FANDOM

Artykuł
Sand Wraith (brak polskiego tłumaczenia) - nowy gatunek smoka pojawiający się w grze DreamWorks Dragons:Rise of Berk oraz School of Dragons. Należy do wodnej klasy, zaś jego głównym siedliskiem jest Plaża Parzystopa. Jego bardzo bliskim, niemal identycznym krewnym jest Desert Wraith.

Wygląd

Sand Wraith przypomina w budowie połączenie Nocnej Furii i Wandersmoka. Ciało smoka jest dość grube, jednak cztery kończyny, uzbrojone w zaokrąglone pazury, niezbyt masywne. Długi ogon zakończony jest niewielkimi lotkami, zaraz po nich znajdują się dwa kolce. Z grzbietu wyrasta jedna para stosunkowo dużych skrzydeł, umożliwiających latanie. Podobnie jak u Nocnej Furii, wyrasta pod nimi mniejsza para skrzydeł, tak zwanych lotek, które rozkładają się w trakcie lotu.

Smok ten posiada liczne kolce, które ciągną się m.in. wzdłuż przedniej krawędzi skrzydeł, grzbietu, a także z tyłu głowy. Ta zaś przypomina głowę Wandersmoka - jest płaska, trójkątna i posiada charakterystyczną kolczastą kryzę, przypominającą koronę.

Barwa skóry imituje piasek (same łuski przypominają strukturą jego ziarna) i jest brązowa, zaś u smoka wytresowanego do tytanicznego rozmiaru - ciemnoróżowa z czerwono-żółtymi skrzydłami.

Siedlisko i dieta

Smok należy do klasy wodnej, jednak zamieszkuje lądy w bliskim sąsiedztwie wód - plaże. Związane jest to z jego taktyką ataku, polegającą na ukryciu się pod piaskiem i czyhaniem na potencjalną ofiarę. Według gry Rise of Berk, siedliskiem tego smoka jest Plaża Parzystopa.

Smok prawdopodobnie żywi się mniejszymi od siebie stworzeniami, żyjącymi na plażach, takie jak kraby, nie pogardzi również rybami czy innym mięsem zwierzęcym.

Moce i umiejętności

Ogień

Nieznany jest ogień tego gatunku. Prawdopodobnie, jak większość smoków, zieje zwyczajnymi płomieniami ognia Jednak według School of Dragons Sand Wraith zieje ogniem połączonym z ziarnami piasku, co odnosi się do nazwy gatunku.

Kamuflaż

Charakterystyczną umiejętnością tego gatunku jest taktyka polowania na ofiarę. Smok wykorzystując pustynne ubarwienie, zakopuje się w piasku (dzięki swoim łuskom imitującym ziarna piasku wtapia się w środowisko) , gdzie czyha na niczego niespodziewającą się ofiarę, po czym wyskakuje i chwyta ją. Przypomina w tym pewien morski gatunek ryby, a także powieściowe Bezmózgie Pozbawiacze Nóg. Jednocześnie ta umiejętność czyni smoka jednym z najlepszych w sztuce kamuflażu.

Szybkość

Choć Sand Wraith jest przedstawicielem wodnej klasy, to dzięki niezwykle podobnej budowie względem Nocnej Furii, jest jednym z najszybszych smoków podbijających niebo. Tak samo jak i jego czarnołuski kuzyn potrafi pikować niemal pionowo, wykonywać gwałtowne ruchy w powietrzu oraz osiągać zawrotne prędkości w locie.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo Sand Wraitha zostało pokazane w grze Rise of Berk. Ma ono owalny kształt i wielkość prawdopodobnie zbliżoną do innych smoczych jaj. Zewnętrzna skorupa jest lekko przezroczysta i błyszcząca, zaś wnętrze jaja mieni się ciemnym i jasnym brązem, tworzącym okrągłe prążki. Nieznana jest konsystencja skorupy. W School of Dragons jajo jest owalne, nieco ciemniejszego koloru niż wykluty smok (przynajmniej w kolorze domyślnym, bo można tam wybrać kolor smoka), z niewielkimi chropowatymi wypustkami na górze i na dole.

Pisklę

Młody Sand Wraith różni się od dorosłego kilkoma rzeczami. Oczywistą różnicą jest rozmiar. Kolejną są cechy anatomiczne, takie jak nieproporcjonalnie większa głowa, nierozwinięte kolce na ciele i skrzydłach oraz charakterystyczna płetwa na ogonie, która zamiast przybierać kształt lotek, wygląda jak wachlarz.

Tytan

Nie różni się za wiele od dorosłego Sand Wraith'a, nawet w kolorze. Odcień łusek, oprócz piaskowego, nabiera nieco różowego, a  teraz kremowo-żółte końce skrzydeł i lotek przypominają popękaną ziemię. Poza tym wszystkim każdy kolec na ciele smoka ulega powiększeniu.

Znane Sand Wraithy

W grach

Rise of Berk

School of Dragons

Oficjalnie smok pojawił się w grze 12 lutego 2015 roku. Kosztuje 750 gemsów (promocyjnie 495 gemsów). Smok posiada animacje Szczerbatka połączonej z Wandersmokiem (zawiśnięcie w powietrzu).

W grze dostępne są skórki na smoka: Hero Skin, barwy bojowe oraz skórka Ruby Crystal, dodająca smokowi różowo-brązowe barwy ciała, imitujące dodatkowo w niektórych miejscach kryształy.

Ciekawostki

  • Jego bardzo bliskim kuzynem jest Desert Wraith, nie różniący się praktycznie niczym.
  • Sand Wraith, jak na razie, jest drugim gatunkiem smoka (obok Woolly Howla), który posiada dość podobną anatomię względem Nocnej Furii.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki