FANDOM

Poprzedni odcinek
Smoczy kwiat
Słodka Heathera (część 1) Następny odcinek
Słodka Heathera (część 2)
Artykuł
Słodka Heathera (część 1) (ang. Heather Report (Part 1)) — tytuł dziesiątego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 14 listopada 2012 roku w USA i 15 sierpnia 2013 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Jeźdźcy odnajdują tajemniczą piękność - Heatherę. Wszyscy chłopcy z Akademii są w niej zauroczeni. Astrid czuje się zazdrosna o nieznajomą.

Fabuła

W Smoczej Akademii Czkawka i Szczerbatek trenują latanie na jak najkrótszy czas . Po wylądowaniu dowiadują się, że Wichura zaczyna być coraz szybsza, co denerwuje chłopaka. Nagle przylatuje Sączysmark z informacją, że odkrył rozbitą łódź na plaży Thora. W środku łodzi znajdują dziewczynę o czarnych włosach. Po przebudzeniu przedstawia się jako Heathera. Oczarowuje wszystkich chłopców, natomiast Astrid jej nie ufa i zaczyna coś podejrzewać. 
Jws99

Jeźdźcy znajdują zagubioną Heatherę

Heathera zamieszkuje w domu Czkawki. W nocy Astrid, karmiąc Wichurę zauważa, jak nowa dziewczyna przechadza się po kryjomu po osadzie. Następnego poranka Czkawka pracuje w kuźni, szukając sposobu na przyspieszenie Szczerbatka. Heathera podsuwa mu pomysł jak tego dokonać, a chłopak z wdzięczności zabiera ją na lot po wyspie Berk.

Po przybyciu do Smoczej Akademii Astrid przypomina Czkawce o niedoszłym porannym treningu. Śledzik opowiada Heatherze o Smoczej Księdze, ale Astrid szybko zabiera podręcznik i tłumaczy Czkawce, że nie można ufać dziewczynie.

Podczas pobytu na Berk Heathera próbuje wyciągnąć jak najwięcej informacji o smokach jeźdźców. Pod łóżkiem Czkawki znajduje księgę i czyta dział poświęcony Śmiertnikowi Zębaczowi, bo tylko o nim nie mogła się dowiedzieć niczego od Astrid. Nakrywa ją Hofferson, lecz Czkawka nadal wierzy Heatherze i próbuje jej bronić.

Wieczorem Heathera udaje się do Wichury w celu jej poznania, a gdy ponownie zaskakuje ją Astrid, nie próbuje już udawać niewiniątka. Po powrocie do domu, Heathera zawzięcie szuka księgi, ale jej nie znajduje. Wściekła Astrid idzie do lasu i wyżywa się, rzucając toporem w drzewa. Nagle słyszy, jak ktoś przemieszcza się po lesie. Zauważa, że to znów Heathera i zaczyna ją śledzić. Na plaży widzi, jak czarnowłosa dziewczyna rozmawia z Łupieżcami, więc czym prędzej wraca do osady i budzi Czkawkę, by udowodnić swoje zdanie o Heatherze. Gdy wchodzą do pokoju, dziewczyna leży już w łóżku (chwilę wcześniej wskakuje przez okno), przez co Czkawka znowu nie wierzy Astrid. 
Strm 13

Heathera zdobywa zaufanie Wichury

O poranku Czkawka szuka księgi, gdy nagle wpada do niego Astrid z wiadomością o porwaniu Wichury przez Heatherę. Jeźdźcy zbierają się i udają się w pościg za dziewczyną. Doganiają uciekinierkę dopiero przy wyspie Łupieżców. Po zaciętej walce Astrid i Heathery, Heathera spada z księgą z Wichury. Sączysmarkowi udaje się złapać Heatherę, natomiast Czkawka bez powodzenia próbuje złapać księgę, która trafia w ręce Albrechta. Jeźdźcy są zmuszeni do odwrotu.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Ciekawostki

  • Jest to pierwszy odcinek skupiający się na Astrid.
  • Ten odcinek i następny są nieco podobne do trzeciej książki Cressidy Cowell, Jak mówić po smoczemu - Alvin Przechera dostaje książkę Czkawki, aby dowiedzieć się więcej o smokach, a chłopak jest zdeterminowany, aby ją odzyskać.
  • Jest to pierwszy odcinek w pierwszym sezonie, który nie ma narracji Czkawki na koniec.

Link do odcinka

Zobacz też