FANDOM

Artykuł
Sand Wraith (brak polskiego tłumaczenia) - nowy gatunek smoka pojawiający się w grze DreamWorks Dragons:Rise of Berk oraz School of Dragons. Należy do wodnej klasy.

Wygląd

Sand Wraith przypomina w budowie połączenie Nocnej Furii i Wandersmoka. Ciało smoka jest dość grube, jednak cztery kończyny, uzbrojone w zaokrąglone pazury, niezbyt masywne. Długi ogon zakończony jest niewielkimi lotkami, zaraz po nich znajdują się dwa kolce. Z grzbietu wyrasta jedna para stosunkowo dużych skrzydeł, umożliwiających latanie. Podobnie jak u Nocnej Furii, wyrasta pod nimi mniejsza para skrzydeł, tak zwanych lotek, które rozkładają się w trakcie lotu.

Smok ten posiada liczne kolce, które ciągną się m.in. wzdłuż przedniej krawędzi skrzydeł, grzbietu, a także z tyłu głowy. Ta zaś przypomina głowę Wandersmoka - jest płaska, trójkątna i posiada charakterystyczną kolczastą kryzę, przypominającą koronę.

Barwa skóry imituje piasek (same łuski przypominają strukturą jego ziarna) i jest brązowa, zaś u smoka wytresowanego do tytanicznego rozmiaru - ciemnoróżowa z czerwono-żółtymi skrzydłami.

Siedlisko i dieta

Smok należy do klasy wodnej, jednak zamieszkuje lądy w bliskim sąsiedztwie wód - plaże. Związane jest to z jego taktyką ataku, polegającą na ukryciu się pod piaskiem i czyhaniem na potencjalną ofiarę.

Smok prawdopodobnie żywi się mniejszymi od siebie stworzeniami, żyjącymi na plażach, takie jak kraby, nie pogardzi również rybami czy innym mięsem zwierzęcym.

Moce i umiejętności

Ogień

Nieznany jest ogień tego gatunku. Prawdopodobnie, jak większość smoków, zieje zwyczajnymi płomieniami ognia Jednak według School of Dragons Sand Wraith zieje ogniem połączonym z ziarnami piasku, co odnosi się do nazwy gatunku.

Kamuflaż

Charakterystyczną umiejętnością tego gatunku jest taktyka polowania na ofiarę. Smok wykorzystując pustynne ubarwienie, zakopuje się w piasku (dzięki swoim łuskom imitującym ziarna piasku wtapia się w środowisko), gdzie czyha na niczego niespodziewającą się ofiarę, po czym wyskakuje i chwyta ją. Przypomina w tym pewien morski gatunek ryby, a także powieściowe Bezmózgie Pozbawiacze Nóg. Jednocześnie ta umiejętność czyni smoka jednym z najlepszych w sztuce kamuflażu.

Szybkość

Choć Sand Wraith jest przedstawicielem wodnej klasy, to dzięki niezwykle podobnej budowie względem Nocnej Furii, jest jednym z najszybszych smoków podbijających niebo. Tak samo jak czarnołuski kuzyn, potrafi pikować niemal pionowo, wykonywać gwałtowne ruchy w powietrzu oraz osiągać zawrotne prędkości w locie.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo Sand Wraitha zostało pokazane w grze Rise of Berk. Ma ono owalny kształt i wielkość prawdopodobnie zbliżoną do innych smoczych jaj. Zewnętrzna skorupa jest lekko przezroczysta i błyszcząca, zaś wnętrze jaja mieni się ciemnym i jasnym brązem, tworzącym okrągłe prążki. Nieznana jest konsystencja skorupy. W School of Dragons jajo jest owalne, nieco ciemniejszego koloru niż wykluty smok, z niewielkimi chropowatymi wypustkami na górze i na dole.

Pisklę

Młody Sand Wraith różni się od dorosłego kilkoma rzeczami. Oczywistą różnicą jest rozmiar. Kolejną są cechy anatomiczne, takie jak nieproporcjonalnie większa głowa, wyłupiaste oczy, nierozwinięte kolce na ciele i skrzydłach oraz charakterystyczna płetwa na ogonie, która zamiast przybierać kształt lotek, wygląda jak wachlarz.

Tytan

Nie różni się za wiele od dorosłego Sand Wraith'a, nawet w kolorze. Odcień łusek, oprócz piaskowego, nabiera nieco różowego, a teraz kremowo-żółte końce skrzydeł i lotek przypominają popękaną ziemię. Poza tym wszystkim każdy kolec na ciele smoka ulega powiększeniu.

Znane Sand Wraithy

W grach

Rise of Berk

School of Dragons

Oficjalnie smok pojawił się w grze 12 lutego 2015 roku. Kosztuje 750 gemsów (promocyjnie 495 gemsów). Smok posiada animacje Szczerbatka połączonej z Wandersmokiem (zawiśnięcie w powietrzu).

W grze dostępne są skórki na smoka: Hero Skin, barwy bojowe oraz skórka Ruby Crystal, dodająca smokowi różowo-brązowe barwy ciała, imitujące dodatkowo w niektórych miejscach kryształy.

Ciekawostki

  • Sand Wraith, jak na razie, jest drugim gatunkiem smoka (obok Woolly Howla), który posiada dość podobną anatomię względem Nocnej Furii.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćEgg BiterFire TerrorFlame WhipperKoszmar PonocnikKoślawy MrukMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaPaszczogonSrebrny UpiórStraszliwiec StraszliwyTajfumerang
Boulder clas EruptodonGrapple GrounderGroncicleGronkielHotburpleKrzykozgonMiażdżytłuk KafarOstrykiełSzeptozgonShovelhelmStrażnikThunderpede
Tracker class GruchotnikRockstomperSnifflehunchŚmiertnik ZębaczThunderclawWindgnasher
Sharp class Diabelski DerwiszDrzewokosHackatooKroplorwijPrickleboggleShivertoothSmętny ZgrzytaczStingerStormcutterSzponiakSzybki SzpicThornridgeWindstrikerZbiczatrzasł
Mystery class BawoleńDramillionForeverwingGnatochrupGobsuckerJaskiniowy RabuśMarazmorPiaskowa ZjawaSidlarzSlithersongSweet DeathSword StealerŚlizgochlastŚmiercipieśńZaduśny ZdechZbrojoskrzydłyZębiróg ZamkogłowyZmiennoskrzydły
Strike class MroziczortNocna FuriaPotrójny CiosThreadtailWandersmokWoolly Howl
Krzyż Berk Crimson GoregutterDzienna FuriaDeathgripperHob GobblerMały CieńSilkspannerSkrzydłocieńWilkoskrzydłyNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki