Jeśli chodzi o ogon, to nie wyróżnia się wśród innych specjalną końcówką, ale również jest najeżony kolcami.

Gady z tego gatunku zwykle posiadają zielono-beżowe odcienie. W przypadku formy tytanicznej kolor nie odchodzi za wiele od tej reguły.

Siedlisko i dieta

Sandbustery zamieszkują jaskinie, ze względu na swoją słabość do promieni słonecznych.

Nieznana jest na razie ich dieta.

Moce i umiejętności

Ogień

Smok ten strzela niezwykle gorącym piaskiem, który w kontakcie z jakimś przedmiotem lub ofiarą zamienia się w szkło. Według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk szkło to ma podobne działanie do bursztynu Śmiercipieśnia, a więc i tak samo unieruchamia cel.

Drążenie

Sandbuster jest w stanie zakopać się w piasku i z niego wyskoczyć, atakując z zaskoczenia. Podobną taktykę działania mają również Szeptozgony.

Słabości

  • Skóra tego smoka jest niezwykle podatna na poparzenia słoneczne.

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajko Sandbustera posiada gładką powierzchnię, choć mimo wszystko w wielu miejscach usiana jest jasnozielonymi wypustkami. Sam kolor jaja przypomina nieco piaskowca, a rozmiarem raczej nie wyróźnia się na tle innych smoczych jaj.

Pisklę

Pisklę tegoż gatunku różni się kilkoma cechami anatomicznymi od dorosłego osobnika, między innymi rozmiarem, wielkością i nieostro zakończonymi kolcami biegnącymi wzdłuż całego ciała oraz minimalnie ciemniejszymi ubarwieniem względem wyrośniętego Sandbustera.

Tytan

Tytaniczny Sandbuster nie różni się prawie wcale - poza większą długością kolców na całym ciele i ogólnym rozmiarem, nawet kolor jest podobny do tego jaki ma smok w przedostatnim stadium rozwoju. Jest on brunatno-kremowy, z czerwonymi oczami i plamkami na skrzydłach.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki